Spring naar inhoud

- - - - -

Zwartje Update p 10

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#76 Geplaatst 08 juli 2010 - 00:28

Flashemieke zei:

Vind het enkel raar dat DA dat dan niet gezien heeft terwijl ie in kleine roes lag, of heeft ie hem dan niet onderzocht ?

Geef hem maar een zachte, lieve knuffel van mij, ocharme Zwartje toch, wat is er nu toch met je gebeurd........

Ondertussen heb ik totaal 5 wonden gevonden. Niet allemaal even groot gelukkig. Ziet er wel uit alsof het een zwaar gevecht is geweest.

Ze heeft hem van top tot teen afgetast. Maar ook al was ie licht in slaap, hij was zich nog steeds heel kwaad aan't maken. Ze vind het zelf ook vreselijk dat ze het niet gevonden heeft. Maar ik snap het wel, het is geen eenvoudige kat om te behandelen...

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#77 Geplaatst 08 juli 2010 - 00:39

Vosse zei:

Ondertussen heb ik totaal 5 wonden gevonden. Niet allemaal even groot gelukkig. Ziet er wel uit alsof het een zwaar gevecht is geweest.

Ze heeft hem van top tot teen afgetast. Maar ook al was ie licht in slaap, hij was zich nog steeds heel kwaad aan't maken. Ze vind het zelf ook vreselijk dat ze het niet gevonden heeft. Maar ik snap het wel, het is geen eenvoudige kat om te behandelen...

juist, was ik effe vergeten dat Zwartje niet zo lief bij da is ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#78 Geplaatst 08 juli 2010 - 00:40

Ja ze heeft zich wel tien keer verontschuldigd hoor. En gezegd dat verdere behandeling van deze wonden gratis is indien nodig enzo. Maar ze durfde hem niet dieper in slaap te doen, met zijn leeftijd.

Ach, hij is nu goed aan het herstellen en de behandeling die ze hem had gegeven kwam overeen met wat hij eigenlijk nodig had. No harm done ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#79 Geplaatst 08 juli 2010 - 08:05

Zwartje, zwartje, zwartje toch :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#80 Geplaatst 08 juli 2010 - 08:21

Ai ai ai, zwartje toch!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#81 Geplaatst 10 juli 2010 - 20:48

Mijn dierenarts is  natuurlijk weer niet te bereiken nu :wall:

Daarnet Zwartje onderzocht. De meeste wonden leken mij er goed uit te  zien. Tot ik de grootste wonde zag. Die ligt volledig open. Is helemaal  door de huid heen.

Kan er iemand tips geven wat ik hiermee aan moet? De temperatuur is  38,9┬░ en hij is nog op ontstekingsremmers.

Ik heb mijn duim naast de wonde gehouden zodat je de grootte kan inschatten:

IMG_2062.JPG

IMG_2063.JPG

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#82 Geplaatst 10 juli 2010 - 20:52

tegen de koorts mag je metacam geven, maar ik weet niet precies hoeveel, en verder weet ik niet wat je zou kunnen doen, dierenarts van wacht proberen te bereiken en daar raad vragen, veel sterkte :geluk:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#83 Geplaatst 10 juli 2010 - 20:54

Ik zou er iig isobetadine proberen op te doen!
En eventueel de DA van wacht bellen ofzo?
Ziet er maar een lelijke wonde uit!!!

:(

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#84 Geplaatst 10 juli 2010 - 20:55

Rescue cream zou ik persoonlijk niet op zo'n open wonde doen

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:05

Houdt ie het zelf niet schoon?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#86 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:10

't Ziet er inderdaad een beetje een akelig wondje uit, vooral omdat het door zijn vel is en een wondje is dat -als ik het goed begrijp- eerst dicht was (aan het gaan) en nu open is gegaan. Ik zou voor mijn eigen gemoedsrust even de da van wacht bellen en ook uitleggen dat het over een poezebeest op leeftijd gaat. Gewoon bovenop zijn huidige medicatie dingen beginnen geven zou ik niet doen ivm wisselwerking tussen medicatie. Zou er ook niet te veel beginnen op te smeren, eventueel isobetadine, maar geen zalfjes ofzo.
Maar met dit weer zou ik er zelf niet helemaal gerust in zijn, omdat bacteri├źn in dit weer zich toch wel aan een snel tempo kunnen voort planten, dus zou gewoon even de da lastig vallen ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#87 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:13

Ik zou ook de da van wacht bellen. Maar je kan er wel al Isobetadine opdoen :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#88 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:16

da van wacht gebeld

moet ontsmetten met isobetadine en dermazyme melivet bijgeven.
gebeld naar apotheek en isobetadine plus dermazyme besteld (laatste hadden ze niet standaard)
volgens da van wacht moet dat niet zomaar genaaid worden, als die wonde al oud is is dat geen goed idee
daarnaast zou het kunnen dat het net is open gegaan om alle vuil eruit te laten, dan terug dicht doen is geen goed plan

tnx voor de tips!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#89 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:18

Neocat Britten (over de "gewonde kat")

Bewerkt door Smitten Kitten, 10 juli 2010 - 21:18.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:26

Maar zwartje toch ocharme  hopelijk ben je snel van die rare dingen verlost .
Heel veel beterschap gewenst :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag