Spring naar inhoud

- - - - -

Niesziekte

• Log in om te reageren
96 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 25 april 2010 - 11:42

Mijn Eve heeft chronische niesziekte. Het speelt momenteel eigenlijk niet op (zij krijgt homeopatisch middelen voor extra weerstand luffa + echina), maar ze blijft drager nauurlijk.

Als ik over ruim een week op bezoek ga bij het nestje van mijn nieuwe katertje (hij is dan 6 weken), welke maatregelen kan ik dan het beste aan mijzelf treffen om dit niet mee te nemen?

Uiteraard handen wassen, maar bijv schone kleren en schoenen + zolen schoonmaken. Is dat voldoende?

Bewerkt door eve, 25 april 2010 - 11:43.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#92 Geplaatst 25 april 2010 - 18:48

Het gebeurt zeer weinig tot niet, dat mensen niesziekte over brengen.
De besmetting verloopt via het speeksel van de kat, dus van kat tot kat.
Als je dus je handen wast en de normale hygiëne aanhoudt, loopt het kitten geen gevaar.
In zijn eigen omgeving heeft het weinig stress en is het niet zo vatbaar.
Meestal loopt het fout bij het verhuizen door de stress en in het rechtstreeks contact komen met een niesziekte drager.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#93 Geplaatst 26 april 2010 - 13:29

Al eens l-lysine geprobeerd bij niesziekte?We bleven maar kwakkelen met onze Truffle,zijn oogje dat steeds ontstak,dik groen snot niezen,veel niezen,...Na 8 dagen! l-lysine geven niks meer,geen niesje meer,niks.Gewoon een wondermiddel bij niesziekte vind ik.Ik ben er super blij mee :dancer: .

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#94 Geplaatst 27 april 2010 - 21:53

krulleke zei:

Al eens l-lysine geprobeerd bij niesziekte?We bleven maar kwakkelen met onze Truffle,zijn oogje dat steeds ontstak,dik groen snot niezen,veel niezen,...Na 8 dagen! l-lysine geven niks meer,geen niesje meer,niks.Gewoon een wondermiddel bij niesziekte vind ik.Ik ben er super blij mee :dancer: .

Het is een gekend middel, wanneer er niesziekte of verlaagde immuniteit voorkomt bij katten kan het geen kwaad om ze L-Lysine te geven.
Dit produkt zit ook in een kittenvoeding van Royal Canin.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#95 Geplaatst 28 april 2010 - 18:38

:geluk: :geluk: :geluk:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 28 april 2010 - 18:53

Over niesziekte zelf ken ik niet zo superveel. Wel merk dat heel veel kittens naar hun nieuwe thuis gaan en daarna snel een beetje ziek worden.
Silas heeft een paar dagen af en toe lopen niezen. Ik dacht toen ook aan niesziekte en ik heb de DA gebeld, maar al snel bleek dat het vals alarm was en na drie dagen was het volledig voorbij. Melvin die kreeg na een paar dagen een serieuze blaasontsteking die niet overging... De fokker is hem toen komen terug ophalen en heeft de nodige behandeling en testen gedaan. Eén week later was hij terug bij mij en nu nog steeds zo gezond als iets. Laat ons hout vasthouden en hopen dat het voor beide zo blijft!

Wat ik niet zo goed snap, Spanishke. Je zit met je toekomstige kittens in voor eventuele besmetting van niesziekte, maar ik als ik mij niet vergis heb je toch al eens een nestje gehad. Hoe heb je het dan met hen gedaan? Alé, zonder vooroordelen vraag ik mij af waarom je daar nu zo over piekert terwijl je eigenlijk al een nestje hebt gehad. Oh god, dit klinkt weer veel te grof, maar ik weet niet hoe het beter te verwoorden :wall:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#97 Geplaatst 04 mei 2010 - 13:53

Mieke zei:

Over niesziekte zelf ken ik niet zo superveel. Wel merk dat heel veel kittens naar hun nieuwe thuis gaan en daarna snel een beetje ziek worden.
Silas heeft een paar dagen af en toe lopen niezen. Ik dacht toen ook aan niesziekte en ik heb de DA gebeld, maar al snel bleek dat het vals alarm was en na drie dagen was het volledig voorbij. Melvin die kreeg na een paar dagen een serieuze blaasontsteking die niet overging... De fokker is hem toen komen terug ophalen en heeft de nodige behandeling en testen gedaan. Eén week later was hij terug bij mij en nu nog steeds zo gezond als iets. Laat ons hout vasthouden en hopen dat het voor beide zo blijft!

Wat ik niet zo goed snap, Spanishke. Je zit met je toekomstige kittens in voor eventuele besmetting van niesziekte, maar ik als ik mij niet vergis heb je toch al eens een nestje gehad. Hoe heb je het dan met hen gedaan? Alé, zonder vooroordelen vraag ik mij af waarom je daar nu zo over piekert terwijl je eigenlijk al een nestje hebt gehad. Oh god, dit klinkt weer veel te grof, maar ik weet niet hoe het beter te verwoorden :wall:

Dat ging over ons eerste nestje, kijk maar naar de datum ;) we hebben er nog maar 1 gehad en de kittens zijn helemaal gespaard gebleven van niesziekte, alle zes :)

Bewerkt door Spanishke, 04 mei 2010 - 13:57.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: