Spring naar inhoud

- - - - -

nieuw poesje

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 juli 2010 - 23:59

Hallo,

wij hebben sinds een dikke week een nieuw poesje (Nina) van 14 weken, het is een vriendinneke voor onze kater (Jules) van 1 jaar.
Meestal verloopt het hier rustig, ze slapen samen, eten samen, likken aan elkaars kopje, ...
Maar als Nina speelt, door het huis rent, ... gaat het hier wat minder rustig aan toe.
Onze Jules bespringt die kleine kat en bijt ze, verder is hij niet angressief (krabt niet, blaast niet). Dat kleintje laat haar daarentegen niet doen, ze blaast, krabt en bijt wel terug. Hij doet haar hoorbaar wel pijn hoor. En de plukken kattenharen vliegen in het rond.
Nu vroeg ik me af wat dit kattengedrag is? Wil Jules dan spelen of wil hij haar eens tonen wie de baas is ofzo?

Groetjes,
Karolien

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#2 Geplaatst 06 juli 2010 - 10:09

Hallo en nog :hi:

Dit klinkt me bekend,
Onze kater( 2 ) bijt ons kitten ook  als zij wild doet (maar dit is wel als zij hem uitdaagt - op hem springt). Hij bespringt haar niet als ze speelt. Het lijkt mij alsof hij wil zeggen ik ben de baas. Ook spelen ze samen en dan doet hij haar geen pijn...
Als je kitten hoorbaar pijn heeft zou ik ze wel uit elkaar halen en het is ook jammer als ze niet vrij kan spelen, misschien dan even in een aparte kamer.

Het klinkt verder alsof het heel goed gaat en straks kan je kleintje zich ook wat meer verdedigen maar ze moet niet bang worden lijkt mij.
Wel even in de gaten houden.

Een volwassen kat mag een kitten best terug op de plaats zetten maar echt aanvallen is natuurlijk sneu en niet fijn.

Is je kater gecastreerd?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 06 juli 2010 - 11:08

Hij wil haar laten zien dat hij de baas is.Met wat geduld komt dit wel in orde hoor. Kittens kunnen hiervoor vaak krijsen, maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat hij haar pijn doet hoor. Het is zoals met kinderen, sommige huilen ook als ze niet kunnen winnen, in de hoop dat ze dan steun krijgen van een volwassene.
Hou het maar eens goed in het oog, want vaak is het kitten degene die de volwassen poes uitdaagt en dan roept van 'kijk eens mama, hij doet me pijn :x '. Zolang er geen gewonden vallen zou ik niet tussen beide komen, ze vechten het onderling wel uit hoor. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 06 juli 2010 - 22:30

Ik heb ook al gemerkt dat Nina hem uitdaagt, dus helemaal onschuldig is ze niet :) Van onze Jules heeft ze ook gene schrik. We laten ze meestal doen, tenzij het er te wild aan toe ga. En er zijn toch nog altijd geen gewonden gevallen.

Als we niet thuis zijn vechten ze blijkbaar niet (dan zie ik geen plukken haar op de grond liggen)

Onze Jules is gecastreerd (daar hadden we eerst ook aan gedacht)

Alvast bedankt voor de raad!

Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#5 Geplaatst 06 juli 2010 - 23:54

hey :)

ze doen elkaar idd geen pijn. mijn kleinste poesjes hier is er ook nog niet zo lang bij en ik herken net hetzelfde. ruig spelen, plukken haar die rondvliegen, miauwen,...
maar pijn doen is dat niet. bij ons miauwt het klein poesje omdat hij niet kan winnen.
Salty laat dan wel duidelijk zien dat hij de baas, daar niet van. maar het is vooral fake :p
nu ondertussen 3 maanden verder kan het klein poesjes de andere al wat beter af en gebeurd het spelen meestal in stilte, alhoewel het haar nog blijft rondvliegen

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 juli 2010 - 21:46

Nu heb ik op de filmpjes van Brittdc gezien hoe haar katten spelen. Nu weet ik tenminste dat die van mij spelen i.p.v vechten :LOL:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 08 juli 2010 - 23:48

Dat komt allemaal dik in orde hoor, maak je maar niet ongerust! :thumb:

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 09 juli 2010 - 10:12

Komt allemaal goed. :)

Hier is het ook veel spelen en soms is er wel eens een ruzie en dan vliegen de haren hier ook in het rond, mensen hebben ook wel eens ruzie he! ;)

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 09 juli 2010 - 14:57

:hi: :hi: :hi:
en alles komt wel inorden