Spring naar inhoud

- - - - -

Iets om over na te denken

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 06 juli 2010 - 14:16

Een lang verhaal. Maar wel een mooi verhaal.

http://blog.wkdown.c...-when-you-died/

Voor wie het engels niet helemaal machtig is volgt zo een vertaling. Het duurt even voor ik dat helemaal overgetypt heb ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 06 juli 2010 - 14:44

maar dan op punten niet letterlijk vertaald  hoor.

Komt het:

Je was onderweg naar huis toen je overleed.

Het was een auto ongeluk. Niet bijzonder  spectaculair ofzo, maar evengoed dodelijk. Je laat een vrouw en 2  kinderen achter. Het was pijnloos. De doktoren hebben hun best gedaan om  je te redden, maar helaas.
Je lichaam was zo in de kreukels dat het maar  beter was, geloof mij maar.

En toen ontmoette je mij.

'wat... wat is er gebeurd?' vroeg je 'waar ben  ik?'

'je bent dood' zei ik, het was niet nodig om  omzichtig te zijn

'er was een.... een vrachtwagen, en het slipte'

'jep' zei ik

'ik... ik ben dood?'

'jep. Maar niet getreurd, iedereen gaat dood'  zei ik

Je keek rond. Er was niets. Alleen jij en ik.  'Waar zijn we?' vroeg je 'is dit het leven na de dood?'
'min of meer' zei ik
'Ben jij God?' vroeg je

'Ja' Antwoorde ik, 'ik ben god'

'Mijn kinderen, mijn vrouw...' zei je

'Wat is er met je vrouw en kinderen?'

'Komt het goed met ze?'

'Kijk, dat is wat ik graag zie' zei ik ' je  bent net overleden en je eerste zorg is je gezin. Dat is het betere  werk!'

Je keek me gefascineerd aan. Voor jou zag ik er  niet uit als God. Gewoon als een man. Of misschien een vrouw. Een vage  autoriteit misschien. Meer een basisschoolleerkracht dan God Almachtig.

'Maak je geen zorgen' zei ik ' het komt goed  met ze. Je kinderen zullen je herinneren al de perfecte ouder, ze hadden  de tijd nog niet om een hekel aan je te krijgen. Je vrouw zal van  buiten huilen, maar van binnen zal ze stiekum opgelucht zijn. Wees  eerlijk, je huwelijk was niet veel meer. Als het een troost voor je is,  ze zal zich heel schuldig voelen dat ze opgelucht zich opgelucht voelt.'

'O' zei je 'En wat nu? Ga ik naar de hemel? of  de hel, ofzo?'
'Allebei niet' zei ik 'je zult reincarneren'

'aha' zei je ' dus de hindoes hadden gelijk?'

Alle religies hebben gelijk, op hun eigen  manier' zei ik ' kom, we lopen een stukje'
Je liep met me mee door de leegte.

'Waar gaan we heen?'

'Nergens heen' zei ik 'het is gewoon fijn om  een stukje te lopen terwijl we praten'

'wat is het nu dan?' vroeg je 'als ik opnieuw  wordt geboren, dan ben ik wer helemaal blanco, toch? een baby. En al  mijn ervaringen en alles wat ik deed in dit leven, dat maakt niet meer  uit'

'niet waar!' zei ik 'je hebt alle kennis en  ervaring uit je vorige levens in je. Je herinnert je het nu alleen even  niet'
Ik stopte met lopen en pakte je bij de  schouders.
'Jouw ziel is mooier, groter en geweldiger dan  jij je voor kunt stellen. Je brein kan maar een fractie bevatten van wat  jij bent.
Het is alsof je je vinger in een glas water  stopt om te voelen of het warm of koud is. Je stopt een klein stukje van  jezelf in dat glas, en als je het terughaalt heb je alle ervaringen die  je vinger had.

Je bent de laatste 48 jaar een mens geweest,  dus je hebt je nog niet ver genoeg uitgerekt om je de rest van je  bewustzijn gewaar te worden. Als we hier lang genoeg zouden blijven zou  je je alles beginnen te herinneren. Maar het is onzinnig om dat elke  keer tussen levens in te doen.'

'Hoe vaak ben ik dan al gereincarneerd?'

'oh, vaak. Heel vaak. En in veel verschillende  levens ook' zei ik 'deze keer zul je een chinees boerenmeisje zijn, in  het jaar 540 ad'

'wat? Wacht!' stamelde je ' je stuurt me terug  in de tijd??'

'Technisch gezien wel ja. Tijd, zoals jij het  kent, bestaat alleen in jouw universum. De dingen zijn anders waar ik  vandaan kom.'

'Waar jij vandaan komt?' zei je

'o ja' legde ik uit 'ik kom ergens vandaan.  Ergens anders. En er zijn anderen zoals ik. Ik weet dat je wilt weten  hoe het daar is, maar geloof me, je zou het niet begrijpen.'

'O' zei je, een beetje teleurgesteld
'maar wacht, als ik reincarneer in een andere  tijd, dan kan ik mezelf een keer tegenkomen'

'natuurlijk! Gebeurd de hele tijd. En met  allebei de levens zich alleen bewust van hun eigen leven op dat moment,  weet je niet eens dat het gebeurd.'

' Wat is de zin daar dan van?'

'Serieus?' vroeg ik 'Vraag je me nu echt naar  de zin van het leven? Is dat niet een beetje typisch?'

'nu ja, het is een redelijke vraag' drong je  aan

Ik keek je aan. 'De zin des levens, de reden  dat ik dit universum heb gemaakt, is voor jou om te groeien'

'Je bedoeld de mens? Voor de mens om te  groeien?'

'Nee, alleen jij. Ik creeerde dit universum  voor jou. Met elk nieuw leven groei je en wordt je meer volwassen. en  wordt je een groter en intellectueler persoon.'

'Alleen ik? En alle anderen dan?'

'Er zijn geen anderen' zei ik 'In dit universum  zijn alleen jij en ik hier'

Je staarde me niet begrijpend aan. 'Maar, alle  mensen op aarde....'

'Allemaal jij. In verschillende incarnaties van  jijzelf'

'Wat?! Ik ben IEDEREEN?!'

'Nu snap je het!' zei ik met een tevreden klap  op je schouder.

'Ik ben elke mens die ooit heeft geleefd?'

'Of die ooit zal leven, ja'

'Ik ben abraham lincoln?'
'En ook John wilkes booth' voegde ik toe

'Ik ben Hitler?' zei je vol afschuw
'En ook alle miljoenen die hij ombracht'

'Ik ben Jezus?'
'En iedereen die hem volgde'

Je viel stil.

'Elke keer als je van iemand aan slachtoffer maakte, maakte je van jezelf een slachtoffer. Elke keer als je voor iemand een vriendelijke daad deed, deed je dat voor jezelf.
Elk mooi en elk droevig moment, ooit door een mens ervaren, was, is en zal altijd, door jou worden ervaren.'

Je dacht lang na

'Waarom?' vroeg je me 'Waarom doe je dit allemaal?'

'Omdat jij ooit zult zijn zoals ik. Want dat is wat jij bent. Je bent een van ons. Je bent mijn kind.'

'Whow!' zei je vol ongeloof 'bedoel je dat ik een God ben?'

'Nee. Nog niet. Je bent een foetus. Je groeit nog. Als je alle levens in alle tijden hebt geleefd, dan zul je genoeg zijn gegroeid om geboren te worden.'

'Dus dit hele universum' zei je 'is gewoon een.....'

'.... een ei' antwoorde ik 'En nu is het tijd om te gaan, naar je volgende leven'

En ik stuurde je op je weg.

Geplaatste afbeelding

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#3 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:10

Prachtig verhaal!!!!!

Alleen... hoe kan je zoveel mensen zijn geweest als je ooit alleen bent begonnen en je reincarneerd?

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:31

Geen idee! Het is ook niet de bedoeling denk ik om over de technische kant na te denken ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#5 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:32

Nee misschien niet nee.

Ik geloof er wel in dat wij eigenlijk alles al weten, maar dat we het ons niet herrinneren.

Vind het mooie dingen om over na te denken, wat vaak ook tot leuke conversaties leidt als je in een open minded gezelschap bent.

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#6 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:35

mooi verhaal :) een beetje raar maar mooi

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 06 juli 2010 - 16:42

Ik vind het een heel intrigerend verhaal. Vond het vooral mooi worden toen de man zei: jij bent iedereen. Als je een ander iets aandoet ,doe je dat jezelf aan

dat vind ik een mooie gedachte.

Geplaatste afbeelding

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#8 Geplaatst 06 juli 2010 - 17:09

mooi verhaal :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 06 juli 2010 - 17:32

mooi verhaal :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 06 juli 2010 - 18:11

:) :) :)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 06 juli 2010 - 18:34

Prachtig zo precies goed neer geschreven en bedankt voor het vertalen..
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 06 juli 2010 - 18:39

Dit is nu eens om effe stil te staan en bij na te denken. :duim:

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#13 Geplaatst 06 juli 2010 - 18:52

ginnie zei:

Ik vind het een heel intrigerend verhaal. Vond het vooral mooi worden toen de man zei: jij bent iedereen. Als je een ander iets aandoet ,doe je dat jezelf aan

Ik hem hem vanmiddag al in het engels gelezen, toen ik wilde reageren wilde Laika naar buiten  - kids kwamen thuis en er niet aan toe gekomen.

Later (was even gaan liggen) in bed dacht ik hoe ik wilde reageren:  je schrijft precies hier wat ik had willen zeggen - echt niet gelogen - krijg er gewoon kippenvel van....

Alles wat je een ander brengt - breng je ook jezelf

bedenk ik nu ook dat is een prachtige gedachte....

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#14 Geplaatst 06 juli 2010 - 18:56

ginnie zei:

Dat is ook het stuk wat ik eruit pikte
Prachtig om even goed weg te slikken.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 06 juli 2010 - 19:15

wat een mooi verhaal.
ik wor er stil van