Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenasiels overrompeld

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 07 juli 2010 - 10:27

Wij zitten ook overvol.
We moeten constant meldingen afwijzen.
Het asiel van Gent en dat van Brugge hebben dat probleem niet: De kittens worden gewoon gedood.
In het asiel van Gent zaten deze week 4 kittens.
Wij hebben er 31.
Maarja, wij laten ze natuurlijk niet inslapen ook...

Dé boodschap is inderdaad: Steriliseer én castreer uw katten!!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#17 Geplaatst 07 juli 2010 - 10:30

:cry:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 07 juli 2010 - 10:37

:( :( :( Wat een triestige toestand en Lies zoiets toch niet mogen gebeuren :( :(
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#19 Geplaatst 07 juli 2010 - 10:52

Vreselijke toestanden :( :( :( .

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 07 juli 2010 - 11:11

Ach jeetje :cry: :cry:  

Geplaatste afbeelding

Laur
Laur
  • 212 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 07 juli 2010 - 16:15

Even een vraagje: waar kan je ergens foldertjes/flyertjes vinden ivm sterilisatie van katten?

Wij wonen ondertussen al 3 jaar in ons huidige huis. Bij ons in de straat is er ook zo'n gezin dat hun kat(ten) maar laat jongen. Op die 3 jaar tijd heeft er al zeker 4-5 keer een papier gehangen met 'gratis katjes'. Ook nu weer... Onnozel word ik er van! Als ik 's morgens naar mijn werk ga kijk ik iedere keer pal op dat papier :evil:

Ik zou dus echt eens een paar van die folders of zo in hun brievenbus willen proppen (hen erover aanspreken durf ik (nog) niet... :( )

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 07 juli 2010 - 16:48

:o :censored: :o

Wat mij het hardste stoort, is dat wij hier op de meest katvriendelijke site zitten te klagen -> Zo bereiken we die onozele idioten natuurlijk niet :catsad :catscratchhead

Zou niet weten hoe het beter kan, maar al die mensen die 1 eigen kitten willen houden van hun eigen volwassen kat, die alleen laten gemiddeld 3 andere kittens geboren worden... Tel maar op! En dat is dan nog zonder die arrogante 'oeps'- nestjes... :r

De mensen zouden toch eens moeten kunnen wakker geschud worden... In de arme 3de wereld-landen zorgen ze volgens mij soms nog beter voor de dieren dan bij onze 'vooraanstaande' culturen :r
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 07 juli 2010 - 17:44

Laur zei:

Even een vraagje: waar kan je ergens foldertjes/flyertjes vinden ivm sterilisatie van katten?

Wij wonen ondertussen al 3 jaar in ons huidige huis. Bij ons in de straat is er ook zo'n gezin dat hun kat(ten) maar laat jongen. Op die 3 jaar tijd heeft er al zeker 4-5 keer een papier gehangen met 'gratis katjes'. Ook nu weer... Onnozel word ik er van! Als ik 's morgens naar mijn werk ga kijk ik iedere keer pal op dat papier :evil:

Ik zou dus echt eens een paar van die folders of zo in hun brievenbus willen proppen (hen erover aanspreken durf ik (nog) niet... :( )

Mensen gewoon aanspreken! Zeker als het 1 kattin is die elke zes maand kittens heeft. Dat is pure dierenmishandeling/verwaarlozing.

En misschien kan je es opzoeken of jouw gemeente bons uitdeelt om goedkoper een sterilisatie te verkrijgen?

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 07 juli 2010 - 18:01

is idd kei zielig, onze opvang organisatie heeft gisteren nog een kitten binnengekregen waar de moederkoek nog aanhing en zelfs nog eentje van een week oud helemaal onderkoeld, :( :(

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#25 Geplaatst 07 juli 2010 - 18:04

:cry: :cry: :cry:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 07 juli 2010 - 19:38

Laur zei:

Ik heb van de voorzitster van Catshelter zo'n hoop foldertjes gekregen, omdat ik ook het plan had om dat hier overal in de bussen te gaan steken. Ik heb nog geen tijd gehad, maar binnenkort ga ik op flyeractie 8) . De folder is wel heel aangrijpend vind ik: 2 lieve, mooie kittentjes, met een rood kruis door eentje. Want maar een op de 2 kittens blijft leven. En dan hopen dat mijn buren gaan nadenken :onzeker: .
De foldertjes zijn van de provincie Limburg. Ik kan er wel eens naar vragen waar je die kan krijgen.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 07 juli 2010 - 20:01

:doh: :doh: :doh: waarom denk men geen 2 keer voor ze aan dieren beginnen.

Laur
Laur
  • 212 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 07 juli 2010 - 21:37

Nathalie zei:

De foldertjes zijn van de provincie Limburg. Ik kan er wel eens naar vragen waar je die kan krijgen.

Hey Nathalie, kan je dat eens navragen voor mij? Alvast merci!

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#29 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:07

wij hier in het asiel van schoten zitten ook overvol, we moeten zelfs al werken met wachtlijsten voor mensen die dieren willen binnenbrengen ... echt door en door intriest. En je kan je echt niet voorstellen wat je daar allemaal te horen en te zien krijgt, ik sta daar meer dan eens met de tranen in mijn ogen....

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#30 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:11

ik heb nog een extra oproep geplaatst op facebook... als het al iets uithaalt