Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenasiels overrompeld

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#31 Geplaatst 07 juli 2010 - 23:51

In het asiel in Sint Truiden zitten er ook weer een hele hoop kittens, ik ben er wel blij mee dat ze nu bij adoptie gechipt worden. Dat is al een mooie stap in de goede richting.
:thumb: :duim: :thumb:

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#32 Geplaatst 08 juli 2010 - 09:26

ik heb zo net een mailtje gestuurd naar "mijn lieve burgemeester " :louche:
Omdat ik niets vond van zwerfkatten of steriliseren en castreren op de website van mijn gemeente.
Ik heb hen gevraagd of zij iets doen tegen de zwerfkatten populatie binnen de stad en of er subsidies zijn voor steriliseren en castreren.
heb hem er bijverteld dat wij momenteel zo'n 4 tal zwerfkatten eten en drinken geven maar dat de kosten voor ze te vangen en te castreren voor ons hoog liggen en of we beroep kunnen doen op hem.
Of ik nu antwoord ga krijgen dat weet ik niet! :p
ik wacht een 2 weken af en heb ik geen antwoord eens even naar het gemeentehuis stappen.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 08 juli 2010 - 09:34

Bij deze staat het meteen op mijn FB... ik denk dat het zowat de enige krant is in zeeeer lange tijd die hier nog iets over gemeld heeft...

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 08 juli 2010 - 09:36

mel en pieter zei:

ik heb zo net een mailtje gestuurd naar "mijn lieve burgemeester " :louche:
Omdat ik niets vond van zwerfkatten of steriliseren en castreren op de website van mijn gemeente.
Ik heb hen gevraagd of zij iets doen tegen de zwerfkatten populatie binnen de stad en of er subsidies zijn voor steriliseren en castreren.
heb hem er bijverteld dat wij momenteel zo'n 4 tal zwerfkatten eten en drinken geven maar dat de kosten voor ze te vangen en te castreren voor ons hoog liggen en of we beroep kunnen doen op hem.
Of ik nu antwoord ga krijgen dat weet ik niet! :p
ik wacht een 2 weken af en heb ik geen antwoord eens even naar het gemeentehuis stappen.

Ik dacht dat er voor bepaalde gemeenten zoiets was dat zwerfkatten gesteriliseerd werden of gecastreerd maar ik vraag me af in welke mate dit nog werkelijk gebeurd... heb er zelf nog nooit aan gedacht om het te gaan vragen eigenlijk :catscratchhead :) Ben benieuwd naar het antwoord

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#35 Geplaatst 08 juli 2010 - 10:32

Gorecki zei:

Ik dacht dat er voor bepaalde gemeenten zoiets was dat zwerfkatten gesteriliseerd werden of gecastreerd maar ik vraag me af in welke mate dit nog werkelijk gebeurd... heb er zelf nog nooit aan gedacht om het te gaan vragen eigenlijk :catscratchhead :) Ben benieuwd naar het antwoord

Je kan die lijst van gemeenten vinden op de site van GAIA...
Er zijn echt wel gemeenten die daar effectief aan meedoen... ben zelf ook al meerdere malen poezen gaan vangen om ze te laten helpen...
Jammer genoeg zijn er nog veel gemeenten die dat niet doen... die liever budget opzijhouden voor "worstenfeesten"... pas op: er is niks mis mee worstenfeesten, is een manier om mensen bij elkaar te brengen, maar zorg dan dat er OOK budget is voor de dieren...
Jammer genoeg blijken er nu al gemeenten te zijn die door hun budget zitten... dus de poezen die nu nog gedaan moeten worden, tja...
Maar ik zal me maar optrekken aan de gemeenten die wél hun best doen...
Raad: als jouw gemeente niet meedoet aan een zwerfkattenbeleid, mail hen met de vraag en argumenten om dit wél te doen en geef de gemeentenaam door aan GAIA... Zij sturen dan ook documentatie naar de gemeente... We kunnen allemaal samen maar proberen he...

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#36 Geplaatst 08 juli 2010 - 10:39

Ik weet het zelfs niet dat ze het in mijn gemeente doen dus daarom even de vraag gesteld! hopelijk krijg ik een antwoord en weet ik wat er mij te doen staat!
Ja bij ons zijn er binnenkort lokerse feesten dus ja daar zal het grootste deel van het geld wel naar toe gaan terwijl ik maar in een deel gemeente woon van Lokeren :louche:
Moest het zijn dat ze er niets aandoen zal ik even gaia contacteren dat zij de nodige info kunnen opsturen naar hen en hopelijk dan word er iets gedaan! zo te zien op de website van Gaia doet lokeren er aan mee maar of het het effectief doen is de vraag?
wij hebben nu zelf ook wel al een paar zwerfkatten laten castreren en samengelegd met enkele buren maar je moet niet verwachten dat de mensen het gaan blijven doen! als subsidies voor zijn dan gaan wij die gebruiken.

Bewerkt door mel en pieter, 08 juli 2010 - 10:41.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 08 juli 2010 - 11:13

Hier wordt de castratie/sterilisatie van zwerfkatten volledig betald door de gemeente. Je moet enkel een papier ondertekenen dat je de poezen na de ingreep even verzorgd en terug los laat op de plats waar ze gevangen werden en dat je hen van eten en drinken voorziet.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 08 juli 2010 - 21:14

Laur zei:

Even een vraagje: waar kan je ergens foldertjes/flyertjes vinden ivm sterilisatie van katten?

Wij wonen ondertussen al 3 jaar in ons huidige huis. Bij ons in de straat is er ook zo'n gezin dat hun kat(ten) maar laat jongen. Op die 3 jaar tijd heeft er al zeker 4-5 keer een papier gehangen met 'gratis katjes'. Ook nu weer... Onnozel word ik er van! Als ik 's morgens naar mijn werk ga kijk ik iedere keer pal op dat papier :evil:

Ik zou dus echt eens een paar van die folders of zo in hun brievenbus willen proppen (hen erover aanspreken durf ik (nog) niet... :( )
Hier is alvast een online versie:
http://www.gent.be/d...nfolder FOD.pdf
Je kunt ze normaalgezien aanvragen bij de FOD dierenwelzijn.

Sarah en Erik zei:

wij hier in het asiel van schoten zitten ook overvol, we moeten zelfs al werken met wachtlijsten voor mensen die dieren willen binnenbrengen ... echt door en door intriest. En je kan je echt niet voorstellen wat je daar allemaal te horen en te zien krijgt, ik sta daar meer dan eens met de tranen in mijn ogen....

Ja, wij werken ook weer met wachtlijsten.
Erg triest, want bij sommige katten/kittens is de nood echt hoog :( .

Guest_Animal_lover_*
Guest_Animal_lover_*

#39 Geplaatst 08 juli 2010 - 21:32

Een dier neem je niet voor even maar voor heel je leven!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 09 juli 2010 - 10:06

Maar alé... echt schandalig... zo je diertje dumpen voor de zomervakantie :evil: , ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen. :geluk:

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#41 Geplaatst 13 augustus 2010 - 08:43

[quote name='mel en pieter']Ik weet het zelfs niet dat ze het in mijn gemeente doen dus daarom even de vraag gesteld! hopelijk krijg ik een antwoord en weet ik wat er mij te doen staat!

Ik heb gisteren een email terug gekregen van mijn stad!
ze gaan contact opnemen met mij om zo snel mogelijk de zwerfkatten te komen vangen! eindelijk seg ! hopelijk zijn ze allemaal piek fijn in orde en komen ze terug! want we zijn er al een beetje aan gehecht in de buurt :heart:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 13 augustus 2010 - 10:27

:o :o :o
Geplaatste afbeelding

Guest_rietje_*
Guest_rietje_*

#43 Geplaatst 13 augustus 2010 - 14:44

ik vind het heel erg zelf met vacantie gaan en je dieren weg doen
daar vragen ze echt niet om hoor