Spring naar inhoud

- - - - -

Katten die kadootjes brengen

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 07 juli 2010 - 10:30

Zonet had ik al meteen wat ochtendgymnastiek toen mijn Siamees een vogel  naar huis bracht. Gelukkig doet ze de beestjes die ze vangt zelden dood  (ik denk dat ze niet weet hoe). Deze jonge vogel kwam er dan ook met de  schrik van af.

Nu is mijn vraag wat jullie hier mee aanvangen?

Als het vogeltje in kwestie niet gewond is, doe ik al mijn katten binnen en zet ik het vogeltje buiten in een boom of ergens hoog waar de ouders het kunnen komen halen.

Indien het vogeltje gewond is of de ouders kwamen er niet om, breng ik het naar de vogelbescherming. Jammer genoeg gaat die binnenkort stoppen dus ga ik een andere vogelbescherming moeten zoeken.

Andere dieren, muizen ed, red ik ook indien ze duidelijk geen verwondingen hebben. Indien ze wel verwondingen hebben, laat ik mijn kat hun gang gaan.

Gelukkig zijn mijn katten niet echt jagers. Zo was er eens een vogeltje mijn living binnen gevallen via de schouw, omdat die daar een nestje wou bouwen. Die vogel heeft een hele middag in mijn living overleefd. Mijn katten keken er gewoon naar. :catscratchhead

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 juli 2010 - 13:09

Hier zitten ze enkel in de afgesloten buitenren, ze kunnen dus geen prooien meebrengen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 07 juli 2010 - 13:22

Ik krijg dagelijks wel eens een prooi voor mijn voeten. Muizen, ratten, vogeltjes, ...

Meestal morsdood...

Dit jaar zijn het opvallend veel vogeltjes maar nu heb ik gisteren ontdekt hoe dat komt. We hebben al een stukje veranda gebouwd met een vrij groot raam in en daar vliegen dus enorm veel vogels tegen. Tussen de struiken lagen nog enkele lijkjes en die brengen mijn tamzakken vrolijk mee binnen :lachen:

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 juli 2010 - 20:25

Wij hebben zo eens op een ochtend 3 prooien gekregen van Bruce, 2 muizen en een vogeltje.  Helaas doet hij ze wel dood.  Maar als ze nog leven pakken we ze wel af en zetten ze dan terug buiten.

Mijn kat vroeger heeft zo ooit eens een konijn! mee binnen gebracht.  De kop lag er naast en hij was doodleuk het lichaam aan't opeten.  Heb nog nooit zo hard geroepen als toen van't verschieten denk ik.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 10 juli 2010 - 14:11

Oh ja, konijntjes. Ik heb zo al 2 katten gehad die dat naar huis brachten. Is echt niet fijn! Zeker niet nu ik zelf konijntjes als huisdier heb. Maar gelukkig laten mijn katten hen gerust, buiten een speelse poot af en toe.

Ik denk niet dat ik dit ooit gewoon zal worden. Voor mijn buren moet dit immens grappig zijn als ze mij weer eens zien lopen achter de katten als die iets gevangen hebben! :p

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 10 juli 2010 - 14:13

Tijsje legt ook vaak cadeautjes, maar die zijn dan meestal al morsdood...

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 10 juli 2010 - 16:19

Als Rafje dat doet is het om op te eten, dus die zijn altijd morsdood ;)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 juli 2010 - 16:37

dorien_951 zei:

Ik krijg dagelijks wel eens een prooi voor mijn voeten. Muizen, ratten, vogeltjes, ...

Meestal morsdood...

Dit jaar zijn het opvallend veel vogeltjes maar nu heb ik gisteren ontdekt hoe dat komt. We hebben al een stukje veranda gebouwd met een vrij groot raam in en daar vliegen dus enorm veel vogels tegen. Tussen de struiken lagen nog enkele lijkjes en die brengen mijn tamzakken vrolijk mee binnen :lachen:

:ha en dan maar doen alsof ze het zelf gevangen hebben! :d
Ik las het woord tamzakken en keek onmiddellijk naar je woonplaats Dorien ;) want ik wist dat het niet ver van Mol zou zijn :ha heerlijk woord toch!

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 10 juli 2010 - 17:53

hier kunnen ze ook niet uit de tuin dus geen grote cadeau s maar Syrai durft met een vlieg in haar mond tot bij mij komen al miauwend en dan voor mijn voeten leggen ;)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 10 juli 2010 - 20:23

Ellenita zei:

hier kunnen ze ook niet uit de tuin dus geen grote cadeau s maar Syrai durft met een vlieg in haar mond tot bij mij komen al miauwend en dan voor mijn voeten leggen ;)

Hier doet Ninna dat soms met spinnen :) en dagelijks brengt ze mij meermaals al miauwend een speelgoedmuisje.  Dit doet ze ook dikwijls als ze ziet dat ik even in de keuken of naar boven ben, ze kan me blijkbaar niet missen :hug:

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 10 juli 2010 - 22:15

deze week heeft indy 4 muizen gevangen bij de buurman... eentje is kunnen otsnappen in onze tuin de rest heeft ze gekilled...maar bij nummer twee moest ik toch lachen hoor...
Keisha zat buiten aan zijn tuigje en koord daarmee kan hij tot op de rand van het terras... indy legde een muis voor hem neer... maar keisha zat ernaar te kijken niet wetende wat hij ermee moest... indy toonde hem hoe hij moest meppen....even later liep hij zo fier als een pauw met de muis in de mond en kwam ze me tonen.

Guest_Safira_*
Guest_Safira_*

#12 Geplaatst 09 augustus 2010 - 16:30

Bij ons ook veel cadeautjes.. Maar helaas ook altijd dood :(
Voor de één of andere reden blijven ze wel van onze cavia's en konijntjes, terwijl ze best wel vogels en ratten en muizen meebrengen.. Dus ze evengoed onze dieren kunnen pakken, maar dat doen ze gelukkig nooit.. Hoe zou dat komen?

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 12 augustus 2010 - 07:24

Soms ligt er eens een dode speelgoedmuis in hun etensbakje :LOL:

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 12 augustus 2010 - 21:55

aangezien onze kittens (nog) steeds binnen zitten worden hier enkel vliegen, spinnen en andere mini kruipende dingen gevangen. Vliegen kunnen ze soms zelfs vangen in hun vlucht, dan is het 'jump' en vlieg tussen de pootjes...je moet het maar kunnen, ik kan een vlieg vaak nog niet vangen met een vliegenmepper :)
En met de speelgoedmuis van ikea wordt ook heel vaak fier rondgeparadeerd! geweldig om te zien! ze moeten die ook altijd nog wat meer levenloos meppen natuurlijk of er als een worstelaar op springen en mee rond draaien... :)

maar nu on topic; ik zou de levende zoveel mogelijk terug zetten, als dat nog zin heeft... een piepklein vogeltje overleeft niet alleen en een muis die amper nog leeft ligt dan ook maar wat te creperen dus dat is dan ook weer erg. Maar ik zou er ook niet zelf een einde aan kunnen maken hoor! brr... Maar poezen kunnen echt nog lang met hun prooi spelen en dat vind ik soms ook maar wreed om te zien :( dan probeert dat muisje nog te vluchten en dan lijkt de poes te tellen; "1,2,3,4,5... en spring er achteraan", net toen die muis dacht dat ze nog een kans maakte... ;)
Dus eigenlijk heb ik ook geen idee.... Kan je de kadootjes niet inruilen voor iets anders? Binnen de 7 dagen en met kasticket mag dat geen probleem zijn... ;)

Guest_astrid_*
Guest_astrid_*

#15 Geplaatst 12 augustus 2010 - 22:08

Krijg ook heel vaak cadeautjes van één van onze katten.......maar gelukkig geen dooie muisjes of vogeltjes. Nee zij houdt van het grote werk, apen moeten het zijn, minder is de moeite niet waard.
Geplaatste afbeelding

Knagers zijn er om samen mee te eten. :mrgreen:
Geplaatste afbeelding