Spring naar inhoud

- - - - -

vijver in tuin

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#16 Geplaatst 10 juli 2010 - 10:41

leuk hoor ! :thumb:
Je hebt echt een leuk tuintje en een vijvertje kan het alleen nog maar leuker maken :)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 10 juli 2010 - 11:15

Zo'n L-vormig vijvertje is heel mooi !!!
Maar steek er aub geen koi's in, die gaan doodgaan omdat ze véél meer ruimte nodig hebben! Het moet ook een diepere vijver zijn voor koi's.
Ik zou je goudwindes, goudvissen, aanraden; die zie je heel goed, en ze zijn met minder ruimte tevreden. Ik vrees echter dat ze allemaal liever géén bocht hebben, liever een recht doorlopende vijver.

Heel veel succes met je vijver!! Kan je er soms ook iets in monteren zodat je het water hoort, bv een watervalletje? Ik vind dat super-ontspannend!! :dancer:

ps. Je mag altijd om raad vragen aan mijn man hoor; hij kent er vrij veel van door onze vijver)

Bewerkt door Lut, 10 juli 2010 - 11:16.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 10 juli 2010 - 11:57

Lut zei:

Zo'n L-vormig vijvertje is heel mooi !!!
Maar steek er aub geen koi's in, die gaan doodgaan omdat ze véél meer ruimte nodig hebben! Het moet ook een diepere vijver zijn voor koi's.
Ik zou je goudwindes, goudvissen, aanraden; die zie je heel goed, en ze zijn met minder ruimte tevreden. Ik vrees echter dat ze allemaal liever géén bocht hebben, liever een recht doorlopende vijver.

Heel veel succes met je vijver!! Kan je er soms ook iets in monteren zodat je het water hoort, bv een watervalletje? Ik vind dat super-ontspannend!! :dancer:

ps. Je mag altijd om raad vragen aan mijn man hoor; hij kent er vrij veel van door onze vijver)

dank je ,

de L vorm ga ik niet doen maar gewoon recht,
ik moet alleen eerst weten wat de folie, de bak die gemaakt wordt en de pomp/filter

idd geen kois erin , dat zie k erna wel, :d
maar zeker een watervalletje vind dat ook erg ontspannend!

Bewerkt door Ellenita, 10 juli 2010 - 11:57.

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 10 juli 2010 - 17:54

moet daarom geen waterval zijn maar mss zo'n visje ofzo die een straaltje water spuit, en met dat pompje kan je dan tegelijkertijd een klein fonteintje laten gaan! voor onze folie (rubberfolie) was het ongeveer 5,50 euro per m2, maar meestal is het ongeveer 7euro (ze stond in reclame). maar veel zul je wel niet nodig hebben hé! kan je niet beter kijken voor een tweedehands polyester vijverbak?? heb laatst 1 gezien, L vorm, maar weet niet meer waar... veel succes met de zoektocht!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 10 juli 2010 - 18:03

Nele zei:

moet daarom geen waterval zijn maar mss zo'n visje ofzo die een straaltje water spuit, en met dat pompje kan je dan tegelijkertijd een klein fonteintje laten gaan! voor onze folie (rubberfolie) was het ongeveer 5,50 euro per m2, maar meestal is het ongeveer 7euro (ze stond in reclame). maar veel zul je wel niet nodig hebben hé! kan je niet beter kijken voor een tweedehands polyester vijverbak?? heb laatst 1 gezien, L vorm, maar weet niet meer waar... veel succes met de zoektocht!

ik ga het gewoon recht houden ! geen L vorm

dank je ,
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#21 Geplaatst 10 juli 2010 - 23:11

Ellenita zei:

ik ga het gewoon recht houden ! geen L vorm

dank je ,

weet ik, maar misschien kan je er ook 1 vinden in gewoon rechthoek? twas dat wat ik bedoelde! ;)
Geplaatste afbeelding