Spring naar inhoud

- - - - -

Purina One Junior goede kittenvoeding?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_zebrapyama_*
Guest_zebrapyama_*

#1 Geplaatst 07 juli 2010 - 12:33

Beste forumlezers,
vandaag krijg ik mijn allereerste kitten Chewy.
Al het materiaal heb ik me gisteren aangeschaft (kattenbak, speeltjes, krabpaal,...)
maar ik heb een vraag omtrent de voeding.
Ik heb Purina One Junior 1-12 gekocht (brokjes) . Is dit goede voeding voor een kitten?
Alvast merci :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 juli 2010 - 12:39

Ik ben niet vertrouwd met die voeding, maar kijk eens naar de ingrediënten-lijst op de verpakking. Vlees moet er in het hoogste percentage aanwezig zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_zebrapyama_*
Guest_zebrapyama_*

#3 Geplaatst 07 juli 2010 - 12:50

Ingrediënten: kip (16%), maïsglutenmeel, gedroogde gevogelte-eiwitten, rijst (9%), dierlijk vet, maïs, gedroogde varkenseiwitten, sojameel, tarweglutenmeel, maïszetmeel, erwteneiwit, chicoreiwortel (min.0.5%), visolie, calciumsulfaat, digest, gist (min. 0,2%), kaliumchloride, natriumchloride, mineralen, choline chloride,DL-methionine

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 07 juli 2010 - 12:51

Het vlees wordt als eerste vernoemd, dus dat is al een goed teken, want daarvan bevat de voeding dan het hoogste percentage. Het percentage is wel niet erg hoog, dus het kan beter.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_zebrapyama_*
Guest_zebrapyama_*

#5 Geplaatst 07 juli 2010 - 12:54

Bedankt voor je reactie, ik hoop dat Chewy goed zal reageren op dit voedsel :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 07 juli 2010 - 12:59

Als je kitten voeding zou meekrijgen van waar hij komt, kan je dit best mengen met het voer dat je wil geven, een te plotse overschakeling naar ander voer kan diarree veroorzaken :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Guest_zebrapyama_*
Guest_zebrapyama_*

#7 Geplaatst 07 juli 2010 - 13:39

ik zal het straks eens vragen aan de eigenaars :)
ik heb ook gelezen dat het goed is om s'avond wat natvoer te geven omdat katten anders te weinig vocht binnenkrijgen.
geldt dit ook bij kittens?
hoeveel mag je dan geven?

Bewerkt door zebrapyama, 07 juli 2010 - 13:39.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 07 juli 2010 - 16:35

Hier krijgen ze 's morgens en 's avonds een beetje natvoer, een 25g per poes. Natvoer is altijd goed om bij te geven omdat het meer vocht bevat. Kijk ook hier naar een zo hoog mogelijk percentage vlees.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 07 juli 2010 - 18:02

Ik denk wel dat je betere en goedkopere natvoer kan krijgen. Die Purina One heb je niet in grote zakken dacht ik hé? Want dan maakt het altijd veel goedkoper :) Maar een slecht voer is het niet hoor.

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#10 Geplaatst 07 juli 2010 - 19:21

Hier hebben ze ook altijd Purina one gehad en nu ze groot zijn krijgen ze het nog steeds alleen nu voor volwassen katten dan. En ze doen het er prima op

Guest_zebrapyama_*
Guest_zebrapyama_*

#11 Geplaatst 07 juli 2010 - 19:41

we hebben ze daarnet wat natvoer gegeven en dat heeft ze blijkbaar supergraag :)

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#12 Geplaatst 07 juli 2010 - 19:43

Onze Ramses wil niets anders dan Purina One en nog liefst van alle smaakjes 1 zak :lachen: :lachen: :lachen: