Spring naar inhoud

- - - - -

ongerust

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#1 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:07

Het klein poesje, Ninja is al heel de dag niet thuis geweest.
op zich lijkt dat niet super erg, maar normaal slaapt die 3/4 van de dag in de slaapkamer en gaat die 1 uurtje buiten maximum. ook voor te eten heb ik hem nog niet gezien.

er gaat al vanalles in mn hoofd om: doodgereden? meegenomen?(het is een britje) of mss gewoon tijdje weg omdat hij nog niet gecastreerd is (alhoewel hij echt nooit actief is!!)

:s hope dat hij terug komt

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:08

Oei, dat is geen fijn nieuws!
Hopelijk is hij vlug terug thuis!

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#3 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:12

:geluk:

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:13

ik kan niet begrijpen dat je je britje blootstelt aan de gevaren buiten.
zou het zelf niet eens durven :(

hopelijk komt ie heel huids terug

Bewerkt door Nahs, 07 juli 2010 - 22:13.

Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#5 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:17

Nahs zei:

ik kan niet begrijpen dat je je britje blootstelt aan de gevaren buiten.
zou het zelf niet eens durven :(

hopelijk komt ie heel huids terug

De gevaren buiten. wij wonen in zeer rustige omgeving waar er meer dan 10 buurtkatten zijn. dus gevaren van buiten zou ik het niet bepaald noemen

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:18

een ongecastreerde kat buiten :(  

hopelijk komt hij thuis zonder kattinnen tegen gekomen te zijn.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#7 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:28

Brittdc zei:

De gevaren buiten. wij wonen in zeer rustige omgeving waar er meer dan 10 buurtkatten zijn. dus gevaren van buiten zou ik het niet bepaald noemen

Daarom juist,een enkele auto kan al fataal zijn :(

Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#8 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:30

Karwendel zei:

Daarom juist,een enkele auto kan al fataal zijn :(

het is een bewuste keuze om mijn 2 katten buiten te laten.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#9 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:43

Tja....... :catnoknow ,dan begrijp ik niet wat je nu wilt,ongecastreerd,misschien een lief vriendinnetje gevonden en straks ,als hij nog terugkomt???
Leukose,Fiv enz..aangereden,meegenomen :misselijk:

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#10 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:47

ieder heeft natuurlijk het recht om zijn poes buiten te laten lopen ikzelf zou het nooit doen maar hier in de buurt lopen er ook altijd twee britjes buiten :s

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:51

Mijn ouders hebben ook een britje en die is met geen stokken binnen te houden hoor!! Iedereen moet daar een bewuste keuze in maken vind ik; ik zou mijn 2 HTK'tjes ook niet buiten durven laten, maar zij hebben daar niet echt problemen mee. Maar ongecastreerd laten buiten lopen is natuurlijk nog heel wat anders...

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:52

Karwendel zei:

Tja....... :catnoknow ,dan begrijp ik niet wat je nu wilt,ongecastreerd,misschien een lief vriendinnetje gevonden en straks ,als hij nog terugkomt???
Leukose,Fiv enz..aangereden,meegenomen :misselijk:

dat baart mij het meeste zorgen, ongecastreerd. Weer eens prutskes die op de wereld komen terwijl de asiels nu al overvol zitten.

Het feit dat hij een brit is dat is in mijn ogen maar bijzaak.

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:53

Lies zei:

dat baart mij het meeste zorgen, ongecastreerd. Weer eens prutskes die op de wereld komen terwijl de asiels nu al overvol zitten.

Het feit dat hij een brit is dat is in mijn ogen maar bijzaak.

idd! HTK of raskat; ze worden toch allemaal aan dezelfde gevaren blootgesteld he...

Geplaatste afbeelding

Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#14 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:54

eigelijk het enige dat ik wil is een steuntje in de rug.

Advies rond hoe ik met mijn katten omga heb ik niet nodig. ik weet dat een kat buiten late risico's inhoudt, maar das is een keuze die ik maak. dat is trouwens een persoonlijke voorkeur en een oneindige discussie tussen kattenliefhebbers.
ik weet dat veel mensen hier hun katten niet buiten laten, maar er zijn er even goed die verkiezen dit wel te doen. Mijn oudste kat komt ar sinds hij kitten was buiten en dit loopt zeer goed. ja er zijn gevaren buiten, mensen, auto's,... maar als ik kan kiezen tussen die gevaren of mijn kat die ongelukkig is omdat hij binnen zit (wat ik enkele maanden geleden heb moeten meemaken omdat we verhuisd zijn) dan is die keuze voor mij snel gemaakt.

castratie moet nog gebeuren ja, maar ook hierrond ben ik wel genoeg op de hoogte en daarvoor is ook al een afspraak gemaakt.

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 07 juli 2010 - 23:00

Brittdc zei:

eigelijk het enige dat ik wil is een steuntje in de rug.

Advies rond hoe ik met mijn katten omga heb ik niet nodig. ik weet dat een kat buiten late risico's inhoudt, maar das is een keuze die ik maak. dat is trouwens een persoonlijke voorkeur en een oneindige discussie tussen kattenliefhebbers.
ik weet dat veel mensen hier hun katten niet buiten laten, maar er zijn er even goed die verkiezen dit wel te doen. Mijn oudste kat komt ar sinds hij kitten was buiten en dit loopt zeer goed. ja er zijn gevaren buiten, mensen, auto's,... maar als ik kan kiezen tussen die gevaren of mijn kat die ongelukkig is omdat hij binnen zit (wat ik enkele maanden geleden heb moeten meemaken omdat we verhuisd zijn) dan is die keuze voor mij snel gemaakt.

castratie moet nog gebeuren ja, maar ook hierrond ben ik wel genoeg op de hoogte en daarvoor is ook al een afspraak gemaakt.

Of je je kat buitenlaat is inderdaad je eigen keuze; sommige katten worden heel ongelukkig als ze binnen zitten en een ren of catproof-tuin biedt dan zelfs niet altijd een uitkomst. Het is dan een afweging tussen de risico's en het geluk van je poezeltjes. Maar dat castreren...een ongelukje is gauw gebeurd he...

Ik hoop in elk geval dat hij snel terugkomt :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding