Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenheld 2010 Belgie

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#16 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:37

Zo ik heb Sofie van CAD (ik denk dat er hier wel zijn die haar misschien kennen) juist aan de lijn gehad en ik mag haar voorstellen. De organisatie die ze heeft opgericht, coördinatie antwerpse dierenbescherming, doet ze op vrijwilligersbasis en krijgt hier dus geen gelden voor. Ze doet dit al van 1982 en ik vind dat ze dus wel eens een jaartje een dierenheld mag genoemd worden voor haar jarenlange inspanningen.
Het enige wat ze krijgt is een kleine tegemoetkoming (die niet voldoende is) voor de sterelisatie voor de zwerfkatten.
Ik ga eerstdaags haar voorstellen....Goed idee ? 8)

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:10

Ik heb ook eerder organisaties in het hoofd.
De kern van die organisaties bestaat immers uit allemaal 'dierenhelden'.
Vind ik persoonlijk dan toch :) .

Guest_HACH_*
Guest_HACH_*

#18 Geplaatst 09 juli 2010 - 14:07

Degene die genomineerd zijn, komen op het forum gedeelte op mijn website te staan, per genomineerde kan er dan nog een artikel of opmerking bij geplaatst worden.
Uiteindelijk zullen er 5 kandidaten overblijven.
De krant komt 21 juli voor intervieuw, dus zal het ook in de krant komen.

Guest_HACH_*
Guest_HACH_*

#19 Geplaatst 11 juli 2010 - 01:15

Dames......kent Belgie geen dierenheld? Jawel toch! Waar zijn ze??????

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#20 Geplaatst 11 juli 2010 - 08:35

:)

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#21 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:21

poezenmoeder zei:

Zo ik heb Sofie van CAD (ik denk dat er hier wel zijn die haar misschien kennen) juist aan de lijn gehad en ik mag haar voorstellen. De organisatie die ze heeft opgericht, coördinatie antwerpse dierenbescherming, doet ze op vrijwilligersbasis en krijgt hier dus geen gelden voor. Ze doet dit al van 1982 en ik vind dat ze dus wel eens een jaartje een dierenheld mag genoemd worden voor haar jarenlange inspanningen.
Het enige wat ze krijgt is een kleine tegemoetkoming (die niet voldoende is) voor de sterelisatie voor de zwerfkatten.
Ik ga eerstdaags haar voorstellen....Goed idee ? 8)

Sophie is inderdaad een dierenheld!
Maar ook Janin die de zwerfkatten in Mechelen helpt!

In Deurne is er een oud koppeltje die alle dagen 2x een ronde doet om de zwerfkatten te verzorgen, zij verdienen het zéker het om de dierenheld te worden!!!!!!! Hier is hun verhaal... Voor meer info kan je contact opnemen met Sabine van Zwerfkat!

In Antwerpen....
doen twee mensen, twee hele nobele mensen Gerda en Jose, hun toer... dag in , dag uit, 2 x daags. Regen of vrieskou, ze staan er.
Nieuwelingen worden gevangen om gecastreerd te worden.
Vijftig zwervers worden gevoerd, 2x daags. En 1 maal per week worden alle huisjes volledig ontsmet en schoongemaakt en dekens vervangen.

Voedselacties kunnen zij niet meer houden, deze worden bezet door grote organisaties. Niemand helpt hen. Ze mogen nergens om voer vragen.

Elke euro gaat uit naar de zwervers en ik ken ze persoonlijk.... deze mensen geven hun leven aan de zwervers. Ze eten zelf een boterham minder, als hun lievelingen maar alles krijgen.

Elke paar maanden zien we elkaar halverwege, dan schenkt onze vzw hen voeding. Zo blij en dankbaar dat ze zijn.De nood is zo zo hoog... waarom sluiten wij onze ogen, als we echt daadwerkelijk iets goed kunnen doen.

Ik wil nog iets toevoegen.... ze zijn bejaard: hij is al in de 80, zij in de 70 , ze hebben hun gezondheid tevens niet mee. Ze zijn slecht ter been maar weigeren hun zwerfdieren 1 dag alleen te laten.
Maar als ik hen zie, geven me meteen een kop koffie.... dan kletsen we wat en dan voel, hoor en zie ik altijd weer hun liefde, hun doorzettingsvermogen en oprechte zorg voor hun zwerfdieren.
Deze mensen tonen ons wat liefde is, zij tonen ons wat barmhartigheid is, eerlijk en puur.

Ik kan dit niet langer meer aan zien, grote organisaties die hun voeding innemen, ze hebben zoveel verdriet meegemaakt.

Ik kan uit de grond van mijn hart zeggen: Deze mensen leven puur voor hun dieren, maar echt: pure liefde. Ze doen goed werk en verzorgen 50 zwervers, zonder enige subsidie of hulp....

Help hen, help hen soms eens met een voedertoer ( Deurne-Antwerpen) , of steun hen financieel. Ik durf mijn nek uit te steken voor hen, zelden zulke warme, lieve oprechte mensen ontmoet...
Sabine.

Bewerkt door griffel1977, 12 juli 2010 - 11:43.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:48

griffel1977 zei:

In Deurne is er een oud koppeltje die alle dagen 2x een ronde doet om de zwerfkatten te verzorgen, zij verdienen het zéker het om de dierenheld te worden!!!!!!! Hier is hun verhaal... Voor meer info kan je contact opnemen met Sabine van Zwerfkat!

In Antwerpen....
doen twee mensen, twee hele nobele mensen Gerda en Jose, hun toer... dag in , dag uit, 2 x daags. Regen of vrieskou, ze staan er.
Vijftig zwervers worden gevoerd, 2x daags. En 1 maal per week worden alle huisjes volledig ontsmet en schoongemaakt en dekens vervangen.

Voedselacties kunnen zij niet meer houden, deze worden bezet door grote organisaties. Niemand helpt hen. Ze mogen nergens om voer vragen.

Elke euro gaat uit naar de zwervers en ik ken ze persoonlijk.... deze mensen geven hun leven aan de zwervers. Ze eten zelf een boterham minder, als hun lievelingen maar alles krijgen.

Elke paar maanden zien we elkaar halverwege, dan schenkt onze vzw hen voeding. Zo blij en dankbaar dat ze zijn.De nood is zo zo hoog... waarom sluiten wij onze ogen, als we echt daadwerkelijk iets goed kunnen doen.

Ik wil nog iets toevoegen.... ze zijn bejaard: hij is al in de 80, zij in de 70 , ze hebben hun gezondheid tevens niet mee. Ze zijn slecht ter been maar weigeren hun zwerfdieren 1 dag alleen te laten.
Maar als ik hen zie, geven me meteen een kop koffie.... dan kletsen we wat en dan voel, hoor en zie ik altijd weer hun liefde, hun doorzettingsvermogen en oprechte zorg voor hun zwerfdieren.
Deze mensen tonen ons wat liefde is, zij tonen ons wat barmhartigheid is, eerlijk en puur.

Ik kan dit niet langer meer aan zien, grote organisaties die hun voeding innemen, ze hebben zoveel verdriet meegemaakt.

Ik kan uit de grond van mijn hart zeggen: Deze mensen leven puur voor hun dieren, maar echt: pure liefde. Ze doen goed werk en verzorgen 50 zwervers, zonder enige subsidie of hulp....

Help hen, help hen soms eens met een voedertoer ( Deurne-Antwerpen) , of steun hen financieel. Ik durf mijn nek uit te steken voor hen, zelden zulke warme, lieve oprechte mensen ontmoet...
Sabine.
In Gent lopen ook veel zo'n mensen rond hoor, ook hoogbejaard.
Wij geven aan meer dan 120 katten eten elke dag. Het citadelpark bvb hebben we 'overgenomen' van een oude man die toen gestorven was.
Gelukkig hebben we dan ook de populatie aangepakt, want het waren meer dan 50 katten.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#23 Geplaatst 12 juli 2010 - 20:15

arifiene zei:

In Gent lopen ook veel zo'n mensen rond hoor, ook hoogbejaard.
Wij geven aan meer dan 120 katten eten elke dag. Het citadelpark bvb hebben we 'overgenomen' van een oude man die toen gestorven was.
Gelukkig hebben we dan ook de populatie aangepakt, want het waren meer dan 50 katten.

Jullie zijn een organisatie, Gerda en José doen het zonder vrijwilligers ;) .
Promoot dan de hoogbejaarde mensen aan uit Gent, mss wint iemand de prijs die om katten geeft :d

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#24 Geplaatst 12 juli 2010 - 20:49

griffel1977 zei:

In Antwerpen....

Sabine.

Hey, onze poezemama uit Deurne, zou leuk zijn voor Gerda en José, dankzij hun ben ik er ook mee ingerold ivm zwervertjes, en blijf hen steunen, waar ik ook kan !

Maar ze gaan 1x per dag, wel elke dag, zelfs met die ijzel deze winter, ze staan er ! En ze doet echt alles voor haar dieren !

Bewerkt door Flashemieke, 12 juli 2010 - 20:51.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 13 juli 2010 - 10:09

griffel1977 zei:

Jullie zijn een organisatie, Gerda en José doen het zonder vrijwilligers ;) .
Promoot dan de hoogbejaarde mensen aan uit Gent, mss wint iemand de prijs die om katten geeft :d

Die hoogbejaarde mensen behoren niet tot onze organisatie ;) .
We geven ze wel een deeltje van onze voedselinzameling, omdat het met hun klein pensioen al moeilijk genoeg rondkomen is.

Ik zal het eens voorleggen aan onze voorzitter :LOL: .

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#26 Geplaatst 13 juli 2010 - 12:36

arifiene zei:

Die hoogbejaarde mensen behoren niet tot onze organisatie ;) .
We geven ze wel een deeltje van onze voedselinzameling, omdat het met hun klein pensioen al moeilijk genoeg rondkomen is.

Ik zal het eens voorleggen aan onze voorzitter :LOL: .

Zéker doen! Zo'n mensen verdienen het meer dan andere ;) !

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#27 Geplaatst 13 juli 2010 - 18:54

Maar mag ik nu eens lastig doen ?

Wat bedoelen jullie met dierenheld 2010 België ?  Een titel ?  Zoals iedereen die Gerda en José hier kennen, het zijn schatten van mensen voor hun dieren (eigen of de zwervers) trouwens ze krijgen beide hetzelfde eten, Gerda maakt hier geen onderscheid in !  Elke dag door weer en wind gaan ze ervoor, ziek of niet, ze staan er,
.

Maar nu komt mijn mening, en volgens mij ook die van Gerda, ik zie haar waarschijnlijk zondag en kan het haar vragen.
Het is mooi en meegenomen zo'n reclame, maar eigenlijk blijft het erbij, het is erg dat ik het moet schrijven, maar de realiteit is wel zo.
Al een dikke 2 jaar zijn ze op zoek naar een 'vrijwilliger' die elke dag of enkele keren per week mee kan gaan, dat 1 van de 2 effe thuis kan rusten.  Tot hier toe, zijn er komen opdagen, maar die proberen er dan zowat van de profiteren om aan voeding te geraken, of een poesje dat steriel moet gemaakt worden ?  Ook zijn er die denken dat ze betaald zullen worden, maar dat is niet, dat kunnen ze niet !  Lieve mensen, we hebben er al zoveel gehad, die komen een praatje maken, gaan eens mee op voedertoer, ze spreken af, en komen gewoonweg niet opdagen, of bellen af !  En dat doet Gerda en José veel pijn, dan heb ik liever dat ze niet komen opdagen met hun loze beloftes, zo eenvouding.
Ook is er al gebeurd, dan komt er iemand mee, zien dat de poezen goed verzorgd worden, en na 14 dg zit daar dan ineens een nieuwkomer ????
Kan toeval zijn, maar toch ?
Ik heb hen uit de nood geholpen toen José zijn knie operatie moest ondergaan, had ik ook via zwerfkat in nood gelezen, ze hadden een 4-tal kandidaten gekregen, eentje stond er elke dag, was een plezante tijd, en mis ik nog steeds, maar vermits mijn man zijn werk verloor door een faillisement, en gelukkig direct ander werk gevonden, maar een pak minder betaald, moest ik meer gaan werken, en heb ik het zowat afgebouwd, en ons Gerda verstaat dit zeer goed, als je full time werkt, zelf een klein asieltje hebt thuis, je huishouden, dat je niet meer elke dag bij hen kan zijn.  Wel is het zo en dat weten ze dat er iets is, dat ze me opbellen en dat ik er sta !

Maar ik wil maar zeggen zo'n titel is mooi, en de eerste week krijg je felicitaties, en misschien wat telefoons en enkele blikjes katteneten, en de volgende 50 telefoons die je dan krijgt is van 'daar loopt een kat, of m'n kat moet weg, jullie staan daar toch voor in' !!!!  Stond in de krant en jullie zijn held van het jaar !!!!
Dus wat ben je met zo'n titlel ?  Als je er meestal steeds alleen voor staat
Hulp en voeding hebben ze nodig, extra centjes voor dierenartskosten.......geen titel of een bloemetje, is misschien heel cru omschreven, maar ergens als jullie in je binnenste kijken, moet je me gelijk geven.

En dat wil ik hun niet aandoen, zo simpel, daarvoor liggen deze 2 mensen me net iets te nauw aan het hart !
Ook is er al zowat onderling afgesproken, moest er ooit iets met hun gebeuren, komen er een deel van hun poezen naar hier, Gerda heeft (denk ik) op papier welke, tja, daar praten we soms over, ook over de voedertoer, wat als ????
Langs de ene kant zeg ik haar dikwijls, Gerda'ke ik kan dat niet, zowal tijd als financieel, maar toch, ik denk moest het ooit zover komen, dat ik het zou doen, de rakkers die daar zitten zijn het zo gewoon, persoonlijk denk ik niet dat ik het over m'n hart zou krijgen om hen aan hun lot over te laten.......... maar wil hen dit ook niet beloven, omdat ik niet weet hoe de toekomst eruit zal zien, en ik niet weet hoe of wat momenteel, binnen enkele jaren kan alles anders zijn ..........
Daarom dat het nodig is dat ik hierboven bij mij thuis een soort opvang kan maken, voor zieke poezels of eender wat, dat ze daar al van verlost zijn als het zover moest komen, of er weer eentje opduikt met aids, dat we onze rakkers zelf kunnen onderbrengen.

En sommige hier op de site vinden misschien dat ik ook veel doe voor sukkeltjes, eerlijk ?  Zoals José en Gerda het doen, awel daar ben ik een zeer klein garnaaltje tegen, wat die mensen doen, nope, denk ik zelf dat ik nog maar een klein wormpje ben, zo simpel, op dat punt moet ik nog zeer veel hulp bieden om zover als hen te geraken.

Ivm die voedselakties ook, als een winkel dit wilt doen, zijn ze verplicht om bij openingsuur tot sluitingsuur daar de staan, een heel week lang, wie kan dat als je die leeftijd hebt ?  En dan kom je weer bij die kleine helper (ik), tja, die moet werken, en zo grijpen we er steeds naast.........

Het is maar, het is altijd zo mooi uitgedrukt in kranten, of zoals dit titel van het jaar, maar eigenlijk is het enkel extra ellende, en ik wil hier totaal niet ondankbaar of onbeleeft overkomen, maar de realiteit tot m'n groot spijt is wel zo !  Iedereen ziet graag dieren, maar iets doen voor sommige dieren die het echt nodig hebben, oeps, sorry, dat lukt net niet

En hopelijk viel m'n tekst mee, en is ie niet te lang geworden ........... lang genoeg lijkt mij :oops: .  En dit is mijn persoonlijke mening, niet die van Gerda en José, maar m'n gevoel tja, zoals jullie hierboven alles lezen, ze staan er alleen voor, financieel etc........ tot m'n spijt, moest ik meer kunnen doen, zou ik dit ook doen, ik doe wat ik kan, niet wat ik wil !

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#28 Geplaatst 13 juli 2010 - 21:16

@Flashemieke; eigenlijk heb je groot gelijk!!!! Had er eigenlijk niet bij stil gestaan! Het mooiste zou zijn dat er een mooie prijzenpot aan vasthing, tonnen voedsel voor het soort dier waarmee de dierenheld in contact staat!!! Josee en Gerda zullen inderdaad meer hebben aan een vrijwilliger die hen helpt of aan een mooie jaarlijkse voedselschenking!

Spijtig dat sommigen van hen profiteren, dat ze voedsel of sterielmaking langs die weg willen hebben!! Ik snap zo'n mensen niet!!!!

Deze oproep van Sabine heeft mij diep geraakt, ook al ken ik J&G niet persoonlijk, ik kan mij hen wél voorstellen, bejaarde mensen die géén dag overslaan door weer en wind lopen om hunn zwervers te voorzien!

Moest ikzelf tijd hebben, ik zou met plezier helpen! Maar mijn eigen kattengroep is bij wijze van spreken de helft van hun zwerfgroep ;) , en die vergen héél véél verzorging. En ik geef sinds kort een kleine zwerfpopulatie aan een bos te eten. Heb wél 14 dagen geleden, 1 dag mee een voedselinzameling gedaan aan Tom&Co samen met Zwerfkat, en ik weet dat daar een klein deeltje bij J&G zal terechtkomen!

Ik hoop dat ze hun titel dierenheld 2010 in de toekomt anders zullen aanpakken en voorzien van een mooie prijzenpot, die ten gunste komt van het desbetreffend dier :d

Bewerkt door griffel1977, 13 juli 2010 - 21:16.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#29 Geplaatst 13 juli 2010 - 21:36

griffel1977 zei:

@Flashemieke; eigenlijk heb je groot gelijk!!!! Had er eigenlijk niet bij stil gestaan! Het mooiste zou zijn dat er een mooie prijzenpot aan vasthing, tonnen voedsel voor het soort dier waarmee de dierenheld in contact staat!!! Josee en Gerda zullen inderdaad meer hebben aan een vrijwilliger die hen helpt of aan een mooie jaarlijkse voedselschenking!

Spijtig dat sommigen van hen profiteren, dat ze voedsel of sterielmaking langs die weg willen hebben!! Ik snap zo'n mensen niet!!!!

Deze oproep van Sabine heeft mij diep geraakt, ook al ken ik J&G niet persoonlijk, ik kan mij hen wél voorstellen, bejaarde mensen die géén dag overslaan door weer en wind lopen om hunn zwervers te voorzien!

Moest ikzelf tijd hebben, ik zou met plezier helpen! Maar mijn eigen kattengroep is bij wijze van spreken de helft van hun zwerfgroep ;) , en die vergen héél véél verzorging. En ik geef sinds kort een kleine zwerfpopulatie aan een bos te eten. Heb wél 14 dagen geleden, 1 dag mee een voedselinzameling gedaan aan Tom&Co samen met Zwerfkat, en ik weet dat daar een klein deeltje bij J&G zal terechtkomen!

Ik hoop dat ze hun titel dierenheld 2010 in de toekomt anders zullen aanpakken en voorzien van een mooie prijzenpot, die ten gunste komt van het desbetreffend dier :d

Moest je ooit in de buurt zijn, spreken we af ;) , en dan kan je ze leren kennen, en als je er mee praat zie en voel je duidelijk hoeveel ze van dieren houden, en dat zullen ze zeer leuk vinden, misschien kunnen we het zo afspreken, dat je eens mee op voedertoer kan gaan, in de zomer gaan ze rond 18u, dus maar je moet ze echt leren kennen
En dat ik het gisteren hier las dacht ik ook ooo, leuk, maar dan er beginnen over na denken, en tja, beginnen twijfelen, maar druk hier alles af en bespreek het met hen zondag wel.......... en ja, waar ik werk zitten ook een 5-tal zwerfpoezels waar ik persoonlijk voor zorg, soms denk ik, trek ik die nu aan of wat, maar kan het niet laten.  Dan hoor ik steeds Gerda haar woorden, diertjes heben hulp nodig en tja, automatisch doe je dat dan

Guest_HACH_*
Guest_HACH_*

#30 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:13

We zullen inderdaad proberen er een leuke prijs ook aan te hangen, echter ook wij zijn afhankelijk van gisten. En onze giften zijn van de afgelopen anderhalf jaar 0,0

De kosten van de paardenopvang en revalidatie is toch echt een hoog bedrag, dus uit eigen zak kunnen wij die prijs niet geven.
21 juni komt de pers erbij, en hopen we dat we er meer bekendheid aan kunnen geven en het aantrekkelijker kunnen maken.

Wat betreft de aanmeldingen?
dit kan alleen via info@hach-paardenwelzijn-inspectiedienst.com en iedereen kan daar voor in aanmerking komen.
De genomineerden komen op het forum te staan (staan er nu 2) van HACH site
H.A.C.H - Flash Intro en daar kunnen ook de verdere motivaties bij gevoegd worden.