Spring naar inhoud

- - - - -

katvriendelijke muggenmoorden - moordmachine gevonden

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 09 juli 2010 - 09:32

Ik en mijn grote mond ook altijd :onzeker: Muggen, geen last van. En zolang ze mij 's nachts niet wakker maken mogen ze bloed van mij gebruiken. NIET DUS

Ze maken mij wakker en de beten jeuken verschrikkelijk, het tellen van de beten is onbegonnen werk, ik sta vol.

Hoe kan ik die muggen vermoorden zonder schade aan de katten toe te brengen? En nee ik ga 's nachts niet op jacht.

Ik had zo'n goed werkende muggenmelk, maar dat stinkt zo. Zo erg dat Bix en Geb dan niet in mijn buurt willen komen.

:8 help ik wil een jeuk en zoemende vrije nacht hebben....

Bewerkt door Lies, 09 juli 2010 - 13:12.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 09 juli 2010 - 09:43

Oh ik heb er gelukkig nog geen last van, misschien zo'n citroenkaarsjes zetten en natuurlijk als je gaat slapen uit doen, euh... is zo'n tabletje dat je in het stopcontact steekt dan geen oplossing?

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 juli 2010 - 09:45

Wat bij mij werkt, is echt al 2 x gebeurd... Ik hoor 's nachts gezoem en ik sla eens een keer om me heen in de lucht... 's morgens ligt de mug dood naast mijn kussen :ha
Niet stinkende muggenmelk gaan halen? ;)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 09 juli 2010 - 09:46

Oh een ventilator op je richten dan heb je er ook geen last van. ;)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 09 juli 2010 - 09:47

Solotje zei:

Oh ik heb er gelukkig nog geen last van, misschien zo'n citroenkaarsjes zetten en natuurlijk als je gaat slapen uit doen, euh... is zo'n tabletje dat je in het stopcontact steekt dan geen oplossing?

is dat niet schadelijk voor katten zo'n ding? Ik zag juist deze Drogisterij.net: Vapona Natural Auto.a-mug Houd (1st)

English Rose zei:

Wat bij mij werkt, is echt al 2 x gebeurd... Ik hoor 's nachts gezoem en ik sla eens een keer om me heen in de lucht... 's morgens ligt de mug dood naast mijn kussen :ha
Niet stinkende muggenmelk gaan halen? ;)

Bestaat niet stinkende muggenmelk?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 09 juli 2010 - 09:53

Dit heb ik gevonden op Internet!

De eerste zwoele dagen en daar zijn ze al. Bzzzz... muggen! Vooral 's nachts werkt het gezoem van de bloeddorstige diertjes op de zenuwen. Maar muggen zijn makkelijk aan te pakken.
1) Het makkelijkste is een hor te plaatsen. Ramen en deuren gesloten houden is ook een optie, maar erg fris zal het dan niet zijn in de kamer.

2) Er zijn heel wat planten waar muggen een hekel aan hebben. Zet wat citroengeraniums, lavendel of pepermuntecalyptus in je buurt en de beestjes zullen met plezier een ommetje maken.

3) Slaap niet naakt. De kans dat je 's ochtends gestoken bent op vervelende plekken is reëel. Draag liever een licht shirt, zodat je toch wat beschermd bent.

4) Helpt dat allemaal niet? Kies dan voor een goed antimuggenproduct. Kijk op de verpakking hoe lang het middel werkt. Want als het na een paar minuutjes is uitgewerkt, ben je er natuurlijk weinig mee. Er zijn heel wat soorten; crème, spray, gel, voor kinderen, volwassenen, voor het gezicht, de handen. Lees goed op de verpakking waarvoor het product precies dient.

5) Spuit nooit zo'n muggenwerende spray rechstreeks in je gezicht. De toxische stoffen die in het product zitten, adem je best niet in. Spuit eerst wat spul op je hand en breng het dan gelijkmatig aan op je gezicht. Smeer voorzichtig en mijd je lippen, mond, neus en ogen.

6) Heb je een baby in huis? Gebruik dan eerder een klamboe - een soort muskietennet - boven het bed in plaats van een antimuggenproduct. Bij kinderen onder de drie maanden is zo'n product absoluut uit den boze.

7) Naast de zonnecrèmes zie je stilaan ook de oliën en citronellamiddeltjes opduiken in de supermarkten. Zet gerust een geurende kaars of ander straf spul op tafel, de muggen zullen wel even vreemd opkijken. Al kan je er de die hards niet mee weg houden.

8) Ben je toch gestoken? Smeer dan wat azijn of ui op je huid. Helpt meteen!
bron: MF

Bewerkt door Solotje, 09 juli 2010 - 09:54.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 juli 2010 - 10:07

Solotje zei:

Oh een ventilator op je richten dan heb je er ook geen last van. ;)

Hier sluit ik me helemaal bij aan en het helpt nog tegen die hitte ook :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#8 Geplaatst 09 juli 2010 - 10:55

Ik steek altijd zo'n muggeding met vloeistof in het stopcontact.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 09 juli 2010 - 10:56

mij prikke n ze ook maar op zich valt het nog mee dit jaar
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#10 Geplaatst 09 juli 2010 - 11:07

ik heb hier 2 goede muggenvangers rondlopen :LOL:

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:02

Nu hebben ze zo een soort van muggenmachien dat signalen rond stuurd.
Je moet maar eens zien in de catalogus van babygedoe...
Nu denk ik dat die signalen elk dier verdrijven.
Ik heb een antiek muggenmachien insteken en mijn poezen vinden dat oke

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:21

Een citroen naast je bed leggen helpt normaal ook
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:27

eve zei:

Hier sluit ik me helemaal bij aan en het helpt nog tegen die hitte ook :thumb:

En dan word je wakker met een oorontsteking :(

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#14 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:35

PeggyJ zei:

Een citroen naast je bed leggen helpt normaal ook

Een halve citroen met daarin een paar kruidnagels geduwd zou inderdaad helpen, kost niets en zeker niet schadelijk voor mens of dier dus het proberen waard!

Lies zei:

Bestaat niet stinkende muggenmelk?

Niet stinkende muggenmelk bestaat niet! Muggenmelk dient om jouw lichaamsgeur te "veranderen" zodat de mug in de war geraakt en niet zou steken...
Thuis hebben we zo een klein potje dat je kan opendoen en daar komt dan ook een geurtje uit, dat helpt eigenlijk wel wat (wel niet genoeg, maar alle beetje helpen zeker :) )
Weet niet vanbuiten van welk merk dat is, komt van het Kruidvat...

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#15 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:39

ik gebruik ook die tabletten voor in stopcontact en onze figa en baron hebben er in die twee jaar toch nog ggen last van had :d