Spring naar inhoud

- - - - -

stoomreiniger

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 juli 2010 - 09:57

Ik zou graag mijn grote mat in de living en al mijn kattenspullen een beurt geven met een stoomreiniger.
Zelf heb ik er geen. Hebben jullie een idee waar je dit kan huren??

En om aan te kopen? Wie heeft er eentje waar die tevreden over is?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 09 juli 2010 - 10:00

als je nou niet zover weg woonde mocht je die van mij wel lenen.
wij hebben een karcher, een kleintje, maar hij werkt prima! Zit wel een ander (langer) snoer aan, had een keertje kabelbreukje.....

waar je in belgie een kunt huren weet ik niet. Maar als je er eenmaal eentje hebt wil je niet meer zonder :) dus misschien is kopen toch een optie...?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 juli 2010 - 10:08

ginnie zei:

wij hebben een karcher, een kleintje, maar hij werkt prima! Zit wel een ander (langer) snoer aan, had een keertje kabelbreukje.....

waar je in belgie een kunt huren weet ik niet. Maar als je er eenmaal eentje hebt wil je niet meer zonder :) dus misschien is kopen toch een optie...?

Hé, ik heb ook een kleintje van Kärcher :d
Die werkt inderdaad goed!
Alleen, we hebben hem een 6-tal weken geleden aan een vriend geleend om eens te testen, en ik heb die nog steeds niet terug :r

Huren kan bij Boels, maar dan moet je er wel een in je buurt hebben...
Boels
En voor de prijs denk ik ook dat je er beter eentje aankoopt, dat kun je steeds voor vanalles gebruiken.
Ramen wassen, dampkap ontvetten, sanitair ontkalken, tapijten, matrassen, krabpalen enz eens goed reinigen of ontsmetten, de vloer reinigen, hangt ervan af wat voor vloer je hebt...
En dat allemaal zonder schadelijke produkten!

Ik gebruik hem meestal in het week-end, dan valt het verbruik ook onder de nachtteller, maar die moet je dan natuurlijk wel hebben ;)

Bewerkt door haemoglobine, 09 juli 2010 - 10:08.
Reden van bewerken: Link vergeten

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#4 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:21

Wij hebben ook eentje van karcher en het is echt een onmisbaar ding in huis geworden. Hij wordt hier enorm veel gebruikt!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:56

ik doe alles met dat ding

geen chemische middelen meer nodig, alleen water. Alles wordt schoon. Ruikt schoon. Sommige dingen glanzen niet direct, daar ga dan nog met een doekje overheen. En mijn glazen tafel doe ik nog altijd met glassex, maar verder doe ik eigenlijk praktisch alles met mijn 'meid'. Zelfs ramen wassen :)

Het ontsmetten van dingen doe ik met een sprayflacon met F10sc erin. Doe ik ook regelmatig.
Nu alleen nog iets verzinnen tegen die rotvliegen :s

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#6 Geplaatst 09 juli 2010 - 16:10

Hier gebruiken we ook heel vaak de stoomreiniger.
Kattebak, konijnehok, badkamer, ramen wassen, wc's, ik vind het een prettig idee dat de stoom 100 graden is die eruit komt en deze temperatuur doodt toch de meeste bacterie's.
Zeker een aanrader.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 juli 2010 - 16:21

Wij gebruiken hem ook heel vaak, had eigenlijk niet gedacht dat we hem zo vaak gingen gebruiken, dacht dat het ding na een tijdje meer in de kast ging staan dan iets anders :)

Om te dweilen is hij erg handig, kattenbakken, ramen, de keuken van boven tot onder (inclusief de oven waar je wel eventjes zoet mee bent), de wc, badkamer, ...
Het is wel wat minder om hem te gebruiken in deze weersomstandigheden en zeker bv in de wc, want dan blaast al die stoom op je :roll:

Alles is zoveel sneller en zoveel beter gedaan, die gaat nooit meer weg en als hij verslijt, komt er direct een nieuwe! Onmisbaar, zo'n stoomreiniger. Oh btw, wij hebben ook eentje van Kärcher, gekocht via de Collishop, stond toen in promo :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 09 juli 2010 - 16:35

Ik gebruik hem eigenlijk niet vaak genoeg, vergeet steeds dat ik er een heb :oops:
En net nu ik van plan was hem wat vaker te gebruiken, blijft die maar bij een vriend staan...
Maar het is nu inderdaad wat warm om die te gebruiken...

Bij Collishop is de startprijs 149 €, er zijn natuurlijk krachtiger en duurder modellen, maar de mijne is ook een basismodel en werkt zéér goed!
Misschien ook ergens in solden te vinden nu?

Bewerkt door haemoglobine, 09 juli 2010 - 16:36.

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 09 juli 2010 - 16:43

ik denk dat je zoiets wel kan huren bij een verhuur firma.
natuurlijk effe lenen van iemand is altijd leuk meegenomen.
:geluk:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 09 juli 2010 - 16:52

Met Boels hebben wij wel al problemen gehad bij het huren van een kraantje :censored:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 09 juli 2010 - 17:49

Hier ook een Kärcher :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 10 juli 2010 - 12:11

ginnie zei:

Mercikes alvast :) .
Goh ja, eentje bij iemand lenen zou handig zijn, maar ik ken niemand die dit heeft.
Misschien inderdaad eentje aankopen.
Zal eens op zoek gaan...
Karcher is blijkbaar een goed merk hiervoor :) .

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 05 augustus 2010 - 11:50

Heb net de publiciteit van Lidl gekregen, volgende week donderdag wordt er een stoomreiniger / strijkijzer verkocht voor 99€ en iets.
Van het merk Silvercrest met alle toebehoren die ik bij mijn Kärcher van hetzelfde formaat heb.
Ik weet niet of het merk wat waard is, en of de prijs de moeite is, misschien toch eens nakijken en indien interesse, er bij openingstijd staan ;)

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#14 Geplaatst 05 augustus 2010 - 11:59

Hier de stoomzuiger Robby Chalenger pro
4.5 bar keteltemperatuur 150 graden celcius

Robby Stoomreinigers en stoomzuigers, een geschikte stoomreiniger voor elke toepassing.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 05 augustus 2010 - 12:05

haemoglobine zei:

Heb net de publiciteit van Lidl gekregen, volgende week donderdag wordt er een stoomreiniger / strijkijzer verkocht voor 99€ en iets.
Van het merk Silvercrest met alle toebehoren die ik bij mijn Kärcher van hetzelfde formaat heb.
Ik weet niet of het merk wat waard is, en of de prijs de moeite is, misschien toch eens nakijken en indien interesse, er bij openingstijd staan ;)

Ik heb al dikwijls dingen van Silvercrest gekocht, ook in de Lidl dus, en ik ben er al altijd tevreden over geweest!!