Spring naar inhoud

- - - - -

stoomreiniger

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
akiray
akiray
  • 341 berichten

#31 Geplaatst 08 augustus 2010 - 19:40

mijn ouder hebben ook vroeger een van de eerste vaparetto's gehad, altijd supercontent voor geweest, zels behang mee afgestoomd. Na 10 jaar waren er kosten aan, op korte tijd regelmatig, maar uiteindelijk hebben ze hem niet meer gebruikt
Ze hebben hem nog wel geloof ik maar kunnen er niet meer mee strijken.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#32 Geplaatst 29 augustus 2010 - 12:39

Lidll Nederland heeft per 6 september een stoomreiniger in de aanbieding.

LIDL

€ 99.99*
Per stuk
Artikel
Artikel toevoegen

Beschrijving
Grondig en milieuvriendelijk: geen chemicaliën nodig
2.000 W, max. druk: 4 bar
Met manometer en kalkbescherming
Max. watertemperatuur: 145°C
Volumereservoir: 2,4 l

I.ncl. verlengslang, trechter, karaf en verschillende opzetstukken
Terug

Er staat (nog) geen foto bij.

Deze is zonder strijkijzer maar wel met hogere druk en temperatuur.
4 bar
145 graden celcius

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#33 Geplaatst 29 augustus 2010 - 12:49

Elfie zou er zo ook eentje willen aanschaffen, specifiek Kärcher. Ken de machines niet zelf. Moet wel iets handigs zijn. Hoge druk + hoge temperatuur = proper en ontsmet zonder produkten. Leer hier elke dag bij ... :heart:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#34 Geplaatst 29 augustus 2010 - 13:08

Wat ik zo fijn vind is dat je geen schoonmaakmiddelen meer nodig hebt en de boel zelfs beter schoon wordt, daarnaast heb ik vroeger wel eens een vlooienplaag gehad en dan spuit je het huis met gevraarlijke giftige chemicaliën. Wanneer je een stoomreiniger hebt met een minimale druk van 4 bar en 140 graden dan worden de eitjes van de plaagdieren vernietigd (gekookt) en de larven gedood.

Laatste keer dat mijn huis met vlooienspul gedaan moest worden is 1995, toen kwam in de winter de stoomreiniger hier in huis en werd bestrijden makkelijker, minder schadelijk en gezonder ;)

Deze aanbieding vind ik zelf een zo goed dat ik zelfs twijfel deze erbij te halen voor de bovenverdieping.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 29 augustus 2010 - 14:27

Zou deze iets zijn? De druk gaat tot 5,5 bar, klein en handig? Ik weet iemand die hem verkoopt voor 15 euro.
Ik vind een stoomreiniger wel handig voor de kattenbakken te reinigen bijvoorbeeld, maar ik wil er niet te veel geld aan uitgeven.

Primo
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#36 Geplaatst 29 augustus 2010 - 14:35

Nee, ik ken mensen die zo'n dingetje hebben en het in de kast laten staan omdat het niet werkt. Tis te klein en amateuristisch.

Waar staat 5.5 bar? Dat is de druk die professionele machines vanaf ca € 2000 hebben.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 29 augustus 2010 - 14:49

Die 5,5 bar staat op de doos. Bij de SR3 staat het wel bij de beschrijving.

Primo

Draagbare stoomreiniger, Huishoudapparaten, Oost Vlaanderen | Kapaza

Deze is ook een draagbare, en zou ook 5,5 bar hebben

Stoomreiniger Domo, Huishoudapparaten, West Vlaanderen | Kapaza
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 29 augustus 2010 - 14:59

Ach ik was al jaloers op de zuiderburen maar gelukkig!!

Kranje van de LIDL stoomreiniger voor 99,99 euri
:x
Wat denken de forum leden: is het wat?

We gaan dus op zondag 5 september voor de deur liggen! :louche: Misschien wel in de playcube van nico en sarah!!

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#39 Geplaatst 29 augustus 2010 - 15:03

Ik zal dan maar al duimen voor een droge warme nacht op 5 september, zeker? ;)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#40 Geplaatst 29 augustus 2010 - 15:40

Joske zei:

Die 5,5 bar staat op de doos. Bij de SR3 staat het wel bij de beschrijving.

Primo

Draagbare stoomreiniger, Huishoudapparaten, Oost Vlaanderen | Kapaza

Deze is ook een draagbare, en zou ook 5,5 bar hebben

Stoomreiniger Domo, Huishoudapparaten, West Vlaanderen | Kapaza

Inderdaad, ik vind het heel veel voor zo'n klein apparaat :o

Je kunt er maar 25 minuten (reken op laagste stoomopbrengst meer stoom is sneller leeg) mee werken dan moet ie afkoelen (ca 15 minuten) voor je kunt bijvullen.

Mijn eerste stoomreiniger was de robby junior daar ging 1.2 liter water in en met vier bar 140 graden kon ik dan 35 minuten werken kwartier afkoelen, bijvullen en weer op druk en temp laten komen, dat wachten vond ik erg vervelend en dan was dat nog een veel groter apparaat.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#41 Geplaatst 29 augustus 2010 - 15:41

t07037 zei:

Ach ik was al jaloers op de zuiderburen maar gelukkig!!

Kranje van de LIDL stoomreiniger voor 99,99 euri
:x
Wat denken de forum leden: is het wat?

We gaan dus op zondag 5 september voor de deur liggen! :louche: Misschien wel in de playcube van nico en sarah!!

Heb 'm natuurlijk nog niet gezien maar het lijkt mij een goede koop.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#42 Geplaatst 02 september 2010 - 16:05

Ik ben ook aan het verzinnen om een stoomreiniger aan te schaffen, weg met al die schadelijke producten. Menne ventje zal weer lachen. :)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#43 Geplaatst 20 september 2010 - 20:55

Ik speel ook serieus met het idee om een stoomreiniger te kopen nadat ik er hierover gelezen had. Maar ik zit met houten vloeren en meubelen en ben bang dat alles dan te vochtig zal worden.Wat ik me afvraag is waar het vocht eigenlijk naartoe gaat? Verdampt dat onmiddellijk? Maw hoe moet ik me de werking van zo'n toestel voorstellen?

Ik stel me nu nl een mistige kamer voor met kletsnatte kasten, ramen, vloeren na het gebruik ervan en dat kan toch niet de bedoeling zijn, hé? Maar ik veronderstel (lees: hoop) dat dit in de praktijk niet zo werkt
:pray: ?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#44 Geplaatst 20 september 2010 - 20:57

papaver zei:

Ik speel ook serieus met het idee om een stoomreiniger te kopen nadat ik er hierover gelezen had. Maar ik zit met houten vloeren en meubelen en ben bang dat alles dan te vochtig zal worden.Wat ik me afvraag is waar het vocht eigenlijk naartoe gaat? Verdampt dat onmiddellijk? Maw hoe moet ik me de werking van zo'n toestel voorstellen?

Ik stel me nu nl een mistige kamer voor met kletsnatte kasten, ramen, vloeren na het gebruik ervan en dat kan toch niet de bedoeling zijn, hé? Maar ik veronderstel (lees: hoop) dat dit in de praktijk niet zo werkt
:pray: ?

Ik heb hier ook oude houten vloeren. Tijdens het stomen zet ik even de ramen open, de lucht is namelijk ietsje vochtiger natuurlijk en het is ook redelijk warm, maar het verdampt allemaal heel snel hoor ;)

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#45 Geplaatst 20 september 2010 - 21:33

Hier ook houten vloeren en geen problemen hoor :)