Spring naar inhoud

- - - - -

ontvlooien

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
muis en ik
muis en ik
  • 178 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 juli 2010 - 10:56

wanneer mag je kittens ontvlooien ?
is het nodig dat je ze iets voor de vlooien geeft als ze er geen hebben ?

Guest_Nico van sarahtje_*

#2 Geplaatst 09 juli 2010 - 11:14

Frontline mag je gebruiken bij kitten ouder dan 8 weken en ze moeten meer dan 1Kg wegen.

Voor andere producten toch even de bijsluiter lezen!

Preventief behandelen is zeker nodig...
Je wil echt niet met een plaag zitten en dan pas beginnen behandelen.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:47

Nico van sarahtje zei:

Frontline mag je gebruiken bij kitten ouder dan 8 weken en ze moeten meer dan 1Kg wegen.

Voor andere producten toch even de bijsluiter lezen!

Preventief behandelen is zeker nodig...
Je wil echt niet met een plaag zitten en dan pas beginnen behandelen.

Hier ben ik niet echt helemaal mee akkoord (en mijn da ook niet).
Hier worden de katten nooit ontvlooid en heb er nog nooit last van gehad.
Moet wel zeggen dat ze niet buitenkomen.

#4 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:50

tiny zei:

Hier ben ik niet echt helemaal mee akkoord (en mijn da ook niet).
Hier worden de katten nooit ontvlooid en heb er nog nooit last van gehad.
Moet wel zeggen dat ze niet buitenkomen.

Ja idd als ze niet buiten komen is de kans klein en het vrij nutteloos ...

Guest_sonja19_*
Guest_sonja19_*

#5 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:55

Ik heb pipetjes gebruikt voor mijn kitten, geschikt voor kittens tot 2,5 Kg, gekregen van de dierenarts.

Mijn kat komt ook niet buiten, maar je kan zelf vlooien mee naar binnen brengen naar het schijnt ... volgens de fokster en de DA.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 09 juli 2010 - 17:25

Ik gebruik ook nooit preventief een ontvlooimiddel en heb tot hiertoe nog nooit vlooien gehad.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kos
kos
  • 129 berichten

#7 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:37

Een paar dagen terug zag mijn verloofde een beestje kruipen in de vacht van Thor (kitten van 9,5 weken oud). Ook vinden we zwarte puntjes in zijn vacht. Na wat internetonderzoek, blijken dit uitwerpselen van vlooien te zijn.
Bij Tibbe zien we dit niet, maar dat kan ook gewoon door zijn donkere vacht komen...
Ik heb maar schrik dat alles nu onder de eitjes ligt: zetel, kleren, tapijt, parket, krabpaal, mandjes, bed (mogen ze niet komen, maar soms proberen ze het toch en we hebben ze natuurlijk al vastgepakt met onze pyjama aan...).
We hebben nog wel geen ander vlooien gezien en zijn zelf ook nog niet gebeten.

Morgenvroeg ga ik naar de apotheek voor een middeltje om hen te ontvlooien.
Maar hoe zit het met de rest? Hoe pak je dat aan? Hoe krijg je je huis weer eitjes-, larven- en vlo-vrij???

Bovendien vraag ik me ook af vanwaar die vlo of vlooien komen... Hier mogen ze (nog) niet buiten. Bij hun ouderlijk huis mochten ze af en toe buiten, er zaten ook katten die altijd buiten konden en ook honden (maar die blijken andere vlooien te hebben die niet compatibel zijn met kattenvlooien). Als ze vandaar komen, daar kan ik mee leven. Daar hoeven ze niet meer te zijn.
Maar wat me meer verontrust, is het feit dat onze buren met hun raskatten niet meer bij onze DA gaan omdat ze al 2x teruggekomen zijn met vlooien!
DA woont maar paar straten verder, dus is super makkelijk, maar als de vlooien echt vandaar komen, moeten we toch op zoek naar een andere DA...

Bewerkt door kos, 13 juli 2010 - 23:39.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:45

Vlooien kunnen ook door mensen meegebracht worden hoor!

Al vaker gehoord dat binnenkatjes toch vlooikes hadden gekregen en omdat je je daar totaal niet aan verwacht is het soms al te laat en hebben de katjes er al op zich.

Slechts één vlo volstaat om binnen de kortste keren een uitbraak te krijgen.
Dus ik zou ze ook preventief behandelen.
Je mag ook Frontline Spray gebruiken bij kittens van twee dagen oud.

Ik zou zeggen vanaf 6 weken.

Geplaatste afbeelding

kos
kos
  • 129 berichten

#9 Geplaatst 14 juli 2010 - 09:17

Ben naar de apotheek geweest. Hij had enkel frontline in huis.
Dus dat dan maar genomen.
Hij raadde wel aan om een half pipetje per kitten te gebruiken.
Dus dat dan maar gedaan.

Hoe lang duurt het voordat zo'n vlo en haar eitjes afsterven?

En hoe het huis behandelen?

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:30

Ik doe ook aan preventief ontvlooien, ook al heb ik binnen katjes..
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 14 juli 2010 - 14:32

voor je huis te ontvlooien zal je alles moeten wassen, van mandjes tot krabpaal tot beddegoed....., als je een stoomreiniger hebt kan je dit best gebruiken, zeker voor de krabpalen zou dit het gemakkelijkst zijn. Als je bij de zoekfunctie vlooien intypt ga je zeker nog meerdere tips vinden :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kos
kos
  • 129 berichten

#12 Geplaatst 14 juli 2010 - 18:03

PeggyJ zei:

voor je huis te ontvlooien zal je alles moeten wassen, van mandjes tot krabpaal tot beddegoed....., als je een stoomreiniger hebt kan je dit best gebruiken, zeker voor de krabpalen zou dit het gemakkelijkst zijn. Als je bij de zoekfunctie vlooien intypt ga je zeker nog meerdere tips vinden :geluk: :geluk: :geluk:

Thx voor de info, Peggy!

Bij de apotheek hadden ze ook een spuitbus om de omgeving te behandelen. Product zou biologisch afbreekbaar zijn. Is dat aan te raden of net niet?
Tot nu toe nog maar 1 vlo gevonden en gevangen.
Als dat nu een mannetjesvlo geweest zou zijn, zitten we dan ook met al die miserie? Kan je eigenlijk het verschil zien tussen mannetjes- of vrouwtjesvlo?

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 14 juli 2010 - 18:47

kos zei:

Thx voor de info, Peggy!

Bij de apotheek hadden ze ook een spuitbus om de omgeving te behandelen. Product zou biologisch afbreekbaar zijn. Is dat aan te raden of net niet?
Tot nu toe nog maar 1 vlo gevonden en gevangen.
Als dat nu een mannetjesvlo geweest zou zijn, zitten we dan ook met al die miserie? Kan je eigenlijk het verschil zien tussen mannetjes- of vrouwtjesvlo?

Zo'n omgevingsspray is erg efficient, maar dus niet gebruiken op het kitten zelf :) .

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#14 Geplaatst 14 juli 2010 - 19:03

Bijna alle kittens hebben wormen en vlooien(HTK-kittens krijgen ze mee via de moeder)Dus waarschijnlijk hebben ze ook spoelwormpjes.Dat is niet erg als het behandelt wordt,maar ik wil ook nooit te laat zijn.dus in plaats van elke maand,geef ik om de drie maanden Stronghold(niet voor kittens).Als je in je living voor je gaat slapen een kom zet met in het midden een theelichtje,dan kan het zijn dat er morgen vlooien inliggen.Die springen naar het licht en verdrinken dan.Kost niks om te proberen. :d

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#15 Geplaatst 14 juli 2010 - 19:05

Ze zullen er wel meer dan 1 hebben,die verstoppen zich goed hoor.Als je die frontlinespray aanbrengt op hun lijfje dan zie je ze kruipen naar het kopje(als je daar geen produkt aangebracht hebt. :misselijk: )