Spring naar inhoud

- - - - -

ontvlooien

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 14 juli 2010 - 19:10

Door he warme weer van afgelopen dagen hebben de vlooien meer kans nu en planten ze zich ook vlugger voort.. dus het is wel aan te raden ze te ontvlooien zelfs prefentief.

als kittens zijn ze steeds behandeld geweest met frontline spray bij de DA en regelmatig gebruik ik een pipet frontline ... vandaag zijn ze allebei en de hond ook ontvlooid met stronghold mede doordat indy een buitengaander is.

kos
kos
  • 129 berichten

#17 Geplaatst 15 juli 2010 - 08:36

arifiene zei:

Zo'n omgevingsspray is erg efficient, maar dus niet gebruiken op het kitten zelf :) .
Dan zullen we zo maar een spray gaan halen! In huis zelf hebben we nog geen vlooien gezien en zoals reeds gezegd, zijn we zelf ook nog niet gebeten. Maar ik krijg al de kriebels bij de gedachte dat er zich vlooien aan 't ontwikkelen zijn tussen de parket of in de zetel...

sandra25 zei:

Bijna alle kittens hebben wormen en vlooien(HTK-kittens krijgen ze mee via de moeder)Dus waarschijnlijk hebben ze ook spoelwormpjes.Dat is niet erg als het behandelt wordt,maar ik wil ook nooit te laat zijn.dus in plaats van elke maand,geef ik om de drie maanden Stronghold(niet voor kittens).Als je in je living voor je gaat slapen een kom zet met in het midden een theelichtje,dan kan het zijn dat er morgen vlooien inliggen.Die springen naar het licht en verdrinken dan.Kost niks om te proberen. :d
Tegen wormen zijn ze behandeld, we zijn ze op een zaterdag gaan halen en maandag daarop zijn we er al mee naar de DA geweest voor hun spuitje en ontwormpasta. Toen zijn er echter geen vlooien ontdekt.
Dat met dat lichtje hebben we gisterennacht geprobeerd (wel met dreft in het water, anders zwemmen ze er gewoon uit), maar we hebben niets gevangen. Waarschijnlijk omdat er nog geen volwassen vlooien in huis zitten, ze zitten nog op de kittens.

sandra25 zei:

Ze zullen er wel meer dan 1 hebben,die verstoppen zich goed hoor.Als je die frontlinespray aanbrengt op hun lijfje dan zie je ze kruipen naar het kopje(als je daar geen produkt aangebracht hebt. :misselijk: )
Zowel Thor als Tibbe hebben een pipetje frontline in de nek gekregen, maar ze blijven precies maar krabben en bijten in hun vacht...
Zijn dat laatste wanhoopsdaden van die vlooien of heeft die frontline gewoon geen effect?

Bewerkt door kos, 15 juli 2010 - 08:37.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 15 juli 2010 - 16:40

Mijn komen buiten en ik ontvlooi wel preventief. Heb echt geen zin in een vlooienplaag.