Spring naar inhoud

- - - - -

Catwalk Ragdoll/Raga Muffin

• Log in om te reageren
2448 reacties op dit onderwerp
calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#991 Geplaatst 18 oktober 2011 - 09:32

cybercat zei:

ferme kater ,  hij zit ook goed in zijn velleke eh :-)

Dat is de broer van Milo.  Ik had ook niet verwacht dat hij zo jong al zo'n lange kraag zou krijgen.  Nu is zijn mama ook wel een stevige uit de kluiten gewassen poes :)

Dit is zijn speelse oma op leeftijd van 4 jaar.  De laatste foto is gemaakt door Diamond In The Fluff Fotografie een paar maanden geleden.  Nu is haar kraag eindelijk wat voller (ze had eerst enkele lange piekjes langs weerszijden als kraag)

Bijgevoegde thumbnails

• Cheri_IMG_1940.JPG
  • Cheri_IMG_2242.JPG
  • Cheri_DSC_0072.jpg

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#992 Geplaatst 18 oktober 2011 - 09:40

Happinesscarry Meena, net wakker na haar schoonheids-slaapje.

Bijgevoegde thumbnails

• Meena_IMG_2146.JPG
  • Meena_IMG_2147.JPG
  • Meena_IMG_2148.JPG

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#993 Geplaatst 18 oktober 2011 - 09:40

calaquendi zei:

Dat is de broer van Milo. Ik had ook niet verwacht dat hij zo jong al zo'n lange kraag zou krijgen. Nu is zijn mama ook wel een stevige uit de kluiten gewassen poes :)

Dit is zijn speelse oma op leeftijd van 4 jaar. De laatste foto is gemaakt door Diamond In The Fluff Fotografie een paar maanden geleden. Nu is haar kraag eindelijk wat voller (ze had eerst enkele lange piekjes langs weerszijden als kraag)

goh da's ook een hele schone poes , helemaal mijn type :x

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#994 Geplaatst 18 oktober 2011 - 09:42

calaquendi zei:

Happinesscarry Meena, net wakker na haar schoonheids-slaapje.

dees trouwens ook , ik hou van die witte snuitjes en gekleurde zijkanten .

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#995 Geplaatst 18 oktober 2011 - 09:51

cybercat zei:

goh da's ook een hele schone poes , helemaal mijn type :x
Vorig jaar in december hebben we bij haar de suprelorin laten zetten.  Een paar maanden nadien begon ze dus terug wat kraag (eerst een paar langere pieken en daarna de rest) te krijgen.  Nu is haar kraag eindelijk zo vol dat ze terug mee kan op show.   Misschien haalt ze wel nooit de eerste plaats in een finale op show.
Ze is niet de grootste en zwaarste poes (geeft wel veel zwaardere kittens) en op show moet ze dan uitkomen tegen jongere dikkere en zwaardere Ragdolls, maar ze is nog altijd erg voorbeeldig (ook nadat ze een aantal keren mama is geweest) op show.  
Dan profiteren we er maar van om tijdens een show binnen kort nog eens professionele foto's te laten maken.  Mij lukt het bijna niet om mooie foto's te maken van haar.

Het is spijtig dat haar dochter niet van showen houd, want die is veel groter en zwaarder, zoals Cheri's mama.

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#996 Geplaatst 18 oktober 2011 - 10:17

calaquendi zei:

Vorig jaar in december hebben we bij haar de suprelorin laten zetten. Een paar maanden nadien begon ze dus terug wat kraag (eerst een paar langere pieken en daarna de rest) te krijgen. Nu is haar kraag eindelijk zo vol dat ze terug mee kan op show. Misschien haalt ze wel nooit de eerste plaats in een finale op show.
Ze is niet de grootste en zwaarste poes (geeft wel veel zwaardere kittens) en op show moet ze dan uitkomen tegen jongere dikkere en zwaardere Ragdolls, maar ze is nog altijd erg voorbeeldig (ook nadat ze een aantal keren mama is geweest) op show.
Dan profiteren we er maar van om tijdens een show binnen kort nog eens professionele foto's te laten maken. Mij lukt het bijna niet om mooie foto's te maken van haar.

Het is spijtig dat haar dochter niet van showen houd, want die is veel groter en zwaarder, zoals Cheri's mama.

tja , ik heb hier al het gerief om mooie foto's te maken , maar isis trekt altijd gekke bekken of .. gaat lopen , terwijl onze htk kat ni liever heeft , hij blijft ook mooi staan en gaat netjes zitten als ik het vraag .
hier bij mij in de straat zit een prof dieren fotograaf , en dien heeft wel hele mooie foto's getrokken van isis toen ze daar op verlof was .
k'denk dat ze nen meter op nen meter waren en heb ze niet gekocht want ik denk dat de prijs er ook naar was :s

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#997 Geplaatst 18 oktober 2011 - 10:24

De foto's van Isis zijn heel mooi.  Ze is zo bijzonder van aftekening en ze ziet eruit als ze ook een goede eetlust heeft.

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#998 Geplaatst 18 oktober 2011 - 10:37

calaquendi zei:

De foto's van Isis zijn heel mooi. Ze is zo bijzonder van aftekening en ze ziet eruit als ze ook een goede eetlust heeft.

tja , ik heb ze gisteren gewogen omdat ik het er met anja over had , en ze woog 3.400 ... dacht ik .
ze eet ook wel vrij veel , en ze durft af en toe wel eens iets pikken , zo is ze dus dol op boter en kaas .
ze krijgt dagelijks haar rc brokken en een half doosje tonijn op eigen nat .
ze is een forse poes heeft korte maar hele stevige dikke pootjes , en ze is vrij lang , als ze languit op de zetel ligt lijkt het met momenten wel zo nen deurworst hahaha
qua karakter is het een kalm ,braaf poezeke met een eigen wil , t'is geen knuffel maar ze heeft zo haar momenten ,en dan komt ze zelf aandacht vragen , ze gaat samen met mij naar boven ,springt in bed en dan moet ik haar aaien tot ze in slaap valt .maw ze is een beetje bedorven :x
onze dochter van negen kan er mee doen wat ze wil , daar gaat ze dus wel bij knuffelen en daar gaat ze uit haar eigen bij liggen enz

haar kleurtjes beginnen te komen , k'ben benieuwd wat het eind-resultaat zal zijn :-)  ik verwacht dat haar snuitje ros zal zijn en de zijkanten donker grijs . de rest van haar lichaam ziet wit en aan de puntjes is het hier en daar heel licht ros .

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#999 Geplaatst 18 oktober 2011 - 11:03

Ik heb hier ook één chocolate dikkerdje van 6 maanden rond lopen, zou hem eigenlijk ook nog eens een keer moeten wegen.  
Het is niet van de droge voeding dat hij zo dik wordt.  Mijnheer Wookie is altijd al erg hevig geweest op verse voeding, carnibest, TinLo, eendagskuikens, enz...

Nu is 1 dikkerdje eigenlijk niet correct, want de zwaarste katers van Novalee en Matiu zitten ook al tussen de 2,9 en 3 kg met 14 weken. :trance:

Bijgevoegde thumbnails

• Oprah_wookie_IMG_2233.JPG

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#1000 Geplaatst 18 oktober 2011 - 11:42

calaquendi zei:

Ik heb hier ook één chocolate dikkerdje van 6 maanden rond lopen, zou hem eigenlijk ook nog eens een keer moeten wegen.
Het is niet van de droge voeding dat hij zo dik wordt. Mijnheer Wookie is altijd al erg hevig geweest op verse voeding, carnibest, TinLo, eendagskuikens, enz...

Nu is 1 dikkerdje eigenlijk niet correct, want de zwaarste katers van Novalee en Matiu zitten ook al tussen de 2,9 en 3 kg met 14 weken. :trance:

brrrr k'mag der ni aan denken dat die twee hier van mij rondlopen in huis met een kuiken ,isis is al ni bep nen propere eter , die smijt het grootste gedeelte van haar tonijn naast haar bord en laat daar altijd wat liggen .
gisteren zat ze buiten in de tuin op iets te bijten , het bleek een pluim te zijn ,ze had het al voor den helft opgegeten . dus ik denk dat een kuiken der ook wel in zal gaan :oops:
ik geef haar ook afgekookte vis en kip , maar k'heb al gemerkt dat ze toch vrij regelmatig diarree heeft , en ik vrees dat het van de kip komt .
rauwe steak eet ze ook graag , blijkbaar zou dat gezond zijn .
maar ik vraag mijn eigen af of :moet ik haar dan meer ontwormen ?

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#1001 Geplaatst 18 oktober 2011 - 11:44

amai 2.9 en 3 kilo op 14 weken ?? dat zijn reuze kittens dan .
hedde der nog geen foto's van ??

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#1002 Geplaatst 18 oktober 2011 - 12:02

De foto's zijn al wel van 1 oktober, dus al een paar weken geleden en ze zijn niet te dik, gewoon lekker stevig zwaar gebouwd.

Gelukkig mag de eigenaar van Clark en Cary tot 10 kg aan handbagage meenemen op de vlucht, anders had hij een groot probleem gehad wanneer hij ze komt afhalen in Zaventem half november.  Ik hoop wel dat ze dan met zijn beide nog in de grote sturdi tas passen voor een paar uren.  Ik zal wel pas gerust zijn als ik een berichtje krijg dat ze goed thuis gekomen zijn.

Dit is Clark (chocolate point castraat), aan het spelen met een 1 week jonger kitten :
[URL="https://lh4.googleusercontent.com/-D2n84EDRuI0/TowYnOpHE_I/AAAAAAAAokU/n6P9j6eruso/s400/IMG_2133.JPG""]https://lh4.googleus...00/IMG_2133.JPG"[/URL]

En zijn broer Happy (blue point castraat, heeft ook al een thuis gevonden) tesamen met mama Novalee (is gisteren gesteriliseerd) :

Bijgevoegde thumbnails

• Happy_IMG_2190.JPG

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#1003 Geplaatst 18 oktober 2011 - 12:27

calaquendi zei:

De foto's zijn al wel van 1 oktober, dus al een paar weken geleden en ze zijn niet te dik, gewoon lekker stevig zwaar gebouwd.

Gelukkig mag de eigenaar van Clark en Cary tot 10 kg aan handbagage meenemen op de vlucht, anders had hij een groot probleem gehad wanneer hij ze komt afhalen in Zaventem half november. Ik hoop wel dat ze dan met zijn beide nog in de grote sturdi tas passen voor een paar uren. Ik zal wel pas gerust zijn als ik een berichtje krijg dat ze goed thuis gekomen zijn.

Dit is Clark (chocolate point castraat), aan het spelen met een 1 week jonger kitten :
https://lh4.googleus...0/IMG_2133.JPG"

En zijn broer Happy (blue point castraat, heeft ook al een thuis gevonden) tesamen met mama Novalee (is gisteren gesteriliseerd) :

amai ja , daar had ik dus nog ni bij stil gestaan :d die gaan mee als handbagage , zouden ze die ook echt wegen ??
ik vlieg regelmatig en k'heb nog nooit gehad dat ze mijn handbagage wegen , maar met dieren zal dat waarschijnlijk anders zijn .
hebben die een stoel op het vliegtuig ? waarschijnlijk wel :x

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#1004 Geplaatst 18 oktober 2011 - 12:35

cybercat zei:

brrrr k'mag der ni aan denken dat die twee hier van mij rondlopen in huis met een kuiken ,isis is al ni bep nen propere eter , die smijt het grootste gedeelte van haar tonijn naast haar bord en laat daar altijd wat liggen .
gisteren zat ze buiten in de tuin op iets te bijten , het bleek een pluim te zijn ,ze had het al voor den helft opgegeten . dus ik denk dat een kuiken der ook wel in zal gaan :oops:
ik geef haar ook afgekookte vis en kip , maar k'heb al gemerkt dat ze toch vrij regelmatig diarree heeft , en ik vrees dat het van de kip komt .
rauwe steak eet ze ook graag , blijkbaar zou dat gezond zijn .
maar ik vraag mijn eigen af of :moet ik haar dan meer ontwormen ?

Wat geef je haar om te ontwormen ?  

Normaal gezien is het om de maand ontwormen tot ze een half jaar oud zijn en dan nadien halfjaarlijks, maar hier krijgen de halfwassen/volwassenen ook wel iets dikwijlder een ontworming.

Heb je nog niet overwogen om een compleet vers voer te proberen voor Isis ?

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#1005 Geplaatst 18 oktober 2011 - 12:51

calaquendi zei:

Wat geef je haar om te ontwormen ?

Normaal gezien is het om de maand ontwormen tot ze een half jaar oud zijn en dan nadien halfjaarlijks, maar hier krijgen de halfwassen/volwassenen ook wel iets dikwijlder een ontworming.

Heb je nog niet overwogen om een compleet vers voer te proberen voor Isis ?

ik moet stillekes aan gaan nadenken over wat ik haar en tom ga moeten geven , want die zak van tien kilo is bijna leeg .
k'heb er nog geen idee van eigenlijk , ze krijgt nu wel dagelijks vers eten , ofwel vlees/kip/half doosje tonijn/afgekookte vis  , maar ik ben een beetje voorzichtig met rauwe voeding .
k'ben waarschijnlijk nog van den oude stempel ,maar in den tijd dat wij ons hondenkapsalon/dierenspeciaal zaak hadden , moest alles afgekookt worden en werd rauwe voeding echt afgeraden voor kittens en pups .

onze tom moet het trouwens ni hebben , k'heb hier een maand of vier geleden eens gezeten met een heel konijn :-) k'heb het toen zelf moeten opeten , klaargemaakt met bruin bier enz lust hij het dus wel heel graag :oops:
ik maak regelmatig sushi klaar en dan krijgt isis ook altijd wel een stukje tonijn ,tom niet , hij wil dat niet eten .
dus voor isis zou het waarschijnlijk geen enkel probleem zijn, voorlopig eet zij bijna alles .