Spring naar inhoud

- - - - -

Blaasontsteking of iets anders?

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 18 april 2009 - 10:18

Dankjewel iedereen, het is wel moeilijk dat ik moet werken vandaag en ze dus tot 19u alleen moet laten :( , heb haar deze morgend nauwlettend geobserveerd en ze heeft haar niet moeten neerzitten om eraan te likken dus dat is wel al iets beter nieuws, maar ik ga niet te vroeg juichen
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 18 april 2009 - 10:42

Veel beterschap voor Taïga :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 18 april 2009 - 11:17

Beterschap voor je Taiga!! Ik duim dat ze snel weer de oude mag zijn!

Geplaatste afbeelding

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 18 april 2009 - 11:37

Mijn gecastreerde kater heeft last van blaasgruis en ik herken heel veel van zijn symptomen in je verhaal. Maar de DA heeft mij toen verteld dat dit bij poezen niet zo vlug voorkomt, omdat hun urinedoorgang groter zou zijn. Maar ik zal toch even zijn symptomen beschrijven.

Het was bij mij ook opgevallen dat hij zich verdacht veel begon schoon te likken tussen zijn achterpoten, het was na een tijdje precies of hij niet anders meer deed. Hij heeft ook twee keer voorgehad dat als hij ergens op wou springen dat hij miste (de DA heeft gezegd dat hij dan wrs juist een pijnscheut kreeg en dat hij daarom miste). Hij begon zich altijd te likken omdat het gruis vastzat. Dit gruis heeft ook een witte kleur, als we bij de DA waren stak er ook juist zoiets vast daarmee dat ze het vlug gezien had.

Simba plaste toen ook alleen maar hele kleine plasjes en vele. Hij heeft één keer in huis geplast, maar dit wou toen zeggen dat het erger geworden was. We zijn er toen terug mee naar de DA geweest, die heeft hem gesondeerd. En sindsdien krijgt hij speciaal voedsel en hij is nog niet terug hervallen. Dit is ondertussen toch al enkele maanden geleden. De DA heeft wel gezegd dat we het moeten blijven in het oog houden, dat het altijd kan terugkomen. Maar door de speciale voeding is de kans kleiner.

Ik hoop dat ze vlug weten wat er met je poezel aan de hand is, veel sterkte!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#20 Geplaatst 18 april 2009 - 11:38

Arme Taiga :(

Toen Zwartje zijn urinebuis verstopt was met steentjes, zou hij volgens de "typische symtomen" ook overal rond (proberen) te plassen. Deed ie dus niet, hij ging netjes elke keer naar de kattenbak, ook al was de 1 keer om de 10 minuten ofzo. Dus misschien is Taiga gewoon even netjes als mijn poezel ;)

Dat wit vocht lijkt me inderdaad eerder etter dan wat anders, maarja, daarmee weet je nog niet veel natuurlijk. Het is ook niet zo simpel om van de eerste keer een perfecte diagnose te stellen in elke situatie. Ik zou gewoon doktersadvies volgen, zeer goed opvolgen, en vanaf dat je denkt van "ow, dit hoort niet" direct weer bellen. Volg ook je instinct, het is jouw poes en jij weet beter of het slecht gaat of niet dan de dierenarts. Dat merk ik met Zwartje ook telkens weer.

Meteen maar even bijzetten nu ik Tamara haar reactie hier zie. bij Zwartje was het dus van't zelfde, behalve dat zijn urinebuis volledig verstopt was, er kwam dus niets meer uit (plas of wit). Hij zit ondertussen al iets van een 3 jaar op speciale voeding en heeft nog nooit terug problemen gekregen daarmee.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#21 Geplaatst 19 april 2009 - 18:18

Ik heb hier een poes die eigenlijk niet toe was aan een zwangerschap dus de pil gegeven.Haar krolsheid ging door de pil heen.Toen ging ze plasjes neerleggen in huis en ook 100x op een dag naar de kattenbak.Ze had dus blaasontsteking.Dat veroorzaakt een rara gevoel bij haar dus wassen. Mijn poes kreeg na die blaasontsteking een baarmoederontsteking en heb haar ab gegeven.Toen die zijn werk had gedaan heb ik haar bij de kater gezet.Ze is gedekt en alle problemen zijn nu weg.Vaak zie je dit wel terug komen dus gaat dit haar 1ste en laatste nest worden denk ik.Of ze moet zo goed opknappen van een nest.En dat kan ook hoor.
Dus niet meteen het ergste denken.