Spring naar inhoud

- - - - -

raar, hijgende kat

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 09 juli 2010 - 23:00

ons wolfje kwam net al hijgend binnen echt met zijn bekje open, hij heeft zich nu verstopt in de garage achter de deur en je hoort hem echt hijgen als een hond, hebben jullie dit ooit al meegemaakt
moet ik mij ongerust maken

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2144.JPG
  • IMG_2143.JPG
  • IMG_2142.JPG

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 09 juli 2010 - 23:13

Denk het niet hoor!

Lou kwam hier ook zo binnen en dat tongetje beweegt echt gelijk bij een hond hé.
Heb het hier al wel vaker gehad en dat komt gewoon door de warmte.
Ze zweten via hun bekje.

Hij is goed gaan drinken en ligt nu met z'n pootjes in de lucht!

Geplaatste afbeelding

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#3 Geplaatst 09 juli 2010 - 23:13

ashley deed dit vanmiddag ook buiten...vond het ook raar maar denk toch dat het met de warmte te maken heeft.
ik heb haar binnen gezet en een beetje vochtige gemaakt met een nat washandje en toen ging het beter

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 juli 2010 - 23:21

Ik wou juist hetzelfde vragen :) Het mag echt wel frisser worden, Fiere laat zich zelfs nat maken en geloof me: dit is NIKS voor Fiere!!! :catscratchhead Enkel en alleen al voor haar maak ik een regendansje, ik maak me ook wat zorgen...

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 09 juli 2010 - 23:25

Niet panikeren, er is niks aan de hand, ze hebben het warm maar katten kunnen er beter tegen dan wij denken.
Zolang ze maar goed drinken en als ze het toelaten  ze een beetje bevochtigen.
Dat hijgen is niet echt alarmerend zolang het door de hitte komt.

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 juli 2010 - 23:32

OK dank je! Het is zoiets dat je stiekem wel weet maar wat je toch zielig blijft vinden :) veel eten doet ze wel niet. Ik was gestopt met haar natvoer te geven een tijdje geleden maar ze eet zo weinig korrels dat ik toch wat gegeven heb. Ik hoop in het geheim dat ze merkt dat we niet meer roken en daardoor toch meer adem heeft tijdens deze warme dagen :oops:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 10 juli 2010 - 08:10

Baziel heeft ook zo'n last van de warmte. Hij loopt hier ook soms hijgend rond.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 10 juli 2010 - 09:22

Pluisje (opvangkitten) heeft het hier ook...

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#9 Geplaatst 10 juli 2010 - 09:23

Ik heb het meegemaakt met mijn eigen katten, die gingen hijgen door de hitte.
Maar ook een kat van iemand anders, die was totaal in de stress helemaal over de rooie en die hijgde ook. (gelukkig is ze toen wel gekalmeerd)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 10 juli 2010 - 14:14

Ligt volgens mij ook aan de warmte hoor, het is voor hen nog moeilijk om ergens een koel plaatsje te vinden hé.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 10 juli 2010 - 14:17

Jep van de warmte, Toulouse komt ook heel graag buiten maar ze kan er niet zo goed tegen, vanaf ze tekenen van hijgen begint te vertonen haal ik haar binnen en dan zoekt ze een fris plekje op ^^

Normaal gezien likken katten hun vacht om af te koelen ipv te gaan hijgen zoals een hond.  Voor een kat is het dus al een stadium verder als ze beginnen te hijgen, dan hebben ze het echt te warm ;)

Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 10 juli 2010 - 16:03

Is hij niet gestoken door iets of zo of heeft hij niks gegeten zoals vergif???
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 10 juli 2010 - 16:09

Ik heb hier ook wel al gehad dat ze met hun bekje zo'n beetje open zitten, maar zo erg is het wel nooit. Bij mijn katten komt het dan duidelijk door de warmte. Ik denk niet dat je jou zorgen hoeft te maken. Houd het in het oog. Als het nog vaker gebeurt, kijk dan eens wanneer het precies gebeurt.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 10 juli 2010 - 23:18

Onze jongens hebben het ook al paar keer gehad laatste dagen, echt door de warmte.

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#15 Geplaatst 10 juli 2010 - 23:22

Maak je geen zorgen :)
Komt gewoon omdat ze het warm heeft :)
Pepper had het ook tijdens haar bevalling en voor ze zwanger was, toen ze klein was had ik een rode laser zo, en ze volgde het en als ze moe was ging ze liggen en hijgen, dan is lekker drinken en twas al voorbij ahah :LOL: