Spring naar inhoud

- - - - -

Onze nieuwe kattenren, nieuwe foto's pagina 7.

• Log in om te reageren
183 reacties op dit onderwerp
Fleterna's evita
Fleterna's evita
  • 2.980 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 17 april 2009 - 22:48

Binnenkort komen ze onze kattenren installeren en zou graag wat ideetjes opdoen om de ren in te richten. Ik wil alleen geen krabpalen gebruiken voor in de ren omdat we die binnen al genoeg hebben staan. Dus iedereen die ideetjes heeft, laat maar horen.

Bewerkt door Fleterna's evita, 14 juni 2009 - 23:36.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 17 april 2009 - 22:56

Een bloembakje met kattengras en kattenkruid zetten. Je zal toch iets moeten zetten of hangen waar ze hun dutje kunnen in doen.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#3 Geplaatst 17 april 2009 - 23:11

Ligstoeltjes zetten zodat ze kunnen dutten in de zon, misschien dingen omhangen in de ren om te spelen en die regelmatig veranderen, mss moet je eens aan pixel vragen die heeft daar veel ervaring mee ik geloof dat er een topic rond is. :)

Fleterna's evita
Fleterna's evita
  • 2.980 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 17 april 2009 - 23:16

Ik zou ook precies graag iets mee nen boomstam doen waar ze op kunnen klauteren. Weet iemand of er speciale boomstammen bestaan voor in een kattenren of doe ik er gewoon zelf ene uit. :d :d :d

Pixel
Pixel
  • 17.017 berichten

#5 Geplaatst 17 april 2009 - 23:21

catherine zei:

Ligstoeltjes zetten zodat ze kunnen dutten in de zon, misschien dingen omhangen in de ren om te spelen en die regelmatig veranderen, mss moet je eens aan pixel vragen die heeft daar veel ervaring mee ik geloof dat er een topic rond is. :)

Zo geweldig is onze ren niet ingericht hoor. Maar we houden wel rekening met de seizoenen :ha Ik heb het renverrijking gedoopt :ha Klik ;)

poezemannen
poezemannen
  • 12.009 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 april 2009 - 10:27

renverrijking.. :LOL: :ha goed gevonden
Dat zijn zeer leuke dingen natuurlijk..een goede tip om mee te gaan met de seizoenen maar misschien zoekt ze iets meer blijvends?
Ben zelf ook op zoek naar tips hoor..maar ik denk dat wij er toch zoiezo al iets voor te krabben in willen..misschien een krabpaal ofwel een boomstam ofzo. We zullen wel zien..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 18 april 2009 - 10:55

Een buis waar ze door kunnen kruipen. Als je een boomstam wil denk ik dat je die best zelf in de natuur gaat zoeken, ik vind het nogal dom om geld uit te geven aan iets dat je gewoon ergens kan oprapen. Best neem je een boomstam die reeds omver gewaaid is of zo, je mag niet zomaar ergens een boom gaan omdoen hé, daar krijg je een boete voor als ze dit zien. Let wel op dat de boom niet te rot is en vol ongedierte zit, dus best een recent omgewaaide boom.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 18 april 2009 - 10:57

Hier vind je erg veel informatie en foto's over rennen en hoe je een ren kan inrichten.
Het is een hele hoop, maar echt de moeite om eens te bekijken vind ik.

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 18 april 2009 - 11:15

wat ik allemaal wil doen, vanboven een grote tunnel met gaten in met plexiglas voor, zodat ze van vanboven alles kunnen bekijken. bereikbaar via allemaal niveautjes aan de wand, dus gewone plankjes eventueel bedekt met iets waar ze ook op kunnen liggen.

een brugje (mss in verlengde van de buis) gemaakt van zo'n omboording voor bloemperkjes ofzo, zo'n halve paaltjes.

mijn waterpartij heb ik dus al. en sowieso zou ik ook iets van planten willen (lavendel, tijm, rozemarijn, kattenkruid, hop, roos). en daarnaast dan mss een grote bloempot die plat ligt, waar ze in kunnen.

ook had ik graag zo'n trapje langs de wand. en nu momenteel staat er een stuk grote boomstam in het midden, waar ik op kan zitten, maar zou liefst bijna een hele boom hebben. alé, een stam met vertakkingen, waar ze dus in kunnen kruipen.

eens het allemaal af is, plaats ik zeker foto's, maar wanneer dat zal zijn...
Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 18 april 2009 - 11:24

Hier is de kat gek op:
- Zijn stuk boomstam (het beste krabmateriaal ooit)
- Alle vormen van hoog siergras (zo leuk om verstoppertje achter te spelen)
- De tuinset. Want die houten tafel ligt zo lekker met de zon erop :s

Fleterna's evita
Fleterna's evita
  • 2.980 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 19 april 2009 - 17:27

Amai, ik ben vandaag naar een tuincentrum geweest om daar misschien wat ideetjes op te kunnen doen maar niet simpel zenne. Ik geraak er maar niet uit wat ik allemaal in de kattenren zou plaatsen. Leuke waterpartijtjes heb ik anders wel gezien voor in de kattenren maar das ook alles.

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 20 april 2009 - 13:57

hangmatjes of plankjes, stukken boomstam (om lekker aan de krabben), een paar terracota potten met kruiden erin, zeker een paar siergrassen (die zijn toch zo leuk om mee te spelen) :)

Fleterna's evita
Fleterna's evita
  • 2.980 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 22 april 2009 - 19:54

Vosse zei:

hangmatjes of plankjes, stukken boomstam (om lekker aan de krabben), een paar terracota potten met kruiden erin, zeker een paar siergrassen (die zijn toch zo leuk om mee te spelen) :)

Welke siergrassen mag je gebruiken want daar ken ik totaal niets van.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 23 april 2009 - 14:35

Ik heb ook al heel wat ideetjes maar ik weet niet of ik ze ook ooit ga kunnen waarmaken want ik ga alles alleen moeten doen bij gebrek aan een handy man in huis :d

Ik ga van die houten kratten zoeken om op elkaar te stapelen en waar ze dan in en op kunnen liggen

ga van die hangplankjes halen om tegen de wanden te hangen zodat ze er op kunnen gaan liggen

Ik ben nog op zoek naar een soort waterpartijtje

Ik ga ook een boomstam uit het bos halen dat achter mijn huis ligt. Daar liggen heel veel berkenstammen op de grond. Hopen dat er eentje tussen ligt die niet rot is

Heb al van die hangnetjes gehaald om hangplantjes in te zetten en daar ga ik dan ook iets in doen wat ze leuk vinden. Waar haal je dat kattenkruid eigenlijk??

Dan wil ik ook nog iets maken met die grasmatten. Iemand op het forum heeft daar een krabpaal mee gemaakt en dat vond ik super. Alleen zal bij mij een volledige krabpaal niet lukken vrees ik :d

Voor de rest probeer ik ook zoveel mogelijk fantasie te gebruiken

Fleterna's evita
Fleterna's evita
  • 2.980 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 26 april 2009 - 17:31

alé, vandaag nog is naar een tuincentrum geweest. amai, er zijn echt wel superleuke waterpartijtjes die ik eventueel in de ren kan zetten. Men ventje moet maar extra elektriciteit voorzien dat ik zo een waterpartijtje in de ren kan zetten, ze zullen der eigen nogal kunnen uitleven. :d