Spring naar inhoud

- - - - -

Vuurwerk

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
15 reacties op dit onderwerp
JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 10 juli 2010 - 19:55

Wat kan ik doen het is morgen weer zover jaarlijkse gewoonte,wegens 11juli .Mijn kater Atilla is doodsbang van de harde knallen en is dan in paniek .Ik hoop dat het regent dat het giet morgenavond rond11 uur .Ik vindt het verschrikkelijk voor hem je ziet dan in zijn ogen dat hij schrik heeft .En hij probeert dan zo snel mogelijk weg te komen ,en de meeste harde knallen gebeuren boven onze appartements blok.Alle goede raad is van harte welkom bedankt op voorhand van een bezorgde poezemama :( :(
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 10 juli 2010 - 19:59

Oei, de meeste dieren hebben er schrik van.  
Kan je hem niet afleiden met zijn favoriete speeltje of iets lekkers ?

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 10 juli 2010 - 20:18

rescue geven? misschien kan lies nog wat tips geven wat voor hem dan het beste zou werken, maar rescue kan natuurlijk altijd

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#4 Geplaatst 10 juli 2010 - 20:45

Ramses heeft dit ook niet graag maar wat doe ik ik blijf op hij ligt bij mij ik streel hem zachtjes en hij komt oprust door het vertouwen dat hij heeft in mij en zolang ik rustig blijf is hij rustig .

Het is gelijk onweer hoe ga je er mee om ??

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:35

Hier is het ook iedere keer paniek bij vuurwerk, vooral Sati!
Bij vuurwerk en onweer mag ik het hele huis aflopen om die te vinden, ze steekt zich goed weg waar we haar niet kunnen vinden.
Roswell valt nog mee, en Echo zit er ook niet al té erg mee in, maar Sati :trance:

Ik ontzie het ook iedere keer als er vuurwerk aankomt, had er nog niet aan gedacht, maar het zal hier morgen waarschijnlijk ook weer van dat zijn...

Is hij bang in de auto?
Anders kun je er eventueel een ritje mee doen, zo lang duurt dat vuurwerk nu ook niet :oops:
Met Sati is het de moeite niet, ze heeft evenveel schrik van de auto als van het vuurwerk...

Anders zou ik ook wel graag tips krijgen van Lies wat eventueel te geven ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:37

TV aan en doen alsof er niets aan de hand is. Zeker niet bevestigen dat hij schrik mag hebben (al is dat niet zo simpel he). En voor de rest inderdaad wat rescue in het water :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:42

Joloka zei:

TV aan en doen alsof er niets aan de hand is. Zeker niet bevestigen dat hij schrik mag hebben (al is dat niet zo simpel he). En voor de rest inderdaad wat rescue in het water :hug: :hug: :hug:

Hier zou dat niet lukken, ik mag de tv nog zo luid zetten, ze herkent het geluid meteen!
Wat is die rescue juist?
Ik heb het al meerdere keren een beetje overal zien staan, maar weet dus nog steeds niet wat dat juist is :oops:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 10 juli 2010 - 21:55

haemoglobine zei:

Hier zou dat niet lukken, ik mag de tv nog zo luid zetten, ze herkent het geluid meteen!
Wat is die rescue juist?
Ik heb het al meerdere keren een beetje overal zien staan, maar weet dus nog steeds niet wat dat juist is :oops:

Hier is het ook zo met Gabriël hoor. Maar als meneer zich wil verstoppen achter de zetel, dan is dat zo en daar reageer ik niet op. Bach bloemen bij katten

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 10 juli 2010 - 22:11

Joloka zei:

Hier is het ook zo met Gabriël hoor. Maar als meneer zich wil verstoppen achter de zetel, dan is dat zo en daar reageer ik niet op. Bach bloemen bij katten

Ik probeer ook zolang mogelijk niet te reageren, maar als ze na een uurtje of zo nog niet uit haar "hol" gekropen is, ga ik haar toch zoeken...
Het is mijn stresskipje hé ;)
De deurbel, onweer en vuurwerk zijn haar stress-momenten.

Bedankt voor de link naar het topic, had ik nog niet gevonden :flower:
Is wel handig!
We zouden er ook zelf wel wat van kunnen gebruiken als ik het zo bekijk...

Geplaatste afbeelding

Guest_Stina_*
Guest_Stina_*

#10 Geplaatst 10 juli 2010 - 22:35

Er voor zorgen dat ze ergens onder kunnen kruipen waar ze zich veilig voelen, zeker opletten dat ze niet buiten kunnen, want dan zijn ze verloren. Muziek luider zetten heb ik ook al geprobeerd maar ze herkennen dat angst aanjaagende geluid overal door. Maar als ze ergens zichzelf kunnen verstoppen help wel. Het kan wel lang duiren voor ze terug te voorschijn komen. :cathiss

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 10 juli 2010 - 22:51

bedankt voor de reacties buiten kan hij zeker niet want het zijn binnen katten ,en ik zal zeker thuis zijn .Nu met het onweer vandaag was hij ook al zeer onrustig ,maar gelukkig is dat eindelijk voorbij . :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 10 juli 2010 - 23:08

:geluk: :geluk: :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 11 juli 2010 - 14:18

Ik zou ook wat rescue toedienen en verder inderdaad zorgen dat ze een schuilplaats hebben maar zeker zelf het angstig gedrag niet belonen door extra aandacht ofzo. Afleiden met een speeltje of iets lekkers kan natuurlijk wel, dan koppel je de nare geluiden aan iets leuk. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#14 Geplaatst 11 juli 2010 - 14:21

Ik zou ze gewoon afleiden, door tv iets harder te zetten en vooral door met ze te spelen.
Rita ik hoop dat je poezels straks geen schrik hebben van de knallen maar je kennende zal je er alles aan doen om ze af te leiden. En achteraf geef je ze lekker een snoepje. :rub:

Guest_Nico van sarahtje_*
Guest_Nico van sarahtje_*

#15 Geplaatst 11 juli 2010 - 14:31

Feliway en rescue zou ik gebruiken.