Spring naar inhoud

- - - - -

vreemden

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 11 juli 2010 - 14:42

Over de sociale woning heb ik me misschien wat fout uitgedrukt.

ik bedoel hier niet mee dat mensen met een sociale woning minder zijn dan mensen die dat niet hebben. Ik bedoelde eigenlijk dat er een grotere kans is om met momenten "slechte" buren te hebben doordat het nogal vaak veranderd wie dat er woont.

Ik ga er nog eens met mijn moeder over praten, zodat we het beide eens kunnen zijn over de momenten dat de buurkinderen met de katten mogen spelen (dus niet als ze slapen)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 11 juli 2010 - 15:28

Ik kan het persoonlijk ook niet op prijs stellen dat mijn huisdieren door iedereen geaaid worden, maar ze kunnen dan ook niet op straat of uit hun kattenren. Als ik met de honden ga wandelen, en er komtieman op hen af om hen te aaien, dan weiger ik dit pertinent, je weet nooit hoe ze gaan reageren. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden dat zomaar vreemde mensen steeds door mijn haar zouden woelen :x . Voor de poezen binnenshuis is dit heel duidelijk, ik zorg ervoor dat ze zich altijd ergens kunnen terug trekken. Als er kindjes op bezoek komen zeg ik hen duidelijk dat de poezen geen speelgoed zijn, maar als de poes zelf naar hen toe gaat, mogen ze haar wel strelen op een zachte rustige manier. Poezen wakker maken mogen ze ook niet.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 11 juli 2010 - 15:40

PeggyJ zei:

Ik kan het persoonlijk ook niet op prijs stellen dat mijn huisdieren door iedereen geaaid worden, maar ze kunnen dan ook niet op straat of uit hun kattenren. Als ik met de honden ga wandelen, en er komtieman op hen af om hen te aaien, dan weiger ik dit pertinent, je weet nooit hoe ze gaan reageren. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden dat zomaar vreemde mensen steeds door mijn haar zouden woelen :x . Voor de poezen binnenshuis is dit heel duidelijk, ik zorg ervoor dat ze zich altijd ergens kunnen terug trekken. Als er kindjes op bezoek komen zeg ik hen duidelijk dat de poezen geen speelgoed zijn, maar als de poes zelf naar hen toe gaat, mogen ze haar wel strelen op een zachte rustige manier. Poezen wakker maken mogen ze ook niet.

Zo probeer ik het ook te doen als ik bezoek krijg. Tijger en Sloeber komen wel eens kijken, maar wanneer het hen niet aanstaat, gaan ze lekker naar buiten. Tijger is daar nogal een krak in. Hij komt het bezoek inspecteren. Laat al dan niet knuffels toe en gaat dan naar buiten. Vanaf het moment dat het volk wel is (echt wanneer de deur achter de mensen toe is), komt hij naar binnen :s . Hij wacht precies achter een hoekje.
Misschien komt dit ook door mijn neefje hoor. Hij speelt nogal graag met hem en zal hem ook willen pakken enzo. Maar dat heeft hij niet graag bij 'vreemden'. Ook ik mijn neefje nogal klein en Tijger wat te groot nog voor hem. Hij pakt hem nogal als een pattatenzak. Heb hem al de juiste manier getoond, maar help nog niet veel .

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#19 Geplaatst 12 juli 2010 - 00:34

Wij aaien hier allemaal elkaars katten...

We hebben wel de regel dat je ze geen eten geeft en niet binnen opsluit ofzo.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 12 juli 2010 - 09:36

Vosse zei:

Wij aaien hier allemaal elkaars katten...

We hebben wel de regel dat je ze geen eten geeft en niet binnen opsluit ofzo.

Kon ik die regel hier ook maar toepassen (van het eten).
Hier woont een oude dame een paar huizen verder die eens trots vertelde dat zij Tijger haar zwaardjes (randjes van het spek) gaf. :evil:

Ze bedoelde het goed, maar wat kan ik eraan doen?? Dat is het risico van hen buiten te laten.
Ze zei er ook wel bij dat ze hem nog nooit heeft kunnen strelen of vastnemen. Daar was ik wel blij om. :)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 12 juli 2010 - 16:11

Ik heb hier een mooi voorbeeld, gisteren zatern wij allemaal in de tuin , inclusief Dani  mij kleinzoon van 3 jaar, en toen kwam flip de poes van de buren in de tuin liggen bij ons.

Dani zag hem en liep naar mij toe en zei, kom Oma ,poesje aaien, waarom idd hij heeft dat geleerd van zijn moeder, dieren aaien prima, maar alleen als mama erbij is..

Waarom is ze daar zo streng op, nu omdat mijn vriendin voor een stichtig werkt die voorlichting geeft op scholen, over hga je met honden om, omdat het bijt incidenten heel hoog is , door dat kinderen vaak op een verkeerde manier naar een hond of poes toekomen, en daardoor het dier in de aanval gaat , wat achteraf voorkomen had kunnen worden..

Dus idd , als je poes in de tuin bij de buren loopt dan kan hij geaaid worden door andere mensen, maar die kinderen hadden idd eerst aan mama moeten gaan vragen, maar is ze duidelijk niet geleerd..
Geplaatste afbeelding

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#22 Geplaatst 12 juli 2010 - 16:21

brithany zei:

Ik heb hier een mooi voorbeeld, gisteren zatern wij allemaal in de tuin , inclusief Dani  mij kleinzoon van 3 jaar, en toen kwam flip de poes van de buren in de tuin liggen bij ons.

Dani zag hem en liep naar mij toe en zei, kom Oma ,poesje aaien, waarom idd hij heeft dat geleerd van zijn moeder, dieren aaien prima, maar alleen als mama erbij is..

Waarom is ze daar zo streng op, nu omdat mijn vriendin voor een stichtig werkt die voorlichting geeft op scholen, over hga je met honden om, omdat het bijt incidenten heel hoog is , door dat kinderen vaak op een verkeerde manier naar een hond of poes toekomen, en daardoor het dier in de aanval gaat , wat achteraf voorkomen had kunnen worden..

Dus idd , als je poes in de tuin bij de buren loopt dan kan hij geaaid worden door andere mensen, maar die kinderen hadden idd eerst aan mama moeten gaan vragen, maar is ze duidelijk niet geleerd..

Zo doe ik dit ook met mijn kindjes.
Het is wel dat als wij een kat zien lopen op straat en hij komt miawend op ons af zal ik hem zeker aaien, maar anders laat ik ze rusten. Ook een slapend diertje wakker maken mogen de kinderen hier thuis niet doen.
En ook andere katten voeren doe ik niet (of het moeten duidelijke zwervertjes zijn. Ik heb ooit een mama poes met kittens - die op een industrie terrein zaten -bijgevoert. Super wild waren ze - dus we hebben ze niet kunnen vangen - maar moeders had zo in ieder geval wat meer bij te zetten met haar nestje (ga wel erg :off: sorry)

Ik zie wel als hier kinderen op bezoek zijn dat het heel verschillend is hoe kinderen reageren - maar ik ben baas in mijn huis - dus vertel wat ik wel en niet wil.
Met de honden heb ik meermaals meegemaakt dat kinderen hier direct op afstapten en ook met de poezen. Ik hield dit dan tegen want veel kinderen aaien verkeerd. Pas als ik naast het diertje zit dan mag het kindje dichterbij komen en aaien zoals ik het voordoe.

Bewerkt door moira irina, 12 juli 2010 - 16:22.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 12 juli 2010 - 17:45

Marley en Lou komen meestal zelf aaikes vargen, soms zelfs een beetje tè opdringerig vindt m'n buurvrouw van 85.
Marley is helemaal blij als ze binnenkomt en springt op tafel om toch maar zo dicht mogelijk bij haar te zijn.
Kinderen vinden ze NIET leuk, geen van de vier, hoewel toch regelmatig kinderen van vriendinnen blijven logeren.
Maar die weten dat dan ook en houden zich op de achtergrond als de poezzies binnen zijn.
Ik zou het niet moeten weten dat er ééntje iets aan m'n beestjes mocht willen doen.
Zelf haal ik andere katten ook altijd en overal aan en probeer ze altijd te strelen als ze dat zelf willen.
Wel ff handen wassen achteraf.
Als ik van 't asiel kom ben ik me al aan 't uitkleden in de gang en loop zo door tot onder de douche.

Geplaatste afbeelding

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#24 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:17

Ik aai ook geen huisdieren van onbekenden maar als het bv een straatkatje is dat geen eten heeft en heel mager is (wat voorkomt als ik soms met vriendin naar het park ga, onderweg in de straten zijn veel straatkatjes :( ).
ik heb alis een klein SUPER mager kitten gevonde van ongeveer 4-5 maand, kheb hem eten en drinken gegeven & één van mijn vrienden wou hem bijhouden :) hij heeft hem naar de DA gebracht , gevaccineerd enzo.

maar als het katten van andere mensen zijn kom ik er ook niet aan. :)

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 23 juli 2010 - 16:13

dolfjeweerwolfje zei:

Soms hoop ik dan stilletjes dat ze een goeie krab krijgen :x . Erg van mij he.

Nee hoor! :LOL: Dat zou hun verdiende loon zijn, want sommige luisteren gewoon niet als je hen vertelt hoe het wél moet ;)

Zelf vind ik het heel moeilijk om een algemene regel toe te passen: Je weet nooit wat andere beestjes kunnen hebben, en eigen poezels gaan steeds voor ;)

Maar met de hitte 2 jaar geleden, (toen hadden we niks huisdieren) in de living schuifdeur opengezet ->enige vorm van mogelijke verluchting... Toen zat de kat van een paar huizen verder ineens in onze living!
Wij wilden wel verluchting, dus vreemde kat af en toe binnen was enige optie. Wel telkens terug buiten zetten en zeker geen eten en/of drinken geven.

Ben er als de dood voor dat iemand mijn poezels binnen pakt, maar die zijn zooo mensenschuw dat ik daar eigenlijk geen zorgen om hoef te maken.

Maar net nu m'n Pixie verdwenen is, ikke op zoektocht en dan staan er wel telkens 5 andere katten rondom me, ik kom daar dan niet aan, maar als die zoo supersociaal tegen je benen wrijft, kan je daar niks aan doen, zeker niet als jouw kat op andermans eigendom is.

Sorry, soms wat :off: , maar valt niet altijd te "veralgemenen", vind ik (Ben dan ook nen eeuwige twijfelaar :Ooops: )

Bewerkt door Leenaria, 23 juli 2010 - 16:14.
Reden van bewerken: onduidelijk

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 23 juli 2010 - 16:45

Iedereen die hier komt mag aan mijn katten komen. Zou niet weten waarom je moet vragen ze te mogen aaien. Oke als ze nu zouden aanvallen. Maar dan zou ik op voorhand al even waarschuwen. Ik aai ook katten op straat. Arme poemels. En als één van mijn poezels je pijn doet nadat je ze gepest hebt is het je eigen schuld. Verdiende loon zou ik dan zeggen.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 24 juli 2010 - 10:50

Doordat ik vaak met wilde katten te maken krijg ga ik nooit zomaar een vreemde kat aaien :x .
Maar het gebeurt wel dat we op bezoek gaan enzo, en als de kat des huizes dan rond mijn benen komt draaien ga ik wel aaien. Er zelf naartoe gaan om te aaien doe ik niet.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#28 Geplaatst 24 juli 2010 - 14:24

Als ik naar huis fiets dan kom ik soms ook een kat tegen; één heb ik al 2x geaaid, dat was denk ik een oranje pers, die kwam vanzelf naar me toe en vroeg om geaaid te worden :)
Een andere dan weer komt niet dichterbij, en als ik hem/haar lok dan komt hij niet, ik ga er dan ook niet naartoe maar fiets gewoon verder :d
Als mensen hier komen dan mogen ze Zazou altijd aaien, zij heeft er niets op tegen,
maar bij Gini hangt het ervan af wie;
Mijn tante bv zou hem altijd mogen aaien, zei is daar heel voorzichtig mee en heeft zelf ook 2 Noorse boskatten thuis, en ze weet dus hoe ze er mee moet omgaan.
Maar vriendjes van mijn broer, daar wil ik wel bij blijven, zij zijn ongeveer 10 jaar en durven de katten soms wel te pesten...
Maar echt krabben zal Gini (en Zazou zeker (nog) niet) doen,
behalve Gini als hij tegen zijn zin opgepakt word.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#29 Geplaatst 24 juli 2010 - 14:51

Nashota zei:

Persoonlijk denk ik dat wanneer je kat losloopt en dus in andermans tuin komt, je niet moet klagen als je kat aandacht krijgt van andere mensen, je kunt er nu eenmaal geen briefje opplakken waarop staat "hij mag van mij in jullie tuin lopen, maar jullie mogen hem niet aaien of anderzins aandacht geven" het enige wat je kunt doen is zorgen dat hij in je eigen tuin blijft

Hier ben ik eigenlijk wel mee akkoord.

Als jij jouw kat toelaat om zomaar ongevraagd in andermans tuin te lopen, dan kan je moeilijk verwachten dat mensen de kat niet aaien enzo, toch?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 24 juli 2010 - 16:42

MissKitty zei:

Hier ben ik eigenlijk wel mee akkoord.

Als jij jouw kat toelaat om zomaar ongevraagd in andermans tuin te lopen, dan kan je moeilijk verwachten dat mensen de kat niet aaien enzo, toch?

Vind ik ook, daarom dat wij de onze ook nooit zouden buitenlaten loslopen, ook niet als we in een huis met tuin zouden gewoond hebben.
Heb het echter wel anders gekend, de buurvrouw bij mijn ouders is verliefd op katten, maar heeft zelf maar 1 kat. Zij heeft altijd de katten van bij mijn ouders tot bij haar gelokt met eten, snoepjes enz.. Gevolg: Shadow, een zwart katertje (die ze overigens erg mooi en lief vond) lag plots na een jaar doodgereden op straat juist waar hij maar het ministukje moest oversteken om tot op haar hof te geraken. Dat vind ik er dan wel weer over, of het nu bewust of onbewust gedaan is. De kat van iemand anders lok je niet tot bij jou met eten of weet ik veel wat. Na dat ongeval, heb ik nooit meer met haar gesproken en vroeger spraken we veel over katten.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: