Spring naar inhoud

- - - - -

Het verhaal van mijn dochter

• Log in om te reageren
98 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:03

Ik hoop ook dat je dochter ooit de moed en de kracht vindt om hem te laten zitten. Het zal niet makkelijk zijn om er zich van los te trekken, en ik vrees ook dat een baby het allemaal nog zal bemoeilijken. Maar als moeder ben je machteloos en het enige wat je kan doen is er onvoorwaardelijk zijn voor je dochter. Veel sterkte!

Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:07

Ik denk dat haar baby wel een verandering teweeg kan brengen. Dat doet heel wat met een jonge vrouw, moeder worden. Voor het eerst een enorme verantwoordelijkheid en verbondenheid voelen.
Het gebeurt wel vaak dat een gewelddadige partner bij de geboorte even lief en attentvol is, maar even later komt alles terug.
Maar het hoeft niet altijd zo te lopen natuurlijk. Ik hoop op het allerbeste voor je dochter!
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#33 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:10

dafne zei:

Ik denk niet dat er iets "scheef zit" bij haar dochter... Liefde en angst kunnen heel veel gekke dingen doen met een mens...

Vind jij dan dat er niks scheef zit???

Je bent met 2 in een relatie, ze kan altijd opstappen maar ze doet het niet!

Ik vind dat er iets heeeel erg scheef zit hoor!

Ze kiest ervoor om in zo een relatie te blijven die haar kapot maakt, waarom? Zou ze dat niet beter eens uitzoeken waarom ze dit doet??

Dan is ze misschien een stap verder en kan ze er misschien vanaf raken.

Ik wijs niemand met de vinger. Ik besef maar al te goed dat je als je verliefd bent gekke dingen kan doen.

Er zijn steenrijke sterren die geslagen worden door hun partner en alle middelen hebben om erbij weg te gaan en er toch bij blijven, ze worden erdoor aangetrokken. Maar er zit toch iets in hun die voor dat gedrag zorgt?

Uiteraard moet hij ook zijn persoonlijkheid dringend eens onder de loep nemen (ironie, was al veel langer moeten gebeuren...) maar ik zit vooral in met de dochter die niet met zo een figuur moet omgaan en de kracht hiervoor moet vinden!

Ik hoop echt dat ze de kracht vind in zichzelf om bij hem weg te gaan!!

Ik wens je veel sterkte! echt! :hug:

Bewerkt door sneeuwwitje, 11 juli 2010 - 12:14.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#34 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:13

sneeuwwitje zei:

Nee tuurlijk niet in 1 2 3, maar ergens moet er in haar toch een voedingsbodem voor manipulatie zijn? Ze moet toch een of ander complex hebben waardoor ze dit toelaat? IK bedoel dit niet als een verwijt naar de omgeving toe, vele mensen zitten met complexen en problemen en een gesprek met een psycholoog kan haar misschien helpen het geluk in haarzelf te vinden in plaats van zich in een destructieve situatie te werpen. Ergens maakt iedereen toch een keuze hoor, zij het onbewust en de foute...
Haar leren begrijpen waarom ze bepaalde keuzes maakt, of waarom ze te beïnvloeden is door zo een ongure figuur!

Ik heb fantastische, sterke, slimme vrouwen gezien die zich ook in dit soort situatie hebben verloren en ineens een heel ander mens lijken te zijn geworden. Volgens mij is iedereen vatbaar voor zoiets, gewoon een kwestie van de verkeerde persoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Kijk maar naar bv mensen die in een sekte terecht komen, zijn vaak ook gewoon heel slimme, evenwichtige mensen waar niemand ooit van zou denken dat ze zich mentaal zo zouden laten manipuleren. (al zijn er vast ook heel veel mensen die in een moeilijke uitzichtloze situatie zitten en daardoor in een sekte gaan)
Of kijk maar eens in je vriendenkring hoeveel mensen er compleet veranderen door een relatie... ik ken vrouwen die altijd heel zelfstandig waren en hun hele carrière hadden uitgestippeld en die sinds ze in een relatie zitten enkel nog thuis zitten te wachten op hun partner en maar tevergeefs zitten te wachten tot hij haar ten huwelijk gaat vragen/een kind gaat geven/ze samen een huis gaan kopen etc....

Verliefdheid doet rare dingen met mensen en niet altijd ten goede...

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:14

Sneeuwwitje, je stelt het nogal simplistisch voor hoor.
Ik vind het eigenlijk nogal beledigend voor haar dochter, dat er iets scheef zou zitten bij haar.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:17

Ik ga hard klinken. Hoelang voordat een huilend kind hem zo op de zenuwen werkt dat hij dat ook zal afrossen?

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#37 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:20

Oh, Anja...Dat is pijnlijk om zo machteloos te moeten toezien en hopen dat ze eindelijk tot het besef zal komen dat ze beter af is zonder hem.  Zijn er zo geen zelfhulpgroepen of is er geen therapeute waar ze terecht kan (ze moet het willen natuurlijk) voor begeleiding en die haar kunnen laten inzien dat ze zo sterk mogelijk moet zijn en breken met hem ?
Ik brand hier een kaarsje mee dat alles goed zal komen en dat je binnen kort zonder al te grote zorgen mag genieten van het oma-schap. :hug

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#38 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:41

:hug: :hug: :hug: ik hoop alleen maar dat het kind een goed leven gaat krijgen , van je dochters kant zal dat geen probleem zijn , maar langs zijne kant .... want als hij bezoekrecht krijgt of het kind mag naar hem ... en je dochter heeft er geen controle over ... :hug: :hug:

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:49

ben je niet bang dat meneer straks zijn kind ook zal slaan en mishandelen?
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:51

:hug: :hug:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#41 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:52

Joske zei:

Sneeuwwitje, je stelt het nogal simplistisch voor hoor.
Ik vind het eigenlijk nogal beledigend voor haar dochter, dat er iets scheef zou zitten bij haar.

??? beledigend???

Misschien begrijp je mij niet helemaal...

Ik bedoel niet dat ze zot is hé (en zelf dat is geen belediging tenzij je mensen die zot zijn als minderen ziet) als ik zeg dat er iets scheef zit!!!
Gewoon dat ze misschien niet helemaal in balans is (zoals zo vele mensen)
Ik vind het juist een hele algemene term, helemaal niet simplistisch, kan vanalles willen zeggen.

Ik zeg gewoon dat er iets is waardoor ze zo een keuze maakt om bij die agressieve man te blijven.

Als ik in zo een on-evenwichtige situatie terecht zou komen zou ik mij ernstig afvragen waarom ik zo doe en hoe dat komt en wat ik eraan kan doen, eventueel aan mezelf kan werken, om het te veranderen.

Is dat nu zo raar om jezelf eens in vraag te stellen en na te denken over je keuze? Daar is toch niks simplistisch aan.

Zomaar denken dat alles je overkomt en dat je nergens wat aan kan doen of veranderen dat vind ik een makkelijke manier van doen, dan is niks je eigen keuze...

Bewerkt door sneeuwwitje, 11 juli 2010 - 13:03.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#42 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:59

Smitten Kitten zei:

Ik heb fantastische, sterke, slimme vrouwen gezien die zich ook in dit soort situatie hebben verloren en ineens een heel ander mens lijken te zijn geworden. Volgens mij is iedereen vatbaar voor zoiets, gewoon een kwestie van de verkeerde persoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Kijk maar naar bv mensen die in een sekte terecht komen, zijn vaak ook gewoon heel slimme, evenwichtige mensen waar niemand ooit van zou denken dat ze zich mentaal zo zouden laten manipuleren. (al zijn er vast ook heel veel mensen die in een moeilijke uitzichtloze situatie zitten en daardoor in een sekte gaan)
Of kijk maar eens in je vriendenkring hoeveel mensen er compleet veranderen door een relatie... ik ken vrouwen die altijd heel zelfstandig waren en hun hele carrière hadden uitgestippeld en die sinds ze in een relatie zitten enkel nog thuis zitten te wachten op hun partner en maar tevergeefs zitten te wachten tot hij haar ten huwelijk gaat vragen/een kind gaat geven/ze samen een huis gaan kopen etc....

Verliefdheid doet rare dingen met mensen en niet altijd ten goede...

Ja ik weet ook dat je emoties vaak niet te voorspellen zijn en dat mensen soms andere dingen doen dan je zelf zou denken. Kheb dat inderdaad ook al in verschillende vormen gezien (gelukkig in niet agressieve)

Maar ik denk dat het interessant is om te leren begrijpen van jezelf waarom je bepaalde zaken doet.
Ik doe soms zelf ook dingen waarvan ik denk: oei waar komt dat vandaan.
En dan probeer ik het te begrijpen en toe te passen.

Ik verwijt haar ook niks hé!!!

Maar ik bedoel alleen dat het voor haar misschien een eye-opener zou zijn om er eens met een deskundig iemand over te kunnen praten die haar aantoont dat dit niet aanvaardbaar gedrag is...

Bewerkt door sneeuwwitje, 11 juli 2010 - 13:02.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#43 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:00

Het is niet zo makkelijk sneeuwwitje, zo'n  persoon is een meester is liegen, bedriegen en manipuleren.

Je hebt het vaak niet eens door tot het te laat is. En dan zit je er al  zo ver in dat je er niet meer (makkelijk) uitkomt. Dit is niet iets dat  bij het slachtoffer 'scheef' zit, dit is mens eigen. Het kan iedereen  gebeuren.

Kwestie van vertrouwen geven. Eens zo'n onmens jouw vertrouwen heeft  gewonnen gaat ie steeds meer kleine dingen zeggen die heel logisch zijn.  Manipuleert je net zo lang tot je geen uitweg meer ziet en alles  gelooft.

Ik heb ooit een buurvrouw gehad die bij een man bleef die haar zwaar  mishandelde. Ze had zelfs het telefoonnummer van de politie op de muur  geschreven voor als het te erg werd. Die 'man' heeft haar zelfs toen ze  hoogzwanger was een keer van de trap afgeduwd. Doel: het kind dat toch  niet van hem was (eh, van wie anders?) doden. Het is godzijdank niet  gelukt, maar toch bleef ze nog bij hem.

Wat de doorslag gaf om hem de deur uit te bonjouren tijdens haar tweede  zwangerschap? De omgeving.
Hij heeft 1 keer een van onze buren bedreigd omdat deze man er wat van  zei dat het onmens zijn vrouw vlak voor de deur (buiten, in de zomer)  wel eens een paar klappen wilde geven. Deze dappere buurman was niet  voor 1 gat te vangen, greep in en rolde al vechtend met de onmens over  straat. Politie erbij, getuigen die aangaven dat onmens begon.
En pas toen drong het tot de buurvrouw door dat het helemaal niet haar  schuld was! En dat ze echt beter verdiende!
Na nog een poosje heeft ze hem er eindelijk uitgegooid, straatverbod  aangevraagd en pas toen was het over.

Dit soort mannen manipuleren, maar zijn eigenlijk de grootste lafaards  die bestaan.

Net als Joyce hoop ik van ganser harte dat dit onmens het kindje niets  aan gaat doen en net als de anderen hoop ik dat dochter zich vrij kan  worstelen van het onmens.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#44 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:00

:hug: :hug: :hug:

Heel veel sterkte, ik vind het knap dat je je verhaal hier deelt. Ik hoop dat de reacties je goed doen.
Ik lees veel goede tips die mensen geven (kom zelf niet uit be dus weet niet waar je hier terecht kan - maar denk dat professionele ondersteuning zoeken het beste is wat je kunt doen).

Ik denk niet dat wij ons kunnen voorstellen hoe jij je hier onder voelt - wat moet het moeilijk zijn allemaal -

Ook kunnen wij niet weten hoe het is ontstaan en eigenlijk is dat ook niet belangrijk.
Je kunt alleen kijken naar het hier en nu en dan steun en raad verstrekken.
Ik vind het dan ook moeilijk om sommige reacties te lezen - ook al zijn deze goed bedoeld -

Ik hoop dat je steun ondervind aan de reacties en dat je eruit kunt halen wat voor jullie steun en raad geeft.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#45 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:00

Ik vrees ergens ook voor het babytje, de eerste dagen mss week zal mooi zijn met mooie beloftes. Maar wat als het babytje huilt wegens krampjes, honger of door zijn tandjes?
Ik denk dat hij snel door het lint gaat gaan, met mss een heel verschrikkelijke afloop.
Ik hoop voor je dat je dochter inziet dat ze van hem weg moet en professionele hulp nodig heeft om dit allemaal te boven te komen. En hij mag voor mijn part weg rotten in een vergeet cel.
Ik wens jullie heel veel sterkte en hopelijk komt je dochter tot inziens. :hug: :hug: :hug: