Spring naar inhoud

- - - - -

Het verhaal van mijn dochter

• Log in om te reageren
98 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:01

[SIZE=5]Ik wens jou en je dochter heel veel moed en sterkte om samen uit deze situatie uit te geraken en ik hoop dat jou dochter de ernst van de situatie inziet voor haar baby geboren wordt, zodat het kindje niet aan misbruik bloot gesteld kan worden. [/SIZE] :rub: :rub: :rub:

[quote name='sneeuwwitje;541893Als ik in zo een on-evenwichtige situatie terecht zou komen zou ik mij ernstig afvragen waarom ik zo doe en hoe dat komt en wat ik eraan kan doen' date=' eventueel aan mezelf kan werken, om het te veranderen. [/quote']

[SIZE=5] Jammer genoeg is niet elke persoon sterk genoeg om dit in vraag te stellen, als dit wel zo was, zou er heel wat minder misbruik bestaan op deze wereld. En zou zelfs partnergeweld bijna onbestaande zijn.[/SIZE]
[SIZE=5][/SIZE]
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#47 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:02

ik wens je heel veel sterkte en hoop dat met je dochter alles in orde komt en van die akelige vent verlost geraakt :hug: :hug:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#48 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:06

hopelijk gaat ze er wel bij weg als ze merkt dat hij hun kind geen haar beter behandeld.... helaas zijn er heel veel vrouwen die uit angst bij hun man blijven ook al slaagt hij zelfs de kinderen verrot... en ik hoop echt dat dit niet met je dochter en kleindochter zover komt...

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:39

ik vind het niet zoooo'n slecht idee van sneeuwwitje. als je zo diep verzeild bent geraakt in zo een situatie kan je alle hulp wel gebruiken om je eruit te halen.  het is niet eenvoudig om weg te gaan uit dergelijke situaties, liefde doet inderdaad rare dingen. dan kan het toch geen kwaad om daar een beetje begeleiding bij te vragen? ook voor bij die man weg te blijven? zelfs als ze bij die man blijft, het is toch allemaal niet niks...

ik denk dat velen hier gewoon gevallen zijn over de uitdrukking "er zit iets scheef", maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je het hele idee van de psycholoog moet afwimpelen he. ik denk dat ik wel begrijp hoe sneeuwwitje het bedoelt, het is enkel wat ongelukkig verwoord geweest.

veel sterkte alvast voor jou en je dochter. het zou mooi zijn als ze de moed vond om bij hem weg te gaan... voor de rest zijn hier al erg goeie tips gegeven.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#50 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:47

Zolang de dochter niet zelf hulp zoekt zal een psycholoog ook niet veel zin hebben. Het is triest, maar ze moet het zelf willen. ze moet zelf aangeven dat ze hulp wil. Pas dan heeft het zin.

Tot die tijd kun je niet veel meer dan dat wat er al gebeurd. Steunen, laten merken dat ze altijd bij mama terecht kan en dat mama altijd voor haar klaar staat, no matter what.
En hopen dat wat gezegd wordt en de veiligheid van haar (nu nog ongeboren) kindje helpt in het maken van de keuze om bij dit onmens weg te gaan.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:50

catherine zei:

Ik vrees ergens ook voor het babytje, de eerste dagen mss week zal mooi zijn met mooie beloftes. Maar wat als het babytje huilt wegens krampjes, honger of door zijn tandjes?
Ik denk dat hij snel door het lint gaat gaan, met mss een heel verschrikkelijke afloop.
Ik hoop voor je dat je dochter inziet dat ze van hem weg moet en professionele hulp nodig heeft om dit allemaal te boven te komen. En hij mag voor mijn part weg rotten in een vergeet cel.
Ik wens jullie heel veel sterkte en hopelijk komt je dochter tot inziens. :hug: :hug: :hug:

Dat is precies wat ik bedoelde.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:51

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:53

ginnie zei:

Zolang de dochter niet zelf hulp zoekt zal een psycholoog ook niet veel zin hebben. Het is triest, maar ze moet het zelf willen. ze moet zelf aangeven dat ze hulp wil. Pas dan heeft het zin.

tuurlijk, dat is voor alles zo als je naar een psycholoog gaat. als je niet wil heeft dat nooit zin. ik sprak dan ook over begeleiding vragen bij weggaan uit zo een situatie. maakt de idee van een psycholoog nog niet slecht.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#54 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:57

xantippe zei:

tuurlijk, dat is voor alles zo als je naar een psycholoog gaat. als je niet wil heeft dat nooit zin. ik sprak dan ook over begeleiding vragen bij weggaan uit zo een situatie. maakt de idee van een psycholoog nog niet slecht.

dan zijn we het eens :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 11 juli 2010 - 14:05

:hug: :hug: :hug:

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 11 juli 2010 - 14:08

Misschien een contactverbod zien te regelen? Wordt vaak gedaan in zulk een situaties.
Heel veel sterkte...

Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 11 juli 2010 - 14:16

Vreselijk om zoiets mee te maken.
Hopelijk geraakt ze snel 'los' van die kerel.
:hug: :hug:

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#58 Geplaatst 11 juli 2010 - 16:33

Vreselijk voor jou om te zien en horen hoe zo'n onmens omgaat met je eigen vlees en bloed.
Ik kan me goed voorstellen dat je hem iets aan zou willen doen.
Maar  wat jij doet door je dochter te steunen en op te vangen ook als haar kindje er is daar heb je hem veel meer mee. Het liefst van alles had hij natuurlijk dat je dochter niet meer welkom is bij jou zodat hij haar volledig kan manipuleren.
Dus je doet het prima door er onvoorwaardelijk te zijn voor je dochter, hier raak je hem het meeste mee.
Veel sterkte voor jullie :hug:

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#59 Geplaatst 11 juli 2010 - 16:35

Is ze bewust voor de tweede maal zwanger geraakt?Want dat is natuurlijk niet echt slim,ze is ook nog zo jong.Maar ja,t'is nu zo.Zolang ze zelf niet wil weggaan kan je niet veel doen denk ik.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#60 Geplaatst 11 juli 2010 - 20:03

arifiene zei:

Ik wil niet vervelend doen, maar deze baby gaat echt niets veranderen aan de situatie hoor.
Integendeel, door deze baby zal die vreselijke man voor altijd deel uitmaken van haar leven, want zelfs al gaan ze uit elkaar, krijgt hij normaalgezien nog bezoekrecht.

Als ik jou was zou ik toch eens een organisatie contacteren die gespecialsieerd is in partnergeweld ofzo.

Als het op haar naam komt, zal hij geen deel uitmaken van het kind zijn leven.
We hebben het CAw al gecontacteerd, maar dan moeten beide partijen akkoord gaan om te praten, wat hier niet het geval is.
Mijn dochter alleen ziet het ook niet zitten.

Geplaatste afbeelding