Spring naar inhoud

- - - - -

Boris en Santos zijn verhuisd.

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#16 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:40

Veel succes in de nieuwe woonst... ik wacht ook vol ongeduld op de foto's :mrgreen:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#17 Geplaatst 12 juli 2010 - 17:58

ja foto's
zeker van die muur :x

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 12 juli 2010 - 20:19

Smitten Kitten zei:

Er zijn ook katvriendelijke insectenwerende planten (moet je even mijn kattentuintje topic voor zoeken, weet niet zeker meer of het Camille was of niet???) want ja, die insecten durven wel eens te steken, zeker als je katten hebt zoals de onze die het geweldig leuk vinden die insecten te vangen :catangel Hebben deze week al bij de da gestaan met een van de katten, was gelukkig de volgende dag al helemaal ok ;)

Momenteel staan er op het terras een olijfboompje, een fuchsiaboompje, een buxus, kattenkruid, basilicum, peterselie en bieslook. De paarse bloemetjes heb ik al verwijderd. Ik kreeg echt de kriebels van die bijen! Zo vlogen steeds rakelings rond ons hoofd om van het ene bloemetje naar het andere te gaan. Brr! Ik kon er maar niet aan wennen :ha .

Als we tijd hebben gaan we nog eens langs Eurotuin. Op zoek naar zo een kamille plantje! Dank je voor de tips :thumb:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 12 juli 2010 - 20:20

catherine zei:

Fijn dat ze beginnen te wennen. Mss kan je een uitloop mat voor de kattenbak zetten zodat een deel van het zand al daar op blijft liggen.
En wat bloemen betreft, op de meeste bloemen komen insecten af, maar zolang je niet begint te slaan naar die bijen en hommels dan doen ze je niks.
Je kan mss citronella kaarsen op je balkon zetten voor 's avonds dat houdt de muggen weg. :)

Jammer genoeg ligt er al een uitloopmatje voor. Het haalt echt niets uit. Zucht! Ruiken die houtkorrels niet snel naar urine? Ik vind dat klontvormend kattenbakzand echt een gemak, behalve de uitloop dan.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 12 juli 2010 - 20:21

Vosse zei:

Jeej! Eindelijk verhuisd! :)

Het verbaast me wel dat ze er zo'n drama van maken. Daar is Zwartje dan weer een kei in. Zolang ik erbij ben, vind hij het helemaal niet erg om ergens anders te zitten. Tenzij het ruikt naar dierenartsen natuurlijk... Maar ze zullen idd wel snel helemaal op hun gemak zitten ;)

Ik zou ook een matje gebruiken voor de kattenbak. En een gesloten bak maar dat had je al dacht ik? Daarmee heb ik de uitloop wel drastisch kunnen verminderen.

Wat de plantjes betreft, ik zou gewoon naar een tuincentrum vragen en zeggen dat je iets wil voor op je terras dat niet teveel stekende beesten aantrekt omdat je katten het anders graag vangen. Die mensen weten wel wat je mee te geven dan :)

De foto's zijn voor deze week :) . Maar het is belange nog niet af. We zitten nog met heel wat dingen die moeten gebeuren, en dan nog een hoop administratief werk om onze job in orde te brengen. Pff! Wat een gedoe :)

De hypnose-muur is héél geslaagd trouwens :thumb: .

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 12 juli 2010 - 20:23

Spanishke zei:

Oh die arme jongens, verbaast me ook wel dat ze er toch vrij lang over deden om te wennen omdat jullie er toch allebei bij waren.

Santosje heeft geen last gehad van diarree daarvan of wel?
Een hommel steekt niet zo snel denk ik, maar ik vertrouw ze toch ook voor geen haar.

Leuk dat jullie nu daar wonen, een dikke 30 min en we staan in Aalst met de fiets :thumb: , veel makkelijker dan Gent :)
Hopelijk ging het wat met die hittegolf, lijkt me geen al te leuk moment om dan te moeten verhuizen..

Geen diarree bij Santosje. Hij heeft enkel de dag zelf serieus gepanikeerd, maar de dagen erna was hij al vrolijker dan Borisje. Ze zeggen dat toch altijd dat een poezie zo gewend is aan zijn huisje?

De hittegolf was echt niet fijn, dat wel. We hoorden op de radio altijd zeggen dat je geen zware fysieke inspanningen mag leveren in dit weer en ondertussen waren we aan het sleuren met meubels, dozen, kasten in elkaar aan het puzzelen O:) . We zijn wel echt uitgeput nu :ha . Gelukkig hebben we nog enkele weken vakantie vooraleer we moeten gaan werken :)

Geplaatste afbeelding