Spring naar inhoud

- - - - -

Kat eet niet meer

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Brittm_*
Guest_Brittm_*

#1 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:16

Hoi iedereen,

Ik heb me net aangemeld en zal de tijd nog nemen om me deftig voor te stellen maar ik zit met een dringend probleem.

Onze kat (Britse korthaar) eet sinds vorige week woensdag geen droge brokken meer.

We geven haar elke ochtend of avond een half bakje Sheba (reepjes kip en lam in saus of pate met konijn). Soms een beetje melk aangelengd met water.

Dat eet ze altijd direct op. De brokken blijven echter staan (deze zijn van Friskies).

Kan dit aan het warme weer liggen?

Haar baas (ik ben de huisgenote, niet echt de eigenaar) is 2 weken geleden donderdag op vakantie vertrokken. Toen at ze nog wel. Kan het daar ook iets mee te maken hebben?

In het algemeen, moet ik me zorgen maken of kan ik het gewoon zo laten?

Groetjes

Britt ( en Sushi, de niet etende kat)

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:25

Het kan natuurlijk te maken hebben met het vertrek van haar baasje.  Wij hebben ook een kat gehad die na onze vakantie 2 weken ons niet aankeek (omdat ze zooo boos was) en die at dan tijdens onze vakantie ook heel weinig.
Anderzijds is het misschien het moment om andere brokken te proberen.  Onze katten krijgen Royal Canin.  Het is alleszinds gezonder dan Friskies.  Ze eten er in verhouding minder van en dat maakt het uiteindelijk ook goedkoper.  De aankoop van een zak is wel wat duurder.  Je kan eens proberen met een klein zakje misschien?

Veel succes8
PS het kan ook door de warmte zijn dat ze minder eet natuurlijk

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:30

Kan aan van alles liggen, baasje weg, de warmte, eten beu... zolang ze het natvoer eet en goed drinkt dan is het goed, hou ze goed in het oog, veel succes! :geluk:

Guest_Brittm_*
Guest_Brittm_*

#4 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:35

Heeft ze dan genoeg met dat half bakje nat voer of moet ik daar dan meer van geven?

En al heel erg bedankt voor de snelle reply!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:56

nee daar heeft ze niet genoeg aan. ik zou dat al meer gaan geven en 2 keer per dag eventueel de brokjes weken met warm water misschien ruikt het dan beter en eet ze wel wat. ze kan ook last van tandjes hebben waardoor ze geen harde brokjes eet. zou dat het zijn moet ze naar de DA
Geplaatste afbeelding

Guest_Nico van sarahtje_*

#6 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:57

Ik dacht altijd dat een poes dat een "paar dagen" niet meer eet geen ramp is zolang ze maar kan drinken. Dit omdat een kat een prooi dier is en in de natuur ook niet alle dagen kan eten...

Klopt dit eigenlijk of is het zo'n "misverstand" dat al lang de ronde doet?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#7 Geplaatst 12 juli 2010 - 11:59

dat is niet geheel waar ene hond kan dat beter hebben het schijnt slecht te zijn als een kat 3 dagen niet eet voor de nieren en zo dacht ik
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 12 juli 2010 - 13:56

Een katdie een paar dagen niets eet krijgt lever-vervetting dacht ik :-k . Maar zolang ze haar natvoer nog wil is het geen probleem hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

#9 Geplaatst 12 juli 2010 - 13:57

Weer iets bijgeleerd :thumb: .

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 12 juli 2010 - 14:01

Je kan even naar de winkel gaan voor deze brokken:

Geplaatste afbeelding

De Royal Canin Exigent, dat is speciaal voor kieskeurige katten. Hiervan zou ze normaal wel van gaan eten.
En anders kan je eens proberen om een kipfiletje af te koken en haar in stukjes te geven. Of een blikje tonijn op eigen nat.

Heel veel succes

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#11 Geplaatst 12 juli 2010 - 14:06

PeggyJ zei:

Een katdie een paar dagen niets eet krijgt lever-vervetting dacht ik :-k . Maar zolang ze haar natvoer nog wil is het geen probleem hoor.

ja klopt dat was het wist niet meer welk orgaan :oops: bedankt :)
Geplaatste afbeelding