Spring naar inhoud

- - - - -

wat doe ik met pluisje?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Wolkje_*
Guest_Wolkje_*

#1 Geplaatst 12 juli 2010 - 18:55

zoals sommige misschien weten heb ik vorig jaar op mijn stageplaats een 'zwerfkat' van het spuitje gered. Pluis is een super lieve kat, die wel een beetje bang is van handen (vermoedelijk mishandeld) en schuchter tegenover vreemden. ondertussen is ze een stuk rustiger geworden maar ze heeft nog altijd last van stress doordat wij nog 2 andere katten hebben. ze is gewoon graag alleen. in de winter komt ze nog binnen maar nu ligt ze gewoon in de tuin, en moeten we haar eten komen brengen omdat ze niet binnen durft te komen.
een bijkoment probleem is dat ze een 'stressblaas' heeft, als ze stress heeft slaat het op haar blaas, er komt dan een ontsteking op en ze krijgt blaasgruis. ze staat op een struviet dieet en dit helpt wel heel goed.
voor de stress hebben we al vanalles geprobeerd: zylkène (soort van homeopathische pillen), feliway verdamper, bachbloesems,... niets helpt...
ik zie mijn kat doodgraag, maar ik merk gewoon dat ze niet gelukkig is... wat moet ik doen om te zorgen dat mijn pluisje de kat wordt die ze verdient te zijn?

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:01

Als je echt al alles geprobeerd hebt en het nog steeds niet beter is, moet je misschien eens denken aan ze te herplaatsen bij een rustig iemand die geen andere katten of huisdieren heeft. Ik weet het, het is niet leuk natuurlijk, maar je poesje is zal er hopelijk beter van worden.
Veel succes in ieder geval!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:12

Als je wilt kan ik je helpen met Bach bloemen.

Guest_Wolkje_*
Guest_Wolkje_*

#4 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:29

@ Elfje: vind ik een moeilijke beslissing... maar moet aan het welzijn van de kat denken... maar toch, als ik het toch zou doen, ga ik wel super kritisch zijn over de plaats waar ze terecht komt... ik heb haar leven gered, zou niet willen dat ik ze afsta en dat de volgende baasjes ze laten inslapen omdat ze soms bang is en zo...
@ Lies: zou eventueel nog andere soorten willen proberen, ik moet eens kijken wat ze al gehad heeft, weet dit niet vanbuiten :s zou het super vinden als het toch moest lukken...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:31

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#6 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:52

:geluk:

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:57

Wolkje zei:

@ Elfje: vind ik een moeilijke beslissing... maar moet aan het welzijn van de kat denken... maar toch, als ik het toch zou doen, ga ik wel super kritisch zijn over de plaats waar ze terecht komt... ik heb haar leven gered, zou niet willen dat ik ze afsta en dat de volgende baasjes ze laten inslapen omdat ze soms bang is en zo...

Natuurlijk is het een moeilijke beslissing! Mag er zelf niet aan denken dat ik mijn katje zou moeten herplaatsen omdat ze bij mij niet gelukkig is.. En ik zou dit dan ook pas echt overwegen als je echt echt echt alles uit de kan hebt gehaald om haar zelf toch gelukkig te maken!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 13 juli 2010 - 06:56

Wolkje zei:

@ Lies: zou eventueel nog andere soorten willen proberen, ik moet eens kijken wat ze al gehad heeft, weet dit niet vanbuiten :s zou het super vinden als het toch moest lukken...

Laat mij dat maar even weten, dan help ik je ermee. Qua gedrag denk ik dat jij zelf genoeg kennis hebt. Ik wil je zeker helpen met de keuze van de juiste bach remedies.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 13 juli 2010 - 11:38

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 13 juli 2010 - 12:18

:geluk: :geluk:

Guest_Wolkje_*
Guest_Wolkje_*

#11 Geplaatst 15 juli 2010 - 09:29

ik ben nog vergeten zeggen dat ze een langhaar is, en door haar angst kan ik ze niet kammen. dus moest ze laten scheren. dit heb ik eind maart begin april gedaan (weet juiste datum niet meer), maar daarna was ze stukken rustiger, en kwam ze graag binnen, genoot ze van aandacht en ze stoorde haar niet zo erg aan de andere twee katten... weet niet waar het aan ligt...

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:52

Misschien heeft ze nog meer tijd nodig, je kent haar verleden niet, en misschien is het ook een kat die sowieso niet graag binnen komt omdat ze van haar vrijheid houdt. Een van mijn katten, Poepoes was achtergelaten en ook heel schuw, ze durfde eerst niet binnenkomen, dan kwam ze binnen maar de deur mocht niet dicht want dan werd ze nerveus en begon klagelijk te miauwen. En zelfs nu kan ze het soms niet hebben dat alles dicht is, als ze buiten wil moet ze buiten kunnen.  Ze verschuilt zich nog steeds als er bezoek komt dat ze niet kent.  Maar met mezelf heeft ze totaal geen probleem, ze slaapt nu binnen maar kan altijd wel naar buiten als ze wil.  En ze is helemaal niet ongelukkig maar ze heeft vrijheid nodig.  Van zodra er wat zon is ligt ze in de tuin.

Bewerkt door Roosje, 15 juli 2010 - 10:56.

Geplaatste afbeelding

Guest_Wolkje_*
Guest_Wolkje_*

#13 Geplaatst 15 juli 2010 - 13:28

ik denk wel da ze graag binnen is, want als het rustiger is komt ze binnen op haar plekjes liggen... daar kan ze echt van genieten... maar als 1 van mijn andere katten in de buurt komt wilt ze snel naar buiten... en alleen buiten leven vind ik zielig, omdat ik ze elk voorjaar zal moeten scheren... hoop echt da het beter wordt, maar na bijna 1.5 jaar zie ik het nog altijd niet veel beteren :(

Guest_rajah_*
Guest_rajah_*

#14 Geplaatst 19 juli 2010 - 13:51

één van onze katten heeft ook last van een stressblaas, ze neemt nu zylkène, maar er bestaat ook aangepaste voeding van Royal Canin: Calm. Jammer genoeg mag de onze dat niet eten omdat ze eveneens nierproblemen heeft.
Dat zou je dus zeker kunnen proberen!
Ik ben ook nog volop aan het zoeken hoe ik haar gelukkig moet houden hoor, ik ben niet van plan om haar non-stop op de zylkène te zetten.
Ik heb ondertussen ook al een verstuiver Felliway gekocht om in noodgevallen in te steken.
Maar: alle tips zijn welkom!

Guest_Wolkje_*
Guest_Wolkje_*

#15 Geplaatst 19 juli 2010 - 14:49

van calm heb ik staaltjes mee genomen, maar dit wilt ze echt niet eten... en de feliway en zylkene werkt bij pluis niet echt...
zou gewoon haar verleden moeten kennen, dan begrijp ik misschien waarom ze zo doet...
zylkene heb ik 3 maand geprobeerd in combi met de feliway verdamper en de spray...
bij de meeste katten doet dit wonderen, maar de mijne is weer een uitzondering op de regel :s