Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Noor en haar 6 kittens

• Log in om te reageren
293 reacties op dit onderwerp
Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:22

Hallo allemaal!

Ik heb me nog maar net geregistreerd en heb al een vraagje. We vermoeden dat onze poes, Noor, zwanger is, maar we weten dit niet zeker. Eind mei wist onze burvrouw ons te vertellen dat ze vermoedde dat Noor krols was. Enkele dagen later kwam zij 'natgesabbeld' thuis. We hebben haar goed in de gaten gehouden en kunnen opmerken dat ze rustiger is geworden, meer slaapt en meer eet. Haar buikje begint ook al aardig uit te zetten... Het voelt echt aan als een tonnetje. Indien ze sinds toen zwanger zou zijn, zou ze eind juli moeten bevallen.
Ons Noor was slechts 5 (!) maanden oud toen ze mogelijk bevrucht werd. Toen we haar lieten inenten heb ik meteen aan de dierenarts gevraagd wanneer ik haar kon laten steriliseren. Dit kon vanaf 6 maanden... Noor was ons dus voor! Ergens vinden we dit dan ook ongelooflijk spijtig. We hadden geen kittens gepland, want er zijn immers al talloze kittens die geen thuis vinden. Nu ze mogelijk toch zwanger is, willen we er natuurlijk het beste van maken. We zijn van plan één kitten te houden en voor de andere een goede thuis te zoeken.
Nu vroeg ik me toch af wat jullie ervan denken? Zou Noor zwanger zijn of mogelijk toch niet? Volgens onze dierenarts is het best mogelijk dat ze op deze (veel te jonge) leeftijd al zwanger is, maar er zouden niet meteen meer gevaren zijn.
Alvast bedankt!

Groetjes

Bewerkt door Dierenvriendin, 23 augustus 2010 - 22:50.

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#2 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:33

Dag Dierenvriendin,
5maand is inderdaad héél jong .. Mijn poes is gedekt op 9maand en DAT was al vroeg ;s
hoe lang is ze al zwanger?
en heb je een echo genomen bij de DA zodat je weet of je poes veel of weinig kittens verwacht?
het is een te vroege leeftijd maar je kunt er beter het beste van maken.

:geluk:

Bewerkt door AnaShe, 12 juli 2010 - 19:34.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:39

Och jeetje, slecht 5 mnd oud toen ze gedekt werd :(
Deze link is zeer belangrijk Geboortebenodigdheden
wees voorbereid dat je mogelijk dag en nacht moet gaan voeden.
En dat een bevalling niet van een leie dakje zal gaan.
Eind mei gedekt, nu half juli, ze zal mogelijk een week of 7 nu heen zijn. Wanneer je je handen op haar buikje legt, dan zou je wat lichte bewegingen kunnen voelen.
Hoe zit het met haar tepels? Zijn deze groter en is het haar om de tepels al wat weggetrokken?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:40

inderdaad een echo laten maken en als het nog kan zo snel mogelijk laten helpen.
5 maanden is nog veel te jong om zelf kittens te krijgen. Een baby die babies krijgt....

de kans dat ze de babies zelf op de natuurlijke weg kan krijgen is klein. De kans dat ze weet wat ze moet doen is klein. De kans dat je dus na een keizersnede zelf de babies moet gaan grootbrengen (voeden om de twee uur dag en nacht, ontlasten, alles leren wat ze moeten leren) is heel erg groot!

Om maar niet eens te spreken over het risico dat je kitten nu loopt.

Jammer dat je da aangaf dat ze pas vanaf 6 maanden geholpen kon worden, dit kan al vanaf een maand of 3. Da's doen dat vaak niet omdat ze het een gepriegel vinden, maar als ze zo vroeg krols wordt dan zijn er niet veel da's die niet direct castreren.

Mijn advies dus:
direct een echo laten maken (en dan liefst vanavond nog!) en zo mogelijk morgen nog laten castreren.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:41

jubikelcats zei:

Eind mei gedekt, nu half juli, ze zal mogelijk een week of 7 nu heen zijn.

oooo daar heb ik in de snelligheid overheen gelezen :( dan kan mijn advies al niet meer :(

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#6 Geplaatst 12 juli 2010 - 19:51

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#7 Geplaatst 12 juli 2010 - 20:01

toen je naar de DA was geweest, heeft hij/zij je niet gezegt dat hij de kittens kan weghalen?
want 5 maand ... :o
ik probeerde op dit forum goed te praten hoe het kwam dat Pepper op 9maandige leeftijd zwanger is geraakt, maar 5 maand.. is echt niet goed voor je kitten..
je had je kittens moeten laten weghalen en je kat laten steriliseren ..
maar daar is nu niets aan te doen, ze is al 7 weken zwanger ;s

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 12 juli 2010 - 20:32

:hi: :hi: :hi:
en :geluk: :geluk: :geluk:

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 12 juli 2010 - 22:08

AnaShe zei:

toen je naar de DA was geweest, heeft hij/zij je niet gezegt dat hij de kittens kan weghalen?
want 5 maand ... :o
ik probeerde op dit forum goed te praten hoe het kwam dat Pepper op 9maandige leeftijd zwanger is geraakt, maar 5 maand.. is echt niet goed voor je kitten..
je had je kittens moeten laten weghalen en je kat laten steriliseren ..
maar daar is nu niets aan te doen, ze is al 7 weken zwanger ;s

Zoals ik al zei deed mijn dierenarts alsof dat niet zo veel kwaad kon. Had ik geweten dat het wel zo erg was, dan had ik dit uiteraard wel gevraagd! Ik ging er vanuit dat ik mijn dierenarts kon vertrouwen... Noor is nu dus bijna zeven maanden oud en ze zou 6-7 weken zwanger zijn. Pff, ik ben zo bezorgd nu :cry: Stomme DA..

Bewerkt door Dierenvriendin, 12 juli 2010 - 22:10.

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#10 Geplaatst 12 juli 2010 - 22:14

Dierenvriendin zei:

Zoals ik al zei deed mijn dierenarts alsof dat niet zo veel kwaad kon. Had ik geweten dat het wel zo erg was, dan had ik dit uiteraard wel gevraagd! Ik ging er vanuit dat ik mijn dierenarts kon vertrouwen... Noor is nu dus bijna zeven maanden oud en ze zou 6-7 weken zwanger zijn. Pff, ik ben zo bezorgd nu :cry: Stomme DA..

Wat gebeurt is , is gebeurt, je kunt er nu alleen het beste van maken hé! :)
je moet naar de DA gaan, liefst naar een andere want als de DA niets zegt over een 5maand oud kitten dat zwanger is, dat de kans groot is dat er iets misloopt .. dan heb je wel een andere DA nodig.
en je moet je gaan informeren wat de gevaren kunnen zijn bij een zwangerschap, of er een keizersnede nodig zal zijn (want je kitten zal niet weten wat ze moet doen tijdens de bevalling veronderstel ik ;s)
en een echo laten doen zodat je weet hoeveel kittens er zijn.
zo SNEL mogenlijk naar de DA gaan.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 12 juli 2010 - 22:42

OMG een kitten dat kittens gaat krijgen. Dit is echt om van te wenen.
Zo stom dat je DA niet onmiddellijk wou steriliseren en de vruchten weg wou nemen.
Ik kan nu alleen nog maar vloeken :censored:

Hopelijk komt het allemaal in orde. En laat haar dan zo snel mogelijk steriliseren. Houdt er ook rekening mee dat je katje het niet aan gaat kunnen om de kittens zelf groot te brengen en dat je moet gaan flessen.

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 12 juli 2010 - 22:58

Lies zei:

OMG een kitten dat kittens gaat krijgen. Dit is echt om van te wenen.
Zo stom dat je DA niet onmiddellijk wou steriliseren en de vruchten weg wou nemen.
Ik kan nu alleen nog maar vloeken :censored:

Hopelijk komt het allemaal in orde. En laat haar dan zo snel mogelijk steriliseren. Houdt er ook rekening mee dat je katje het niet aan gaat kunnen om de kittens zelf groot te brengen en dat je moet gaan flessen.

Ik vind het ook ongelooflijk stom! Hopelijk komt het goed en helpen door de kittens te flessen is geen probleem. Ik moet pas terug naar school op 13 september en mijn mama staat zeker en vast ook klaar!! We gaan goed in de gaten houden wanneer ze gaat bevallen en haar dan geen seconde uit het oog verliezen, zodat we dierenarts (andere!) kunnen opbellen indien nodig. Telefoonnummer staat alvast in gsm en er zijn overal rustige plaatsjes voorzien voor de bevalling. Hoe zie je dat de bevalling zelf echt gaat naderen en wanneer is het tijd om in te grijpen?

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#13 Geplaatst 12 juli 2010 - 23:05

Dierenvriendin zei:

Ik vind het ook ongelooflijk stom! Hopelijk komt het goed en helpen door de kittens te flessen is geen probleem. Ik moet pas terug naar school op 13 september en mijn mama staat zeker en vast ook klaar!! We gaan goed in de gaten houden wanneer ze gaat bevallen en haar dan geen seconde uit het oog verliezen, zodat we dierenarts (andere!) kunnen opbellen indien nodig. Telefoonnummer staat alvast in gsm en er zijn overal rustige plaatsjes voorzien voor de bevalling. Hoe zie je dat de bevalling zelf echt gaat naderen en wanneer is het tijd om in te grijpen?

Als je poes onrustig begint te worden en een plaats begint te zoeken om te bevallen.
ook als haar water breekt natuurlijk.
maar ze bij sommige katten worden ze aanhankelijker, onrustig, ...
Mijn poes wou niet alleen zijn bij de bevalling .. zodra ik wegging kwam ze mee.. en dan heb ik haar bij mij laten slapen en is haar water bij mij in bed gebroken ;s (niet zo leuk dus) en toen wist ik dat ze zou bevallen :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 12 juli 2010 - 23:13

Ik zou maar alvast wat lectuur kopen/uitlenen over kittens grootbrengen. Je kan je idd aan veel problemen verwachten. Maar goed, je beseft dat dit niet is zoals het hoort en je probeert er het beste van te maken, meer kan je niet doen.

Lees hier ook de topics eens door bij kittens enzo. Daar steek je ook vaak veel op. En idd, een goede dierenarts heb je echt wel nodig in zo'n situatie. Niet eentje die zegt dat 5 maanden wel ok is...

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 12 juli 2010 - 23:19

Vosse zei:

Ik zou maar alvast wat lectuur kopen/uitlenen over kittens grootbrengen. Je kan je idd aan veel problemen verwachten. Maar goed, je beseft dat dit niet is zoals het hoort en je probeert er het beste van te maken, meer kan je niet doen.

Lees hier ook de topics eens door bij kittens enzo. Daar steek je ook vaak veel op. En idd, een goede dierenarts heb je echt wel nodig in zo'n situatie. Niet eentje die zegt dat 5 maanden wel ok is...

Ik ga zeker en vast nog heel wat lezen over kittens grootbrengen! Misschien kan ik jullie al een beetje geruststellen door te zeggen dat dit niet de eerste maal zou zijn. Mijn mama heeft al kittens grootgebracht (bij de oma) nadat de moeder was doodgereden. :( Indien nodig zal ik ook niet aarzelen om hulp te vragen. Zowel hier als anderen die kittens opvangen.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens