Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Noor en haar 6 kittens

• Log in om te reageren
293 reacties op dit onderwerp
Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#106 Geplaatst 09 augustus 2010 - 23:40

dat zijn er zekers 8 wat een buik zeg arme poezel :geluk: ik wens je sterkte met de as; bevalling :geluk:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#107 Geplaatst 10 augustus 2010 - 00:20

dit kan toch echt niet lang meer duren hoor ! wat zegt de DA ? :heart:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#108 Geplaatst 10 augustus 2010 - 00:34

Jee wat een buik, dat poesje zal het zwaar hebben zeg zo jong en zo dik buikje , hoop dat het snel achter de rug is en dat alles goed afloop, hoop dat je met enige twijfel naar de da gaat, zeker in het geval van haar leeftijd..
Geplaatste afbeelding

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#109 Geplaatst 10 augustus 2010 - 00:40

Noor ligt lekker te slapen. Alles gaat super!
Net zoals jullie denk ik ook: jeetje wat een dikke buik, dat moet toch lastig zijn? Maar als ik Noor dan bezig zie dan lijkt het alsof ze er zelf geen weet van heeft :)

Zoveelste beter natuurlijk. Hopelijk zijn het toch wel een aantal kittens. Beter wat meer (en wellicht ook kleinere) kittens dan slechts 1 of 2 grotere. Dat zou de bevalling toch wat vergemakkelijken.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#110 Geplaatst 10 augustus 2010 - 00:42

Ja idd zo gezien is dat idd beter dan , nu hopen maar zeg pffff , ze houd ons wel in spanning hoor, eerst jij die een week niet op ks komet hihi en nu Noor weer haha :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#111 Geplaatst 10 augustus 2010 - 13:56

Momenteel nog steeds geen mini's :)
Zie ze maar eens liggen...

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#112 Geplaatst 10 augustus 2010 - 14:09

:) :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#113 Geplaatst 10 augustus 2010 - 14:37

Mag ik dit zeer onverantwoord vinden?
Sorry als ik zo hard van wal steek.
Echter een normale dracht van een poes is tussen de 60 en 70 dgn.
Als ik uit ga van eind mei, en dan neem ik daadwerkelijk de laatste dag namelijk 31 mei, dan zou ze nu vandaag al 71 dgn drachtig zijn!
Je kan iedereen vragen om naar je kat te kijken, echter niemand heeft röntgenogen.
Röntgenfoto's kunnen alleen door een d.a. genomen worden.
Wanneer de kittens te groot worden, dan zal het poesje niet kunnen bevallen. Het kan dan wel zo zijn dat je poes en kittens verliest.
Laat als je blieft jij en je ouders de verantwoording nemen. Dit diertje moet naar een d.a. om goed onderzocht te worden, al is het alleen maar in het belang van dit jonge kitten.
Wanneer het kitten te grote baby's al heeft, de voortplantingsorganen zijn nog niet goed ontwikkeld, de kans dat dit kitten nog natuurlijk kan bevallen wordt steeds kleiner.
Please, ga naar de d.a. en het liefst een andere dan die jullie eerst had geadviseerd.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#114 Geplaatst 10 augustus 2010 - 14:52

We hebben haar pas laten nakijken, heb ik toch al gezegd?
De exacte datum van bevruchting wisten we trouwens zo al niet zeker.
Ze kan best later bevrucht zijn hoor.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#115 Geplaatst 10 augustus 2010 - 14:56

Dierenvriendin zei:

We hebben haar pas laten nakijken, heb ik toch al gezegd?
De exacte datum van bevruchting wisten we trouwens zo al niet zeker.
Ze kan best later bevrucht zijn hoor.

maar is er een echo of foto gemaakt? Wat is er dan onderzocht?

Want alleen dan kan er gekeken worden of de babies niet (al) te groot zijn?

Dat ze later is bevrucht zou kunnen, maar dan nog zou ik me zorgen maken hoor.

Hoe lang voel je al leven? Dat is ook een indicatie van hoe lang het nog zal duren (ongeveer). Leven voel je meestal vanaf ca 7 weken. Als je dus langer dan twee weken leven voelt is het verstandig om niet al te lang af te wachten. Soms voel je vroeg leven, en bij Dilara heeft het daarna nog lang (vind ik) geduurd voor ze ging bevallen. Bij haar voelde ik bijna drie weken leven. Aangezien er tussen de 60 en 70 dagen bevallen kan worden wist ik dat dit kon, maar ik maakte me wel zorgen. De dag van de bevalling hadden we net besloten een echo te laten maken. In de ochtend gebeld met de da, we zouden nog afwachten tot 12 uur, mocht het niet zijn begonnen dan zouden we bellen en direct voor een echo gaan. Gelukkig is ze vlak voor ik zou gaan bellen voor een afspraak begonnen......

Ik kan het alleen maar met Karin eens zijn, laat in hemelsnaam een echo of foto maken! Dan weet je meer en hoef je niet meer zo hard te gokken

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#116 Geplaatst 10 augustus 2010 - 15:34

amai wat en tonnetje
ik maak me toch ook een beetje zorgen!! ocharme
hopelijk komen de kittens en de moeder er goed uit!!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#117 Geplaatst 10 augustus 2010 - 15:41

Klopt je had eerder dit geschreven:

Dierenvriendin zei:

We zijn niet met haar naar onze (een vijf jaar ouden kitten dat zwanger is, is niet erg-)dierenarts geweest. De zus van een vriendin (en tevens mijn buurmeisje) is langsgeweest en zij heeft Noor nagekeken. We hoeven ons geen zorgen te maken, maar we weten dus niet wanneer ze bevrucht werd.

Echter is dat buurmeisje d.a.?
heeft het buurmeisje röntgenogen?

Ik kan ook bij elke zwangere kat kijken, maar heb ook geen röntgenogen.
Ik kan niet zien of kittens het moeilijk hebben.
Je speelt hier echt met vuur.

Je schrijft eerder

Eind mei wist onze burvrouw ons te vertellen dat ze vermoedde dat Noor krols was. Enkele dagen later kwam zij 'natgesabbeld' thuis.

Loopt Noor soms continue buiten ook?
Dan is het niet verwonderlijk dat ze zwanger wordt. :trance:
Ik blijf erbij, ga naar de dierenarts. En niet een vriendin van een vriendin en daar het buurmeisje van en daar het nichtje van.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#118 Geplaatst 10 augustus 2010 - 15:44

Ik ga voor elk snufje bij wijze van spreken al naar de DA, ik kan me toch niet voorstellen waarom je voor zoiets serieus geen contact met de DA opneemt.
En dan bedoel ik niet gewoon even tussen neus en lippen door advies, maar gewoon inderdaad een echo en eisen dat je kan zien en ZEKER zijn van hoe het eraan toe is.

Kittens kwijtraken is al erg, maar stel je voor dat je je eigen poes hierdoor kwijtraakt!

Dat is toch iets wat je serieus moet nemen. En in dit geval kan je je nooit aanstellen of te zeker zijn hoor!

Doe je naam eer aan!

:geluk: :geluk: :geluk:

Bewerkt door eve, 10 augustus 2010 - 15:45.

Geplaatste afbeelding

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#119 Geplaatst 10 augustus 2010 - 15:48

jubikelcats zei:

Klopt je had eerder dit geschreven:

Echter is dat buurmeisje d.a.?
heeft het buurmeisje röntgenogen?

Ik kan ook bij elke zwangere kat kijken, maar heb ook geen röntgenogen.
Ik kan niet zien of kittens het moeilijk hebben.
Je speelt hier echt met vuur.

Je schrijft eerder

Loopt Noor soms continue buiten ook?
Dan is het niet verwonderlijk dat ze zwanger wordt. :trance:
Ik blijf erbij, ga naar de dierenarts. En niet een vriendin van een vriendin en daar het buurmeisje van en daar het nichtje van.

Ja zij is dierenarts en ja Noor liep overdag buiten en binnen, maar 's nachts mag ze nooit buiten. Nee niet verwonderlijk dat een kat dan zwanger kan worden, maar als een dierenarts je daar niets over zegt en je vertelt dat ze pas vanaf 6 maanden kan gesteriliseerd worden, dan geloof je dat nu eenmaal als je zelf geen expert bent.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#120 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:00

Dierenvriendin zei:

Ja zij is dierenarts en ja Noor liep overdag buiten en binnen, maar 's nachts mag ze nooit buiten. Nee niet verwonderlijk dat een kat dan zwanger kan worden, maar als een dierenarts je daar niets over zegt en je vertelt dat ze pas vanaf 6 maanden kan gesteriliseerd worden, dan geloof je dat nu eenmaal als je zelf geen expert bent.

Mja, ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Ik laat mijn mannetje niet naar buiten tot hij gecastreerd is, al is het in de tuin, maar dat is mijn beslissing en ik heb me al goed ingelezen.
Ik kan me voorstellen dat als een DA iets zegt, je dat snel voor waarheid neemt (behalve als je eigenwijs bent zoals mij en sommige andere mensen hehe).

Maar laten we dat schuld en verdedigen voor dingen die gebeurd zijn even achterwege en focus op Noor gezond houden in het NU.

Een echo is een zwart op wit bewijs van de situatie en daar zou ik toch zo snel mogelijk achteraan gaan als je poesje je lief is.

:hug:
Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens