Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Noor en haar 6 kittens

• Log in om te reageren
293 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#121 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:06

Dierenvriendin zei:

Ja zij is dierenarts en ja Noor liep overdag buiten en binnen, maar 's nachts mag ze nooit buiten. Nee niet verwonderlijk dat een kat dan zwanger kan worden, maar als een dierenarts je daar niets over zegt en je vertelt dat ze pas vanaf 6 maanden kan gesteriliseerd worden, dan geloof je dat nu eenmaal als je zelf geen expert bent.

Feit blijft dat het buurmeisje ook nog steeds geen röntgenogen heeft.
Met palpatie kan je lang niet zoveel voelen als dat je met röntgen of echo kan zien.

Ik heb ook een keer gehad dat poeslief me te snel af geweest was. Alhoewel katerlief was heel stout geweest.
Ik wist niet hoelang ze zwanger was. Op een gegeven moment heb ik wel een echo laten maken. Hierin was te zien dat de baby het heel moeilijk had, het hartje klopte maar maatjes. Hierin heeft de d.a. gevraagd wat wil je. Ik heb direct gezegd maak alles maar gereed, doe maar halen.
Het katertje wat geboren was, was 103 gram. Voor een persje een behoorlijk gewicht. Moeders was er niet klaar voor. Maar aangezien het jochie het in de baarmoeder al zwaar had, een vader die duidelijk niet gezond ook was ( papa was op dat moment al overleden aan een progressieve niertumor) is het jochie ook overleden.

Nogmaals het vriendelijke verzoek, neem je verantwoording. Het poesje is nog een kitten. Wil je kitten met haar kittens verliezen?????
Ga uit van de dag dat ze natgesabbeld thuis kwam, dus eind mei, de dracht is nu wel 71 dgn!!

Ongelooflijk dit!

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#122 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:12

Je vind het misschien wel vervelend al die commentaren, maar ze zijn echt wel goed bedoeld hoor ;) ! Als je vriendin dierenarts is waarom ga je dan niet eens gewoon naar haar praktijk? Is toch geen extra moeite voor haar als vriendin , ook al is het misschien niet je vaste dierenarts. Maar waarom zich hier iedereen zorgen maakt is dat de jonge moederpoes het misschien lichamelijk niet aankan of dat de natuurlijke processen niet zoals het normaal gaat verlopen. Een goede dierenarts mag je dag en nacht bellen normaal gezien en zeker in zo een situatie ! Die zal eerder blij zijn als alles goed verlopen is dan dat er iets zou mislopen. Soms word ook voorgesteld dat de poes daar ter observatie mag komen zodat ze als er iets misloopt wanneer  de bevalling op gang komt ze dadelijk kunnen ingrijpen. Een bezorgt telefoontje naar je DA zal die zeker aansporen om het poesje te onderzoeken. Wij zijn hier met de nieuwe kittens de laatste dagen verscheidene keren naar de DA gegaan  en daar is zij maar al tevreden over dat we niets aan het toeval overlaten. Beter voorkomen dan genezen zegt zij zelf altijd.
Hopelijk komt er heel vlug verandering in de situatie en kan je de kleine kittens weldra verwelkomen :) . Veel succes!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#123 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:39

Even een samenvatting maken
Op 25 juli schrijf je dit:

Noor heeft daarnet echt alle hoekjes van de kamer afgezocht! Vreemd is ook dat ze op een aantal plaatsen begon te krabben (net zoals ze op de kattenbak zou gaan) Wijst dit mogelijk op een aankomende bevalling? Ze liep ook zo vaak tegen mijn benen, aaien!! 8) Zou ons Noor dan ook eindelijk in gang schieten :d Hopelijk gaat alles goed!

Op 28 juli schrijf je dit:

Dag 65 nu. Noor is vandaag vrij rustig en superlief. Ze ging kopjes geven bij Rikke, een kruising van een Duitse en Mechelse herder, waarop die haar likjes gaf :) Het was echt mooi om te zien! Haar buik lijkt me wel heel wat dunner dan gisteren. Ik bedoel dan vooral de zijkanten. Wat eerder een rond tonnetje was, lijkt nu een lang tonnetje te zijn geworden. Haar tepeltjes zijn nog steeds mooi roze en dik.

Op 29 juli schrijf je dit:

Ooh, ik had Noor net op haar rug in men armen liggen en mijn mama ging eens aan haar tepeltjes voelen. Er kwam vocht uit! Dan duurt het toch niet lang meer hé? Zo spannend!! :)

Het is momenteel 10 augustus.
Voel je überhaupt nog beweging? Een kleine 2 weken voor een bevalling, gaan de kittens niet indalen, dat is hooguit maximaal 2-3 dgn voor een bevalling. Dit is namelijk het teken dat de bevalling er aan zit te komen.
En daarbij al een kleine 2 weken voor een bevalling al vocht uit de tepels, och arme de poes moet pijn in haar tepels hebben, vanwege stuwing.
Hier klopt iets niet!!
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#124 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:44

Dierenvriendin zei:

We hebben haar pas laten nakijken, heb ik toch al gezegd?
De exacte datum van bevruchting wisten we trouwens zo al niet zeker.
Ze kan best later bevrucht zijn hoor.

Echo laten maken!!!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#125 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:47

Dierenvriendin zei:

Ja zij is dierenarts en ja Noor liep overdag buiten en binnen, maar 's nachts mag ze nooit buiten. Nee niet verwonderlijk dat een kat dan zwanger kan worden, maar als een dierenarts je daar niets over zegt en je vertelt dat ze pas vanaf 6 maanden kan gesteriliseerd worden, dan geloof je dat nu eenmaal als je zelf geen expert bent.

En zij kan zonder echoapperatuur in de kat kijken....... Heel knap hoor!

Als het mis gaat met Noor dan hoop ik dat jij tien gelijkwaardige zwangerschappen en bevallingen krijgt :evil:

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#126 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:49

laten we aub vriendelijk blijven voor elkaar?
dadelijk komt dat meisje hier niet meer en weten we het verhaal nooit.. :louche:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#127 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:52

Man oh man wat een buik...
:geluk: :geluk: met de bevalling, maar ik zou toch ook nog eens langs de da gaan hoor, het duurt wel echt lang en je poes is nog zo jong

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#128 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:57

Sihirci zei:

Echo laten maken!!!!

wat zeg je, ik ken het niet zo goed lezen ;)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#129 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:58

jubikelcats zei:

wat zeg je, ik ken het niet zo goed lezen ;)

In de fluistermodus,

echo laten maken!!!!!
:x

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#130 Geplaatst 10 augustus 2010 - 17:58

Sihirci zei:

En zij kan zonder echoapperatuur in de kat kijken....... Heel knap hoor!

Als het mis gaat met Noor dan hoop ik dat jij tien gelijkwaardige zwangerschappen en bevallingen krijgt :evil:

Kan het mss iets minder, dit zijn grove uitspraken hoor, dat trekt er niet op!
Waarom mekaar altijd afslachten op een forum, hoe ga jij dan in het dagelijkse leven met mensen om? :o

Dierenvriend het wordt nu echt wel hoog en hoog tijd dat je je verantwoordelijkheid neemt en asap met dat beestje naar de DA gaat, ze staat op ontploffen in godsnaam, dat zie je toch ook?
Als je katje inderdaad zoveel waard is als je beweert blijf dan niet talmen maar doe iets.
Ik had persoonlijk al 10 keer bij de DA gestaan,
Schiet nu alsjeblief in gang, dit kan echt niet meer!!!!

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#131 Geplaatst 10 augustus 2010 - 18:07

kiki zei:

Kan het mss iets minder, dit zijn grove uitspraken hoor, dat trekt er niet op!
Waarom mekaar altijd afslachten op een forum, hoe ga jij dan in het dagelijkse leven met mensen om? :o

Dierenvriend het wordt nu echt wel hoog en hoog tijd dat je je verantwoordelijkheid neemt en asap met dat beestje naar de DA gaat, ze staat op ontploffen in godsnaam, dat zie je toch ook?
Als je katje inderdaad zoveel waard is als je beweert blijf dan niet talmen maar doe iets.
Ik had persoonlijk al 10 keer bij de DA gestaan,
Schiet nu alsjeblief in gang, dit kan echt niet meer!!!!

Het gaat minder als de zogenaamde dierenvriend haar verantwoordelijkheden neemt. tot die tijd wens ik haar wat ik al schreef.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#132 Geplaatst 10 augustus 2010 - 18:52

Ga aub naar de DA, NU sebiet!!!!!!!!!!!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 10 augustus 2010 - 19:09

Nog altijd niet naar de DA geweest? Ik hoop dat Noor het goed stelt en het mag redden, met of zonder kittens!!

Bewerkt door Spanishke, 10 augustus 2010 - 19:10.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#134 Geplaatst 10 augustus 2010 - 21:18

pff ik hoop ondertussen ook wel op een update :o
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Guest_katy_*
Guest_katy_*