Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Noor en haar 6 kittens

• Log in om te reageren
293 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#136 Geplaatst 11 augustus 2010 - 09:58

Dierenvriendin, je bent nu online zie ik.
Waarom laat je niets meer weten?
We zijn allemaal erg bezorgd en nieuwsgierig hoe het nu met Noortje is.
Heb je trouwens m'n pb gelezen gisteren? En ga je er iets mee doen?

Geplaatste afbeelding

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#137 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:36

We zijn gisteren met Noor naar de dierenarts geweest en we mogen gerust zijn. Er is (tot nu toe) niets aan de hand. Noor en de kittens stellen het goed. Wellicht worden de kittens deze week nog geboren. We moeten uiteraard de bevalling zelf nog wel heel goed in de gaten houden, dit blijft altijd onvoorspelbaar. DA (trouwens een andere dan onze eerste) weet er nu alles van en we rijden er meteen heen of bellen hem op wanneer er iets fout lijkt te gaan.
Noor eet nog steeds heel goed, we moeten ons dan ook niet meteen zorgen maken voor ondergewicht. Dit komt bij jongere katten wel vaker voor wanneer ze zo vroeg zwanger zijn. Er komt geen vocht uit de tepeltjes, maar we moeten het wel goed in het oog houden. Wanneer er duidelijke melkproductie is, mag het niet lang meer duren en anders verwittigen we meteen de dierenarts.
De kittens voelen
(en zien) we duidelijk  bewegen in haar buikje.
Toen ik zei dat het leek dat Noors buikje wat minder bol was, heb ik me wellicht dan ook vergist. Ik weet dan ook helemaal niet goed hoe hard die buik precies veranderd voor de bevalling.
Ik had gisteren helemaal geen zin om op jullie reacties te reageren. Ik heb me aangemeld op deze site om raad te vragen en te krijgen. Ben dan ook enorm blij dat jullie me kunnen helpen met jullie ervaring. Toch vind ik dat sommige uitspraken ronduit grof en kwetsend waren. Ik voelde me enorm beledigd en de tranen stonden in mijn ogen. Eergisteren zei niemand nog niet echt iets en gisteren leek het wel of iedereen begon af te geven.
Ik wil jullie bedanken voor jullie raad, maar wees alsjeblieft niet meteen zo nijdig; ook al weet ik dat jullie het goed bedoelen.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#138 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:43

:thumb: Heel goed van jou !  Zoals ik al zei een goede dierenarts staat je graag dag en nacht bij zeker in zo een geval. Je kan mss buikje ook lichtjes masseren en beetje inwrijven zodat de huid wat soepel blijft (Doen wij toch ook als we zwanger zijn O:) )En wie weet komt de de bevalling ook wat spontaner op gang. Veel succes hoor! :thumb:

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#139 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:02

Ja! Ik denk dat Noor eindelijk in gang schiet!
Vlak voor de middag was ze heel het kot overhoop aan het halen en liep ze aldoor te miauwen. Momenteel ligt ze in haar werpkist lekker te soezen. Weeën heb ik nog niet gezien, maar er komt wel al melk (geen doorzichtig vocht, wel witte melk!) uit haar tepeltjes als je er zachtjes op duwt. We houden haar nu zeker in de gaten! Ze is ook SUPERlief! Mag haar de hele tijd over haar buikje aaien! Het buikje masseren zal werken ;)
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Bewerkt door Dierenvriendin, 11 augustus 2010 - 14:03.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#140 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:16

het is leuk dat je er zelf bij kan zijn. Hopelijk gaat alles goed en kunnen jullie straks genieten van x-aantal kittens ... tot gauw ... :heart:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#141 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:17

:duim: ik zou wel niet te veel aan de tepeltjes komen, zodat de kittens dan geen bacteriën van je handen binnen krijgen als ze drinken

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#142 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:49

:) :)

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#143 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:53

:love3: :love3:  Ben echt blij voor jullie en Noor dat het stilletjes op gang komt! Hopelijk mag alles vlot verlopen en heb je tegen de avond of morgenvroeg een hele hoop leven in huis! :dancer: :dancer: :dancer: We duimen!

Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#144 Geplaatst 11 augustus 2010 - 15:02

Ik hoop  voor Noor dat alles snel en soepel verloopt, :geluk: :geluk: zo ook voor jou sterkte gewenst :flower:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#145 Geplaatst 11 augustus 2010 - 15:26

Is er een echo gemaakt bij de d.a.?
Was er een beetje te zien hoeveel kittens dat ze denken dat er verwacht wordt? :oops:

Hopelijk zullen ze snel komen nu.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#146 Geplaatst 11 augustus 2010 - 15:42

oooooeh spannenddd!! :jump: :jump: sterkte met stressen! :d
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#147 Geplaatst 11 augustus 2010 - 16:27

:geluk: :geluk: met de bevalling

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#148 Geplaatst 11 augustus 2010 - 18:42

Sommige mensen zouden inderdaad hun tong beter eerst drie keer ronddraaien voor ze iets zeggen en ik snap ook dat het erg kwetsend kan zijn.

Met zulke reacties zou je eerder afhaken dan er nog verder op in te gaan maar goed, het zou op een andere manier kunnen gebracht worden maar het gaat de mensen hier toch steeds om het welzijn van de beestjes.
Dus kweek jezelf maar een olifantenhuid aan en haal de goede raad uit de adviezen.

We zijn al erg blij dat je een tweede DA onder de arm hebt genomen en dat je nu wat zekerder bent over de héle Noor- situatie.

Ik wens je heel veel succes met de bevalling en hoop dat alles vlotjes mag verlopen! :thumb:

Houd ons op de hoogte hè!!!

Geplaatste afbeelding

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#149 Geplaatst 11 augustus 2010 - 22:30

HEEL SNEL een kleine update: Noor heeft haar eerste weeën!
Nu kan ik er niet omheen, dit zijn ECHT weeën, ik vergis me niet, mama heeft ze ook vastgesteld :) Noor blijft er heel rustig bij. Het zijn nog niet echt persweeën (of hoe zeg ik dat?) Ik houd jullie op de hoogte!!

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#150 Geplaatst 11 augustus 2010 - 22:31

Veel succes met de bevalling!!

Bewerkt door Guschi, 11 augustus 2010 - 22:31.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens