Spring naar inhoud

- - - - -

Welke dieren komen er in je tuin

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#16 Geplaatst 13 juli 2010 - 20:03

jubikelcats zei:

muizen, diverse vogels; boomklevers, mussen, roodborstje, pimpelmeesjes, duiven, eksters, kraaien, vleermuizen.
Roofvogels, uil gespot. padden, kikkers. En we hebben oog in oog gestaan met een ree

Hier komen ook een heleboel vogels, ook torenvalken en uilen enz. :)
En ook fazanten, pauwen (ook witte :goofy: ) en hazen (wat verder in ons bos)
En hier in ons bos liep een aantal jaren terug ook een ree,
die ook vlak voor mijn neus bleef stil staan, voor ze door rende :)
Ze was ontsnapt uit een bos wat verder van ons :goofy:
En ook nog kikkers en salamanders in de vijver :) )

Bewerkt door Cilia, 13 juli 2010 - 20:04.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#17 Geplaatst 13 juli 2010 - 21:03

Hopen mussen, roodborstjes, merels,eksters,uilen,koekoeken, ooievaars, tortelduiven, bosduivenkikkers, egels,mollen :evil: ,konijnen, hazen, muizen, ratten,al eens een geit en één keer een kudde losgebroken jonge koeien.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#18 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:03

Hier zitten vooral merels, eksters, kraaien, mussen, specht, koolmeesjes, tortelduiven, bosduiven, roodborstjes en veldratjes in de winter, vleermuizen, allerlei mottige insecten, vlinders, lieveheersbeestjes, akelige spinnen, hope mieren, bijen, wespen, hommels, vliegen, egels, muizen en mijn schattige poezels. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:22

de slakken ben ik nog vergeten :misselijk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:26

Wormen, vliegen, spinnen,... :misselijk:
Ook vogels. Heel veel vogeltjes, want ze maken altijd nestjes in onze haag :love3: .
Voor de rest eigenlijk niet veel, want alles wat in de tuin raakt, kan niet meer weg.
Zelfs de andere katten blijven gewoon op het dak kijken en springen er niet in.
Geplaatste afbeelding

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#21 Geplaatst 14 juli 2010 - 17:39

Hier komen veel merels, mussen, padden, slakken, vlinders, bijen en nu en dan eens een rijger die de visvijver probeerd  leeg te roven :evil:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#22 Geplaatst 14 juli 2010 - 17:41

Heel veel vogels (ik woon op de boerenbuiten :d ), egels, vleermuizen en jammer genoeg ook ratten die het hun naar hun zin gemaakt hebben bij mijn kippen. *zucht* En mijn katten kijken er gewoon naar. Het is mijn HTK nog maar tweemaal gelukt om een rat te vangen.

Ik denk dat ik binnenkort een diervriendelijke val ga halen en ze dan op het einde van de straat op de akkers ga loslaten. Zouden die dan terug komen?

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 14 juli 2010 - 17:59

Vennen zei:

Heel veel vogels (ik woon op de boerenbuiten :d ), egels, vleermuizen en jammer genoeg ook ratten die het hun naar hun zin gemaakt hebben bij mijn kippen. *zucht* En mijn katten kijken er gewoon naar. Het is mijn HTK nog maar tweemaal gelukt om een rat te vangen.

Ik denk dat ik binnenkort een diervriendelijke val ga halen en ze dan op het einde van de straat op de akkers ga loslaten. Zouden die dan terug komen?

Als je ze ver genoeg zet niet denk ik hoor, maar ja  er kunnen er wel andere komen natuurlijk  
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 14 juli 2010 - 18:46

konijntjes, katten van de buren, alle soorten vogels, ik woon dan ook vlak tegen het bos, soms eens een egel, eekhoorntjes ook, vleermuizen en een uil, en nog bosduiven, dat zal het wel bijna zijn denk ik :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:28

Vennen zei:

Zolang er eten te vinden is van de kippen zal je er last van blijven hebben. Wij hadden dit ook, nu zijn onze kippen allemaal gestorven, en we hebben ook geen last meer van ratten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#26 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:11

Pff :( Ik heb graag kipjes dus ik denk dat er niets anders op zit om de ratten er bij te nemen.

Ik heb niet echt last van hen. Het enige wat vervelend is, is dat ze heel het hok ondergraven en ik elke dag de putten moet toe doen. Zie dat mijn hok weg zakt. Plus het zet mijn konijntjes aan tot putten graven en dat wil ik al helemaal vermijden. Als ze zouden ontsnappen, zou mijn hond hen wel eens lelijk kunnen toetakelen.