Spring naar inhoud

- - - - -

Buitenren zelf maken...maar hoe?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#1 Geplaatst 13 juli 2010 - 18:05

Hallo iedereen,

Ik heb mijn vriend kunnen overtuigen om een kattenren te maken. De ren zou ongeveer 1,5 m breed zijn, 1m diep en 2m hoog. Het is wel maar kleintje maar het is ook maar voor 1 kat... Nu vroeg ik mij af welk materiaal wij hier best voor gebruiken? Hout, metaal of aluminium? En voor de ondergrond? Hij zou op het gras worden gebouwd. Is dit goed of best op een andere ondergrond? En het dak? Toe of open?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#2 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:02

Hij wordt waarschijnlijk zo:
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:10

Ik vind hout mooier maar daar heb je jaarlijks wel meer werk aan dan vb aluminium. Als ondergrond staat mijn ren deels op tegels en deels op gras. Al denk ik dat, wanneer je een ren zelf maakt, het makkelijker is met hout.
Dat gras is eigenlijk wat vervelend daar sommige poezels nu kaka doen in de ren :roll: De volgende ren komt dus mooi op ons terras te staan. ;)

Het dak doe je best toe. Katten kunnen klimmen en zouden zo weg zijn. ;) Balou vindt het fantastisch om op de ren te klimmen. Moest het dak open zijn, zou ik hem al lang kwijt zijn. :a

Indien je de mogelijkheid hebt om de ren groter te maken, zou ik opteren om die iets groter te maken. Indien dat niet kan is het uiteraard geen probleem. Beter een kleintje dan geen ren hé. :goofy:

Geplaatste afbeelding

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#4 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:17

Ben daarjuist nog eens gaan meten en het zou max. 1m75 op 1m25 kunnen. We hebben een enorm grote tuin maar mij ouders willen het niet 'echt' in de tuin dus heb ik een plaatsje 'gekregen' aan de zijkant van ons huis. (waar ook onze tuin nog is maar dan staat hij wat aan de zijkant en niet echt in het zicht van de tuin.)

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#5 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:03

:geluk: :geluk: :geluk:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:16

buitenren: nieuwe foto's p10 (ligplanken)

Geplaatste afbeelding

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#7 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:21

Joloka zei:

Heel mooie buitenren en heel goeie tips :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 14 juli 2010 - 14:54

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag