Spring naar inhoud

- - - - -

Apen als huisdier

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#1 Geplaatst 13 juli 2010 - 21:36

Ik ben nu naar een documentaire Koppen XL op één aan het kijken, over apen als huisdieren.
Wat vinden jullie hiervan?

Ik vind dat dat echt niet kan, apen zijn wilde dieren en geen huisdieren;
Het is allemaal erg onnatuurlijk, ik bedoel: Apen castreren en de tanden uittrekken :o :o :o
Kleertjes aantrekken, hoedjes opzetten, luiers...
Apen zijn leuke beestjes om naar te kijken in de dierentuin, maar ik vind
dat de mensen ze niet moeten zien als een kindje.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

mamacalypso
mamacalypso
  • 806 berichten

#2 Geplaatst 13 juli 2010 - 21:39

Hier ben ik het helemaal me eens!

lieve groetjes,mamacalypso
Sheba,Rusty en Speedy

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 juli 2010 - 21:40

Het is uit den boze, barbaars, en DOM

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 13 juli 2010 - 21:42

Ginger-en-Noortje zei:

Het is uit den boze, barbaars, en DOM

Groot gelijk ik begrijp die mensen niet
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#5 Geplaatst 13 juli 2010 - 21:46

Ik heb er even naar gekeken maar het daarna afgezet.
In escape to chimp eden zie je vaak mensen die de dieren als ze ouder worden in een kooi opsluiten en ze slaan :gek:

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#6 Geplaatst 13 juli 2010 - 22:03

Pure dierenmishandeling vind ik het :( laat een aapje aapje blijven.

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#7 Geplaatst 13 juli 2010 - 22:09

Ik kan daar niet naar kijken dus ben het helemaal met je eens Cilia.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 13 juli 2010 - 22:15

Schandalig was het. Die mensen wouden gewoon dat die aapjes deden zoals mensen. Maar komaan dat kan toch niet bij wilde dier. Zelfs van onze HUISkatten verwachten we dat niet.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#9 Geplaatst 13 juli 2010 - 22:27

Mijn papa had 45 jaar geleden een aapje als huisdier, een aapje dat klein bleef (maar weet niet meer wat ras het was)... Ze hebben toendertijd het diertje na een aantal jaren terug moeten afstaan, omwille van agressief gedrag!! Al een geluk dat ik toen niet geboren was, want ik had méér dan aan de oren van mijn bobonne getrokken! Tegen apen als huisdier houden ben ik volledig tegen!!!!!!

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#10 Geplaatst 13 juli 2010 - 22:48

Eigenlijk lijkt het voor een stuk op het impulsief in huis nemen van een kitten;
Want bij veel van die mensen die een aapje in huis halen vinden ze het in het begin
lief, klein en schattig, maar als ze groot worden en agressief (maar eigenlijk natuurlijk)
gedrag gaan vertonen dan vinden ze aapjes opeens heel wat minder leuk, dan is dat "probleemgedrag", terwijl het gewoon natuurlijk is!
Maar wat ik bedoel is dat als mensen impulsief een kitten in huis halen
ze dat soms doen omdat ie zo lief en schattig is, maar als hij/zij groter wordt dan komen er problemen waar ze geen rekening mee hadden gehouden in het begin
(bv medische kosten, gedrag enz)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#11 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:08

Apen horen thuis in het oerwoud en niet in een living. En dan staan ze stom als dat aapje opeens agressief wordt, je zou voor minder, kleren, pamperke, mutske aandoen.... leren eten met vork of lepel :evil: Het is tegen de natuur ik zou ook agressief worden zunne.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#12 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:13

catherine zei:

Apen horen thuis in het oerwoud en niet in een living. En dan staan ze stom als dat aapje opeens agressief wordt, je zou voor minder, kleren, pamperke, mutske aandoen.... leren eten met vork of lepel :evil: Het is tegen de natuur ik zou ook agressief worden zunne.

Het ergst is zelfs dat mensen met een agressief aapje om dat gedrag af te leren soms zélf agressief doen tegen dat aapje :evil: :evil: :evil:
Zoals MZ_Forever al zei, ze slaan hun aapjes dan of smijten ze tegen een muur om ze "rustig" te krijgen :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Alsof het de schuld van dat aapje is!!!
Geplaatste afbeelding

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#13 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:24

Pure dierenmishandeling vind ik het ,laat een aapje aapje  blijven.
groot gelijk . een aap is een aap en moet altijd een aap blijven , het is geen mens en zal dat nooit worden.

Eigenlijk lijkt het voor een stuk op het impulsief in huis nemen van een  kitten;
Want bij veel van die mensen die een aapje in huis halen vinden ze het  in het begin
lief, klein en schattig, maar als ze groot worden en agressief (maar  eigenlijk natuurlijk)
gedrag gaan vertonen dan vinden ze aapjes opeens heel wat minder leuk,  dan is dat "probleemgedrag", terwijl het gewoon natuurlijk is!

net het zelfde als bij een hond . mensen kopen een pup omdat hij lief en schattig is , maar als je niets van honden kent dan zit je binnen de kortste keren met een agressieve hond en dan moet hij naar het asiel of krijgt hij een spuitje :( .of nog erger , ze kopen een dier in de dierenwinkel of bij een broodfokker en ze zitten met een ziek diertje dat sterft of levenslang medische problemen heeft.

Het enige wat we kunnen zeggen is : informeer u goed voor u een dier in huis neemt en wilde dieren (zoals een aap) zijn leuk om naar te kijken in de zoo of op de tv / pc maar ze zijn geen huisdieren!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 14 juli 2010 - 00:52

Ik heb het ook gezien. Vreselijk! :8
Wat ik ook erg triest vond is dat ze de baby's wegnemen als ze nog maar een paar dagen oud zijn. Ocharme die dieren!

Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#15 Geplaatst 14 juli 2010 - 01:09

Cilia zei:

Eigenlijk lijkt het voor een stuk op het impulsief in huis nemen van een kitten;
Want bij veel van die mensen die een aapje in huis halen vinden ze het in het begin
lief, klein en schattig, maar als ze groot worden en agressief (maar eigenlijk natuurlijk)
gedrag gaan vertonen dan vinden ze aapjes opeens heel wat minder leuk, dan is dat "probleemgedrag", terwijl het gewoon natuurlijk is!
Maar wat ik bedoel is dat als mensen impulsief een kitten in huis halen
ze dat soms doen omdat ie zo lief en schattig is, maar als hij/zij groter wordt dan komen er problemen waar ze geen rekening mee hadden gehouden in het begin
(bv medische kosten, gedrag enz)

Idd :( impuslief gebeurt zo vaak...

en  ik vind ook dat aapjes gewoon in de natuur thuis horen.

Bewerkt door Danielle, 14 juli 2010 - 01:12.