Spring naar inhoud

- - - - -

Fie: gebroken pootje

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#16 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:45

Hier heeft Griffel haar 2 teentjes aan haar pootje gebroken gehad. Ik kon kiezen, operatie of zo laten genezen met rust. Heb voor het eerste gekozen. Er is in het buitenste gebroken teentje een ijzeren pinnetje gezet, zodat het 2de teentje ook bleef rechtzitten, en aan elkaar kon groeien. Het volledige pootje werd ingegipst, maar Griffel is wél 1 week onder lichte verdoving en infuus bij de DA gebleven! Na 1 week mocht ik haar gaan ophalen en om de 3 dagen werd er een nieuw spalkje rondgedaan, dit hebben we wél maar een paar keer laten doen, want Griffel dacht er anders over! Na een 4-tal weken was er aan Griffel niets meer te merken!!

Héél véél beterschap voor Fie!

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#17 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:47

Ik heb er ook ervaring mee, tweemaal al zelfs! Nuja, was wel met de katten van mijn ouders.

Eerst was er Quinty die zijn pootje brak. De dierenarts stak hem in het gips voor 6 weken en hij moest niet in een bench. Hij was nog een kitten en vond dat helemaal niet erg om rond te pikkelen met een gips rond zijn pootje.

Nu onlangs heeft ons Maja haar schouder uit de kom gehaald door te snel van de trap te gaan. 8 weken gips én bench. Vond ze niet zo prettig, maar nu is ze wel beter. Soms houdt ze wel haar pootje nog omhoog, maar ze rent weer rond alsof er niets gebeurt is.

Ik zou zeker aanraden om een gips te vragen en in de bench te steken. Verwen Fie met veel aandacht en af en toe een kattensnoepje. Beter paar weken bench en gips dan jaren sukkelen met een pootje.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 14 juli 2010 - 14:29

Met de nodige rust komt dit wel weer in orde, al lijkt het me ook niet evident om door te zetten, maar het is nu wel het beste voor Fie :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag