Spring naar inhoud

- - - - -

hondenexperts (kenners)gezocht

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:04

ik heb sinds vanavond een duitse scheper(azira) in opvang hier, een teefje van 5 jaar, ik heb zelf een pup van 4 mnd, de eigenaar van azira heeft zijn huis verkocht en de hond daar gewoon achtergelaten. :r :r :r
nu wou ik proberen of het klikt met mijn pup om haar hier een goed huis te geven, maar ze bijt er af en toe naar en ze jaagt er wat achter, onze pup jankte heel erg en kroop echt ineen en was bang van haar, :cry: onze pup is ook teefje,
nu zit azira in de ren van de pup en de pup binnen in huis, hoe kan ik het doen klikken tussen hen?

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#2 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:13

In den tijd met ons Maybe, dat zij hier aankwam (was een mishandelde labrador, 9 jaar, van een drugsverslaafde), zij kon niet met honden en poezen overeen, das dus wel een probleem dat je hier aan komt, maar wij hebben het afgeleerd met haar een muilband op te zetten, zo'n licht van kwaliteit, uit nylon dacht ik, waar ze makkelijk mee kunnen ademen, maar niet kunnen bijten. Telkens als ze uitvloog kreeg ze totaal geen aandacht, het moment dat ze niets deed, kreeg ze extra aandacht, of iets lekkers, en geloof me, ze liep hier snel zonder muilband tussen de andere diertjes, éénmaal ze de link leggen, gaat het snel, tijdens dit alles ging ze wel zonder toezicht (als wij weg moesten) in een benche voor zekerheid en veiligheid van de andere diertjes, zonder muilband natuurlijk, maar hier ging dit vlotjes, veel succes zou ik zeggen, maar tijd en geduld, en op het juiste ogenblik belonen ! Ook wanneer ze uitvliegt, totaal geen aandacht, dwz niet roepen of vloeken, (inwendig vloeken mag ;) ) want negatieve aandacht is ook aandacht, maar het is een aanpassing ...

Bewerkt door Flashemieke, 13 juli 2010 - 23:15.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:19

veel succes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#4 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:22

Och die arme hond wat fijn dat hij nu bij jullie is...
Vreselijk wat sommige mensen doen.

In principe zal een volwassen hond een kleine pup niet kwaad doen, hij zal  de pup op z'n plaatst wijzen en leren wat wel en niet mag.

Toch weet ik dat dat er eng uit kan zien.
Als het goed is gooit je pup zich op zijn rug (doet ze dat niet dan zal de volwassen hond wellicht blijven corrigeren tot ze dit doet). Als ze dit doet zou de volwassen hond moeten stoppen.

Eigenlijk is het veel makkelijker dan bij katten want honden kijken naar ons en horen te reageren als wij ze stoppen maar ook als ze zien dat wij de baas zijn en er dus niet "gevochten" hoeft te worden.... Maak dat een kat maar eens duidelijk :lachen: -
Nu begrijp ik dat de oudere hond niet van jullie is - dus eerst een band opbouwen met deze hond is altijd goed. Ook ben ik benieuwd of deze oudere hond gevechten aan gaat met andere honden (training is dan belangrijk - een hond hoort sociaal te zijn naar soortgenoten)
Maar hij moet wel van het begin af weten dat de pup er ook is.

Als eerste stap zou ik gewoon met ze gaan wandelen. Dan leid je ze af en dan leid je ze aan de riem - lekker buiten neutraal terrein. En dan wat aan elkaar snuffelen.

Onthoud jij bent de baas - jij begeleid de kennismaking - de pup mag de oudere hond uitdagen - spelen mag - corrigeren mag - maar vechten niet.
De meeste oudere honden spelen niet direct met een pup maar corrigeren dan meer - is ook erg lastig hoor zo'n happend beestje in je vacht.

Er zijn vast ook honden forums er is heel veel te vinden over honden gedrag. Een tip in NL is er een programma op nat geografic Cesar Millan " the dogwisperer"  - fantastisch gewoon.

Het gaat vast heeeeeel snel goed komen...
Ik hoop dat ze beide bij jullie een liefdevol plaatsje krijgen en fantastisch dat je je over dit hondje ontvermd. Ik wens je veel succes.

Bewerkt door moira irina, 13 juli 2010 - 23:24.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:36

bedankt alvast voor jullie advies, pup gooit zich idd direkt op zijn rug, en echt bijten deed ze niet , maar ik schrok toch wel wat, ik ben er even mee gaan wandelen en dat ging idd goed, ik probeer morgen nog eens, puppie vind het alvast geweldig dat die binnen mag slapen vannacht ;)

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 14 juli 2010 - 00:11

tijgertje75 zei:

bedankt alvast voor jullie advies, pup gooit zich idd direkt op zijn rug, en echt bijten deed ze niet , maar ik schrok toch wel wat, ik ben er even mee gaan wandelen en dat ging idd goed, ik probeer morgen nog eens, puppie vind het alvast geweldig dat die binnen mag slapen vannacht ;)

Als ze dus niet echt bijt is de muilband niet nodig hé, maar als je bang bent dat ze de pup echt zou bijten, wel
En is normaal hoor dat je schrik, het is ook zo beangstigend, je zal zien, binnen enkele weken zijn dat de dikste vrienden

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#7 Geplaatst 14 juli 2010 - 00:39

als je zelf bang bent gaat t gegarandeerd mis.
als je der wilt houden besef dan wel dat iedere keer als jij er tussen komt er meer vrijving ontstaat. dit resulteerd dan weer in heftigere strijd en zo gaat de cirkel rond.

wat wij hier altijd doen met onze staffords, en pitjes en vooral met pups en volwassen honden is er gewoon bijzetten en er bij gaan zitten op een stoel of zo.
de confrontatie zal toch ooit komen, zeker als je t in t begin niet toelaat.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 14 juli 2010 - 06:52

azime zei:

als je zelf bang bent gaat t gegarandeerd mis.
als je der wilt houden besef dan wel dat iedere keer als jij er tussen komt er meer vrijving ontstaat. dit resulteerd dan weer in heftigere strijd en zo gaat de cirkel rond.

wat wij hier altijd doen met onze staffords, en pitjes en vooral met pups en volwassen honden is er gewoon bijzetten en er bij gaan zitten op een stoel of zo.
de confrontatie zal toch ooit komen, zeker als je t in t begin niet toelaat.

dat had ik ook al gedacht, en gewoon de tuinslang klaar houden voor als ze echt zou aanvallen,denk je dat ze haar echt zal verwonden?? ik houd jullie op de hoogte , zal straks ook eens foto's nemen

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 14 juli 2010 - 07:21

:geluk: :geluk:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#10 Geplaatst 14 juli 2010 - 07:56

Ik zelf werk heel veel met de mickey ( muilkorf) Onze Pyrenese Berghond wil ook nog al eens graag bijten ( en dan echt hoor) Als hier een vreemde binnen komt mens of dier dan krijgt Zenith de mickey om,maar dat hoeft nooit langer dan 10 minuten en dan is het ook goed. Hij heeft dan geroken wie of wat het is en tot nu toe is het verder altijd goed gegaan. Bij ons is het altijd afwachten hoe Zenith reageerd op mens en dier. Maar als hij ze 1 maal kent is het ook goed, en zal hij ze ook nog eens beschermen :wave:

muis en ik
muis en ik
  • 178 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:00

:( slapen ze buitren dan bij jullie dan moet je geen hond nemen hier slapen ze alle drie binnen ik lig ook ni graag buite in de kou en regen :(

Bewerkt door muis en ik, 14 juli 2010 - 10:00.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:13

:geluk: :geluk: :geluk:

muis en ik zei:

:( slapen ze buitren dan bij jullie dan moet je geen hond nemen hier slapen ze alle drie binnen ik lig ook ni graag buite in de kou en regen :(

Als ze buiten een ren en binnenhok hebben dan is er toch niets mis mee :-k . Een hond die altijd buiten is kan best tegen de koude en warmte hoor zolang ze voldoende schaduw, schuilplaats e.d. hebben. Het is niet altijd bij iedereen mogelijk om honden binnen te houden. Bij ons zijn de grote honden ook 24u/24u buiten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:29

haar binnenhok is langs een opening in de garage, en daar ligt hooi in in de winter en nu staat er een klein zwembadje buiten in de ren, ik heb maar een klein huisje en kan ze niet binnen houden,ivm mijn opvangkittens, maar als wij thuis zijn lopen ze gewoon binnen en buiten rond, alleen 's nachts en als ik werken ben zitten ze buiten, haar ren is 30 op 15 meter, met gras en onder de bomen, dus ik denk dat ze al blij is dat ze uit de ren is van 6 op 2 zonder iets van gras of schaduw

ik heb haar net samen gezet met de pup en alles gaat goed, azira corrigeert wel eens maar ze valt niet aan, ze staat het alleen niet toe dat ik dasha aai, maar daar werken we aan

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:35

Flashemieke zei:

In den tijd met ons Maybe, dat zij hier aankwam (was een mishandelde labrador, 9 jaar, van een drugsverslaafde), zij kon niet met honden en poezen overeen, das dus wel een probleem dat je hier aan komt, maar wij hebben het afgeleerd met haar een muilband op te zetten, zo'n licht van kwaliteit, uit nylon dacht ik, waar ze makkelijk mee kunnen ademen, maar niet kunnen bijten. Telkens als ze uitvloog kreeg ze totaal geen aandacht, het moment dat ze niets deed, kreeg ze extra aandacht, of iets lekkers, en geloof me, ze liep hier snel zonder muilband tussen de andere diertjes, éénmaal ze de link leggen, gaat het snel, tijdens dit alles ging ze wel zonder toezicht (als wij weg moesten) in een benche voor zekerheid en veiligheid van de andere diertjes, zonder muilband natuurlijk, maar hier ging dit vlotjes, veel succes zou ik zeggen, maar tijd en geduld, en op het juiste ogenblik belonen ! Ook wanneer ze uitvliegt, totaal geen aandacht, dwz niet roepen of vloeken, (inwendig vloeken mag ;) ) want negatieve aandacht is ook aandacht, maar het is een aanpassing ...

Ik denk dat dit de allerbeste manier is om aan te tonen dat hij/zij de pup niks mag doen.
Een scheper zijn betrouwbare honden normaal gezien maar kunnen ook gevaarlijk zijn voor pups en kinderen. Ik denk ook als je op bovenstaande manier de hond traint ze beiden binnenkort zonder enig probleem samen kunnen blijven.

muis en ik
muis en ik
  • 178 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:36

wij wonen ook klein maar ik kan het niet over mn hart krijgen om ze buiten te laten
wij zitten in een vakantiewoning(vaste thuis) die is ni groter dan 60 vierkante meter en daar zitten 2 kleine slaapkamers een badkamer met wc en keuken en living en buiten in de schuur staat het wasmachien en zo dus ik woon ook redelijk klein en heb ook drie grote honden