Spring naar inhoud

- - - - -

hondenexperts (kenners)gezocht

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#16 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:18

muis en ik zei:

wij wonen ook klein maar ik kan het niet over mn hart krijgen om ze buiten te laten
wij zitten in een vakantiewoning(vaste thuis) die is ni groter dan 60 vierkante meter en daar zitten 2 kleine slaapkamers een badkamer met wc en keuken en living en buiten in de schuur staat het wasmachien en zo dus ik woon ook redelijk klein en heb ook drie grote honden

ik woon ook klein en onze hond zitook buiten. Sorry maar als de ren al het nodige heeft dan vind ik dat geen probleem!
een hond zit ook graag buiten en ziet van alles en heeft zo zijn bezigheid!
Want als mijne hond een hele dag binnen zit dan heb ik gegarandeerd prijs dat ze stress heeft en dat ze dingen kapot bijt uit verveling!
Buiten in haar ren ziet ze de katten lopen of andere dieren en er ligt ook veel speelgoed!
Het is zielig als een hond er continu moet inzitte en er nooit word uitgehaald uit zijn ren.
ik begrijp dat maar al te goed dat er veel mensen een ren zette voor hun hond!

wij hebben geleerd op de honden school in de tijd met ons pup als je pup zich bedreigd voelt of anstig is dat wij moeten voor zorgen dat de buitenstaander verdwijnt en zo geef je vertrouwen aan je hond, zo weet hij dat hij op u kan rekenen!
wij deden dat vooral door de andere hond weg te duwen of onze pup achter ons te nemen.
nu weet ik niet met een volwassen hond.
een jaloers gedrag kan je normaal gemakkelijk aanpakken.
ik doe dit ook met mijn hond, als ze jaloers reageert als ik de katten streel.
ze komt vb voor mij zitten en eist echt mijn aandacht , zet ik een stap achteruit en negeer haar gewoon en streel mijn katten verder!
zodra ze stopt met eisen van aandacht zal ik haar aandacht geven.

Bewerkt door mel en pieter, 14 juli 2010 - 11:23.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#17 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:19

In het begin was het ook spannend tussen de grote hond bij mijn ouders en mijn chihuahua puppie, mijn pup was echt doodsbang (met janken en verstoppen in de bodembedekkers :LOL: ) maar ze moest daar gewoon over en nu zijn het de beste vrienden! :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:22

muis en ik zei:

wij wonen ook klein maar ik kan het niet over mn hart krijgen om ze buiten te laten
wij zitten in een vakantiewoning(vaste thuis) die is ni groter dan 60 vierkante meter en daar zitten 2 kleine slaapkamers een badkamer met wc en keuken en living en buiten in de schuur staat het wasmachien en zo dus ik woon ook redelijk klein en heb ook drie grote honden

Tja, dat bepaald ieder voor zich uiteraard, maar dat wil niet zeggen dat honden die altijd buiten zitten zielig zijn of verwaarloosd worden. Als ik hier de honden zou binnen laten, heb ik gaan katten meer, want hij bijt ze gewoon dood. Bovendien heft hij ook nog eens zijn poot tegen alles wat hier in huis staat :misselijk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#19 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:26

mel en pieter zei:

ik woon ook klein en onze hond zitook buiten. Sorry maar als de ren al het nodige heeft dan vind ik dat geen probleem!
een hond zit ook graag buiten en ziet van alles en heeft zo zijn bezigheid!
Want als mijne hond een hele dag binnen zit dan heb ik gegarandeerd prijs dat ze stress heeft en dat ze dingen kapot bijt uit verveling!
Buiten in haar ren ziet ze de katten lopen of andere dieren en er ligt ook veel speelgoed!
Het is zielig als een hond er continu moet inzitte en er nooit word uitgehaald uit zijn ren.
ik begrijp dat maar al te goed dat er veel mensen een ren zette voor hun hond!

wij hebben geleerd op de honden school in de tijd met ons pup als je pup zich bedreigd voelt of anstig is dat wij moeten voor zorgen dat de buitenstaander verdwijnt en zo geef je vertrouwen aan je hond, zo weet hij dat hij op u kan rekenen!
wij deden dat vooral door de andere hond weg te duwen of onze pup achter ons te nemen.
nu weet ik niet met een volwassen hond.
een jaloers gedrag kan je normaal gemakkelijk aanpakken.
ik doe dit ook met mijn hond, als ze jaloers reageert als ik de katten streel.
ze komt vb voor mij zitten en eist echt mijn aandacht , zet ik een stap achteruit en negeer haar gewoon en streel mijn katten verder!
zodra ze stopt met eisen van aandacht zal ik haar aandacht geven.

ajja dat deed ik ook weleens, mijn pup tussen mijn benen laten zitten en dan de grote hond dichterbij laten komen terwijl je er zelf controle over hebt...tis een kwestie van de situatie in te schatten maar ook niet overbeschermend te zijn.

Negeren is het antwoord op veel, een hond haat het om genegeerd te worden!

O en ook niet 'meeblaffen' als ze blaffen , daarmee bedoel ik erop gaan roepen als ze naar een hond blaffen, gewoon een rukje aan de halsband eventueel geven en een kwaad fronsen, maar niet ertegen roepen want dan denken ze 'o o o mijn baasje blaft lekker mee ik ga NOG harder blaffen' :LOL:
(hondenlogica hé :d )

Ik heb mijn hond grotendeels met handgebaren en blikken opgevoed en gefluit (hihi), dat leert ze makkelijker dan stembevelen en zo hoef ik niet te schreeuwen omdat ze doet alsof ze doof is ;)

Mijne chi blaft nooit en daar ben ik heel fier op, dan zie ik zo een grote loebas keihard blaffen en mijn woefke wandelt daar parmantig voorbij, trekt zelf nie aan de leiband, dan ben ik zo fier als een gieter en denk ik, pf wie heeft hier een keffer :ha

Bewerkt door sneeuwwitje, 14 juli 2010 - 12:27.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:54

de honden zitten ondertussen samen, deus hier mag een slotje op :)