Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn verhaal

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
Guest_Ineke0103_*
Guest_Ineke0103_*

#1 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:49

Hallo allemaal

Mijn naam is Ineke en ik heb een hels weekend achter de rug.
Mijn liefste poes Lotje heeft een dijbeenbreuk opgelopen...
Ik werd voor 2 keuzes gezet: amputatie van het pootje of laten inslapen.
Die 2de keus is een dikke no way!
Dierenarts vertelde wel dat ze perfect kan leven met 3 poten.

De amputatie is dan gisteren ook gebeurd.
Nu zoek ik mensen die ook katten hebben met 3 poten zodat ik met vragen bij hun terecht kan.

Ik hoop dat ik reacties krijg...
Alvast dank

Groetjes Ineke en Lotje

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:57

ow wat moeilijk!!

veel succes en sterkte in elk geval!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:58

Oh wat triestig sech... arm Lotje, zolang ze er geen last van heeft waarom dan niet he?
Ik kan je niet verder helpen, veel succes! :geluk:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#4 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:00

Ow zo erg voor je schatje.
Heel veel succes!!

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:01

:hi: :hi: :hi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:15

:geluk: :geluk: :geluk: , ik heb ergeen ervaring mee, maar je poezel zal vlug leren om zijn plan te trekken hoor met een pootje minder. Ik zou haar echter wel niet meer vrij buiten laten, want ze zal zich in sommige situaties moeilijker kunnen behelpen dan een poes met 4 pootjes.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:17

Sorry, ook geen ervaring hier maar als je zo eens op google rond kijkt, zie je dat een kat, eens ze er aan gewend is, het prima redt met drie pootjes.  Ik las verhalen van katten die op drie poten honden achtera zitten, de omheining over springen en met vogels en muizen thuis komen.  Veel succes !
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Guest_Ineke0103_*
Guest_Ineke0103_*

#8 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:19

Bedankt vr de lieve reacties! Ik hoop toch iemand te vinden die er ervaring mee heeft. Buiten komt ze niet, tis een binnenshuis kat :)

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#9 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:26

:geluk:
Mijn buurvrouw haar kat heeft ook maar 3 poten en hij trekt goed zijn plan buiten!
hij jaagt zelfs mijn eigen katten op in hun eigen tuin!
Zij heeft hem eerst enkele maanden binnengehouden en op zijn gemak hem laten aansterken en spieren van de andere poten laten versterken door er oefeningen mee te doen.
de wonde heeft ze helemaal op haar eigen verzorgd.
mss kan ik haar een paar vragen van u, aan haar vragen :d

Guest_Ineke0103_*
Guest_Ineke0103_*

#10 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:30

Mijn vraag is vooral hoelang het duurt eer ze trg kan stappen? Hoeveel tijd daarover gaat eer ze da leert. Nu kruipt ze ma over de grond, beplast haar zelf enz... Tis ff zwaar :s

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#11 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:41

Als Lotje nog een redelijk jong poezeltje is, zal ze zich waarschijnlijk heel snel aanpassen!
Ze zal haar beperkingen leren kennen, op 3 pootjes moet het lukken, zeker als binnenkat!

Als gisteren pas de operatie was, zal ze eerst moeten herstellen van de amputatie, wat zeker een zware ingreep was.
Heeft ze pijnstiller mee gekregen, want dat is zeker nodig!
Ze zal de eerste tijd haar spieren moeten trainen, om dan terug op drie pootjes te leren lopen.

Een heel spoedig herstel gewenst, voor Lotje!

Bewerkt door Guschi, 14 juli 2010 - 11:49.

Guest_Ineke0103_*
Guest_Ineke0103_*

#12 Geplaatst 14 juli 2010 - 11:45

Lotje is iets meer als een jaar oud nu :)
Ze heeft idd pijnstilling meegekregen. Niet simpel om haar deze toe te dienen.
Ik hoop dat ze snel geneest , want haar zo zien doet mijn hart breken

Bewerkt door Ineke0103, 14 juli 2010 - 11:56.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:12

:hi:

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#14 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:24

Ik denk inderdaad dat ze nog even opnieuw moet leren hoe ze al die anders zo eenvoudige dingen moet doen, en even moet bekomen van de pijn en dat het daarna prima zal gaan.
In een taverne waar ik regelmatig kom hebben ze een poes met een geamputeerd achterpootje. Ik weet niet welk pootje het is bij jouw Lotje, maar ik heb wel de indruk dat het moeilijker voor de poes is als het een achterpootje is. Ooit heb ik een poes gekend dewelke een voorpootje miste en deze poes kon alles nog en je kon amper zien dat ze een pootje miste.
De poes van de taverne heeft het duidelijk wat moeilijker. Hij moet meer moeite doen om te stappen en had precies de hele tijd de neiging om toch dat pootje nog te zetten, waardoor hij dan altijd helemaal doorzakte. Ook heb ik een paar keer gezien dat hij zich probeerde krabben met dat pootje, was wel een beetje zielig, zo met dat stompje. Maar voor de rest komt hij altijd gezellig zich laten aaien door de mensen en het gaat wel wat moeilijker, maar hij loopt gewoon rond tussen de tafeltjes. Hij haalt zelfs nog voordeel uit zijn pootje, want omdat de mensen zoveel medelijden hebben, krijgt hij altijd wel wat lekkers van tafel :) .
In elk geval veel succes met Lotje! het zal vooral even wennen zijn, voor jullie beiden...
:geluk:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:27

De kat bij mijn vriend zijn moeder is al een jaar of 7 en die loopt al van kleinsaf op drie poten. Hij was als kitten in een wolvenklem gesukkeld en heeft zijn poot losgerukt waardoor er geen andere optie meer was dan hem te laten inslapen of zijn pootje te amputeren.
Er werd wel gezegd dat hij veel pijn kon ondervinden en vooral in de winter omdat het vooral kon doorwegen op zijn rug. Die last heeft hij inderdaad, hij heeft soms zodanig veel pijn dat hij zich van de stress kaallikt achteraan op zijn rug. Echt zielig om te zien, verder is hij wel heel lief en aanhankelijk, maar als ik zie hoeveel pijn hij nu heeft, kan ik begrijpen dat mijn vriend zijn moeder haar keuze nu toch wat betreurd, maar zoiets weet je nooit echt op voorhand.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: