Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn verhaal

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:29

Ineke0103 zei:

Lotje is iets meer als een jaar oud nu :)
Ze heeft idd pijnstilling meegekregen. Niet simpel om haar deze toe te dienen.
Ik hoop dat ze snel geneest , want haar zo zien doet mijn hart breken

Als ze pas gisteren werd geopereerd, zal ze wel enkele dagen nodig hebben om te herstellen van de verdoving en de operatie!
Daarna zal het met wat tijd en geduld wel allemaal in zijn plooi vallen!

Ik heb het toen ik nog bij mijn moeder woonde ook voorgehad, ik weet niet meer hoe lang na de operatie het geduurd heeft vooraleer ze terug begon te lopen, maar ze heeft er nooit veel problemen mee gehad!

Eenmaal hersteld deed zij net alles als voorheen, achter de andere aanlopen, op de omheining springen, de geitjes treiteren...
We zagen wel dat ze maar 3 poten had, maar zij deed alles net zoals toen ze er nog 4 had :)

Als je voor die keuze komt te staan, hoef je er zeker geen twee keer over na te denken, een poes kan zeer goed overleven op 3 poten, zeker zo'n jonge binnenhuispoes!
Haar laten inslapen was echt niet nodig daarvoor, je hebt de goede keuze gemaakt!

Zijn de pijnstiller grote pillen om te geven?

Ik moet hier ook dagelijks levenslang pilletjes geven aan een hartpatientje, en heb een stressvrije manier gevonden die goed werkt ;)
Probeer misschien ook eens met die Vitakraft sticks, die kun je overal vinden, Tom&Co, Carrefour, Colruyt, maar dan wel de kalkoen en lam smaak, die zijn het malst.
Breek een stukje af en duw het pilletje er middenin.
Indien nodig kun je ook een gaatje maken met een tandenstoker, hangt af van de grootte van de pillen.
Bij mij komt ze zelf haar "pilletje" vragen 's avonds, dus ik ben tevreden dat het zo lukt :d
Het gebeurt wel eens dat het pilletje er terug uit valt, maar dan steek ik het gewoon in een nieuw stukje stick!

Ik wens je poes een spoedig herstel, wat met jouw goede zorgen zeker in orde zal komen :duim: :duim: :duim:

Bewerkt door haemoglobine, 14 juli 2010 - 12:33.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Ineke0103_*
Guest_Ineke0103_*

#17 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:03

Het achterpootje is geamputeerd . Ze heeft wel geen stompje ofzo , het pootje is volledig weggenomen. Ik wou dat we al paar weken verder waren...
De pijnstilling dat ik ze moet geven is vloeibaar

Bewerkt door Ineke0103, 14 juli 2010 - 13:05.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#18 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:28

Kan je ook niet echt raad geven, maar mss is het beter om de kat eventjes rustig te laten hesrtellen in een benche, zodat ze haar wonde van de amputatie rustig kan laten genezen.

Katten zijn wél héél sterke dieren, en kunnen véél verdragen, dus denk ik dat ze wél snel zal hersteld zijn!

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:32

ik kan je geen raad geven maar ik wens je heel veel sterkte en ik duim met je mee dat het poesje snel weer evenveel kan als met vier pootjes

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:39

Veel beterschap

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 14 juli 2010 - 15:13

Ineke0103 zei:

Het achterpootje is geamputeerd . Ze heeft wel geen stompje ofzo , het pootje is volledig weggenomen. Ik wou dat we al paar weken verder waren...
De pijnstilling dat ik ze moet geven is vloeibaar

Dat zal dan niet lukken met de sticks :oops:

Misschien met een beetje geitenmelk mengen dan of proberen of ze Viyo drinkt, wat haar ook kan helpen in deze herstellingsperiode, goed voor de weerstand in zwakke periode's.
Of met een beetje filet americain natuur, ham, tonijn, wat je ook maar kan vinden en ze wil eten / drinken.
Het is niet altijd gemakkelijk medicatie aan een kat te geven, maar hier wel belangrijk zodat ze zo weinig mogelijk pijn heeft!

Bij mijn poes was het ook het volledige achterpootje, ze had ook geen stompje.
Ik :duim: mee dat ze spoedig herstelt!

Geplaatste afbeelding

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#22 Geplaatst 14 juli 2010 - 16:19

bij mijn buurvrouw haar kat is het ook zijn achterpootje en hij heeft zeker 2 weken nodig had voor al leer hij echt door had dat het er niet meer was!
Ze zegt dat je hen kan helpen, zodra ze van de verdoving goed wakker zijn, door hen mee te helpen lopen, hen ondersteunen.
zij deed dat door een doek rond zijn poep en achterpoot te doen en zo langzaam aan hem laten wenen aan het nieuwe
ma natuurlijk niet te veel in 1 keer proberen!

je zou hem nu eens moete zien rondhuppele en niet denke dat ze traag zijn zeker niet.
Hij heeft in een rattenklem vastgezeten en samen met die klem hem naar huis gesleepd!

laat haar eerst maar herstellen en bekomen van die zware operatie.
ze zal nog wat suf zijn van de verdoving.

Guest_lucky bunny_*
Guest_lucky bunny_*

#23 Geplaatst 14 juli 2010 - 17:03

Heel veel sterkte met je poesje, ik heb er geen ervaring mee maar hier in de wijk loopt ook een poesje met 3 pootjes en die kan rennen als een zotje. :flower:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 14 juli 2010 - 18:07

Heel veel beterschap voor je poesje en sterkte voor jou :hug:

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#25 Geplaatst 14 juli 2010 - 18:30

:geluk:

Guest_Ineke0103_*
Guest_Ineke0103_*

#26 Geplaatst 14 juli 2010 - 22:38

Even een update over mn Lotje haar toestand:
Ze is al beweeglijker als gisteren
Begint stilaan te eten en te drinken (moet t wel echt vr haar zetten enz)
Al bij al , al iets beter als gisteren, hopelijk gaat t zo elke dag wat beter...
Bedankt vr de reacties allemaal, het doet toch deugd om te horen dat ik de juiste beslissing heb genomen en dat er toch katten zijn die er perfect mee leven...
Dikke kus Ineke en Lotje

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#27 Geplaatst 14 juli 2010 - 22:44

Gelukkig, dit is al een beetje goed nieuws!!
Geef Lotje maar een hele dikke knuffel, het komt vast allemaal goed!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 14 juli 2010 - 23:48

:thumb:
Dat is goed nieuws!

De eerste 3 dagen zijn het moeilijkst na zo'n zware operatie!
Met jouw goede zorgen zal het wel helemaal goed komen!
:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#29 Geplaatst 14 juli 2010 - 23:52

Ooh arme jongen !
Het zal effe wennen zijn maar als het een achterpoot is , gaat het meestal heel vlot.
Je poes gaat automatisch zo lopen ;)
:geluk: :geluk: :geluk:

Lorwen
Lorwen
  • 411 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 20 juli 2010 - 15:37

Vind dat altijd zo erg als ze op van die pet rescue aflevering op tv een pootje moeten amputeren bij dieren, maar ze doen dit niet zomaar en de beestjes kunnen, raar maar waar, vrij goed overweg met 3 pootjes.  Ik heb honden zien lopen alsof ze nog steeds 4 poten hadden!

Verdoving voor een kat is altijd zwaar en kan zeker drie dagen duren eer dat volledig uit hun systeem is, voor een castratie dan.  Voor een amputatie is het nog een zwaardere soort verdoving en kan het zeker nog langer duren, maar ze komen er wel weer boven op.

Eens ze hun nieuw evenwicht gevonden hebben zal je zien dat ze het redelijk goed kunnen stellen met 3 poten.  We hebben zelfs eens een kat gezien met 3 poten en geen staart (geen goed idee om tussen het graan te gaan zitten als het rijp is!) en die is ook nog heel oud geworden

Dus sterkte en geduld, het komt wel goed.  Hoewel het pijn doet om je lieveling zo te zien natuurlijk, maar beter zo dan dat je ze moest laten inslapen...  Nog een hoger knuffelgehalte!