Spring naar inhoud

- - - - -

Klein dilemma schoonzus

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1 Geplaatst 14 juli 2010 - 10:59

Wil toch even over iets jullie mening.

Kleine schetsing:
Mijn ventje zijn zus en haar vrouw hebben 2 kindjes, waarvan mijn ventje van het jongste peter is. Dan heeft hij ook nog 2 broers 1 met vriendin en 1 zonder.

Wij hebben zelf nog geen kindjes en zorgen dus doodgraag voor die van zijn zus, waar we ook wel een goed contact mee hebben.
Met zijn broer hebben we iets minder contact omdat het minder goed klikt met die zijn vriendin.
Ze vragen ook altijd aan ons om op de kindjes te letten want zijn broer+vriendin wonen nog niet samen en zij is ook niet zo kindjesminded.
Allemaal geen probleem natuurlijk, maar we merken nu toch iets op.
Onlangs kwamen we toevallig van zijn oma te weten dat zijn broer bij zijn zus moest gaan bbq'en en ze vroeg zo ja, moeten jullie ook gaan, niet dus. En dit is al meerdere keren voorgevallen. Wij zijn nog nooit gevraagd om iets te gaan eten/drinken/... bij hen ofzo. Zij bij ons wel, want als het hier feest is in't dorp wordt de hele familie gevraagd, voor sinterklaas zijn ze ook gevraagd, ...
We krijgen zo een beetje het gevoel dat we altijd als eerste een bericht krijgen om voor de kindjes te zorgen, maar voor iets anders dus blijkbaar niet...

Nu kreeg ik daarnet  een berichtje of we er zondag voor kunnen zorgen, aan de ene kant zou ik direct zeggen, ja geen probleem, maar ergens zit ik zo met een gevoel van ja, nu zijn ze daar weer en blijkbaar heeft mijn ventje dat ook, want hij sms'te onmiddellijk: ja het is KLJ zeg maar dat niet gaat, terwijl er op zondag niets speciaals te doen is, integendeel het is juist meer voor de kindjes (clown, springkasteel), dus ze zouden best wel meekunnen.

Hoe zien jullie dit? Zie ik het te zwart-wit??

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 juli 2010 - 12:29

Als het enkel van jullie kant moet komen, zou ik ook niet altijd onmiddelijk 'ja' zeggen. Wij letten ook wel eens op de kindjes van mijn beste vriendin, het zijn echter mensen die als je ze laat doen elk weekend op stap gaan, en dat vind ik teveel. Maar we mogen wel steeds erbij zijn als er een feestje is voor de kindjes en elke zomer mogen we bij hen gaan BBQ'en om ons te bedanken dat we soms op de kindjes passen. En hier gaat het nog niet eens over familie, dus normaal zouden we niet op elk feestje aanwezig zijn, maar ze vinden het normaal dat ze ons ook vragen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#3 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:03

Zou ik nu toch ook niet zo leuk vinden... Als er dan iets leuks te doen is, wil je er toch ook graag bij zijn... Kan je vriend het daar eens niet subtiel over hebben met zijn zus? Al weet ik dat dat niet makkelijk is, bij mijn man zijn zus is dat ab-so-luut onmogelijk... :o

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:11

het moet altijd langs 2 kanten komen...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:14

Goh, heel erg moeilijk. Ik heb zelf ondervinden dat als je altijd maar ja knikt, mensen het heel snel vanzelfsprekend vinden dat altijd alles doet wat ze je vragen.
Persoonlijk vind ik het nogal grof dat je wel goed genoeg bent om op de kinderen te passen, maar niet om dan uitgenodigd te worden.

Ik zou neen zeggen tegen het babysitten, zeker omdat het zo last minute is.....
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#6 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:20

Ik zou ze het toch een paar keer laten voelen hoor ;) door een paar keer NEE te zeggen! Als het enkel is om op de kindjes te passen... en voor de rest nodigen ze jullie niet uit, dan zou ik het wél weten :d

Sinds 1 jaar ben ik ook tante, mijn broer is papa geworden van een dochtertje, Yana, een ongelooflijk braaf kind waar iedereen van droomt :LOL: In augustus komt Yana voor de eerste maal bij "tante poes" een dagje logeren!!!! Ik had direct bij de geboorte tegen mijn broer gezegd dat ze enkel in hoge nood kunnen tellen op mij, want het is niet de bedoeling dat ze hun dochtertje voor de minste reden zouden "komen dumpen". Er zijn zo van die mensen die nog maar boodschappen gaan doen en hun kind ergens afzetten, of gewoon gezellig een dagje weg, zonder het kind, wéét je in mijn ogen moet je dan niet aan kinderen beginnen! Maar dat is mijn mening natuurlijk!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#7 Geplaatst 14 juli 2010 - 13:48

griffel1977 zei:

of gewoon gezellig een dagje weg, zonder het kind, wéét je in mijn ogen moet je dan niet aan kinderen beginnen! Maar dat is mijn mening natuurlijk!

Het is niet zo omdat je papa en mama bent dat je nooit iets voor jezelf mag doen hé. Het zou wat wezen dat ik nooit meer weg zou mogen samen met mijn man zonder kinderen.... denk niet dat dat goed is voor je relatie. Je hebt ook echt tijd nodig voor elkaar. Maar goed dat is mijn mening en bij ons gebeurt dat dus zeer zelden omdat ik mijn kinderen ook niet zomaar wil "dumpen".  

Maar goed Lisje, ik zou me daar ook niet alleen voor laten gebruiken hoor. Succes ermee.