Spring naar inhoud

- - - - -

hond achtergelaten in huis

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 14 juli 2010 - 14:19

heb er net naar gebeld, moet kaart invullen om haar op mijn naam te laten zetten en opsturen, dan is ze van ons :jump: :jump:

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#17 Geplaatst 14 juli 2010 - 15:18

tijgertje75 zei:

heb er net naar gebeld, moet kaart invullen om haar op mijn naam te laten zetten en opsturen, dan is ze van ons :jump: :jump:

Doe het maar snel!! Eindelijk zal ze kunnen genieten van een liefdevol gezin!!! De eigenaar had beter ook een briefje achtergelaten waarop stond dat hij er afstand van deed!!

Even OFF-TOPIC;

Wat ik mij eigenlijk afvraag is dat die héle Chipkwestie ook voor géén 100% te vertrouwen is, want wat als ze bv mijn hond uit de tuin stelen, de chip op hun naam laten zetten, bewijs dan maar eens als baasje dat zij jou hond komen stelen zijn, terwijl zij mss beweren dat je hem verkocht hebt aan hun :catscratchhead :catscratchhead

Onlags las ik volgend artikel in krant;
Handelaars in oud ijzer lokken chihuahua mee

Eigenaars loven beloning van vijfhonderd euro uit

• vrijdag 18 juni 2010
  • Auteur: Erik Gyselinck
Geplaatste afbeelding

Klaas Hertecant met Blondie die haar kleintje erg mist.Erik Gyselinck

OPWIJK - Digna (23) en Klaas Hertecant (25) zijn hun dierbare chihuahuapup van amper twee maanden kwijt. Een man die op zoek was naar oud ijzer tussen het grof huisvuil op de stoep, lokte het hondje mee in zijn bestelwagen. De chihuahua is zo'n duizend euro waard...

Het zal je maar overkomen. Wat heeft een chip dan nut, als iedereen het zomaar op zijn eigen naam kan zetten???

Bewerkt door griffel1977, 14 juli 2010 - 15:29.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 14 juli 2010 - 15:35

Arme hond, gelukkig heeft hij nu een goede thuis, ik kan begrijpen dat die sukkel eerst wat agressief overkwam, zo altijd opgesloten zitten in een klein hok, bah !
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 14 juli 2010 - 15:36

je kan een chip normaal enkel op je naam zetten als je dat originele papiertje hebt. vb van luca en bilylou hadden ze dat papiertje niet meer, dus kan ik hen normaal niet op mijn naam zetten. zal sowieso nog es informeren bij abiec, maar kvrees er beetje voor... mss met een verklaring van mijn dierenarts dat ze al 2 jaar bij me zijn?? kzal het es moeten vragen...
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#20 Geplaatst 14 juli 2010 - 15:39

Nele zei:

je kan een chip normaal enkel op je naam zetten als je dat originele papiertje hebt. vb van luca en bilylou hadden ze dat papiertje niet meer, dus kan ik hen normaal niet op mijn naam zetten. zal sowieso nog es informeren bij abiec, maar kvrees er beetje voor... mss met een verklaring van mijn dierenarts dat ze al 2 jaar bij me zijn?? kzal het es moeten vragen...

Inderdaad, heb eens wat opzoekingswerk gedaan en heb het volgende gevonden; stond op BVIRH-site

Ik ben particulier. Kan ik een wijziging van verantwoordelijke per telefoon, fax of email uitvoeren ?
Neen ! U moet de originele kaart ‘Aanvraag tot wijziging van verantwoordelijke of verandering van adres-Aangifte van overlijden’ gebruiken. Indien u niet meer over deze kaart beschikt moet u een eigenaarsattest vragen aan uw dierenarts. Dit attest moet vergezeld zijn van een afstandsverklaring van de eerste verantwoordelijke

Al een geluk, dan ben ik toch wat meer gerustgesteld ;) Dan is de chip toch 99% veilig!

Bewerkt door griffel1977, 14 juli 2010 - 15:42.

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 14 juli 2010 - 15:44

:heart:  Wat een mooie hondjes.
Gelukkig bestaan er nog mensen zoals jij die zich ontfermen over achtergelaten honden.

Geniet van de hondjes!

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#22 Geplaatst 14 juli 2010 - 16:05

:love: :love: :love:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 14 juli 2010 - 16:13

griffel1977 zei:

Doe het maar snel!! Eindelijk zal ze kunnen genieten van een liefdevol gezin!!! De eigenaar had beter ook een briefje achtergelaten waarop stond dat hij er afstand van deed!!

Even OFF-TOPIC;

Wat ik mij eigenlijk afvraag is dat die héle Chipkwestie ook voor géén 100% te vertrouwen is, want wat als ze bv mijn hond uit de tuin stelen, de chip op hun naam laten zetten, bewijs dan maar eens als baasje dat zij jou hond komen stelen zijn, terwijl zij mss beweren dat je hem verkocht hebt aan hun :catscratchhead :catscratchhead

Onlags las ik volgend artikel in krant;
Handelaars in oud ijzer lokken chihuahua mee

Eigenaars loven beloning van vijfhonderd euro uit

• vrijdag 18 juni 2010
  • Auteur: Erik Gyselinck
Geplaatste afbeelding

Klaas Hertecant met Blondie die haar kleintje erg mist.Erik Gyselinck

OPWIJK - Digna (23) en Klaas Hertecant (25) zijn hun dierbare chihuahuapup van amper twee maanden kwijt. Een man die op zoek was naar oud ijzer tussen het grof huisvuil op de stoep, lokte het hondje mee in zijn bestelwagen. De chihuahua is zo'n duizend euro waard...

Het zal je maar overkomen. Wat heeft een chip dan nut, als iedereen het zomaar op zijn eigen naam kan zetten???

je kan dat niet zomaar hoor, bij de officieele papieren zit een kaart die je moet invullen en opsturen, als je die kaart niet hebt moet je langs een dierenarts gaan om haar te laten scannen en dan krijg je een papier mee om door te sturen, dus als ze opgegeven staat als gestolen ziet de dierenarts dat en krijg je geen papier en kun je haar niet op jouw naam zetten, dat heeft die mevrouw mij net aan de telefoon uitgelegd

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 14 juli 2010 - 16:14

Wie doet er nu toch zoiets... gelukkig gaan jullie haar houden , veel plezier met haar. :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 14 juli 2010 - 16:25

tijgertje75 zei:

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#26 Geplaatst 14 juli 2010 - 18:24

Pff, je moet het maar kunnen, je eigen hond daar achterlaten ..
Sommige mensen..
Maar écht super van jullie dat jullie hem in huis nemen!
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#27 Geplaatst 14 juli 2010 - 18:28

Hoi ,

Wat goed te lezen dat ze nu overeenkomt met de pup. Proficiat het lijkt me echt een schat. :heart:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 14 juli 2010 - 18:32

hier zijn wat foto's, zijn nog niet echt goed, maar ze is nog veel te zenuwachtig om goeie foto's te maken, het eerste onweer heeft ze net goed overleefd, ze was niet bang :)

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2168.JPG
  • IMG_2169.JPG
  • IMG_2171.JPG

jessy89
jessy89
  • 650 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 14 juli 2010 - 20:56

ooh snap niet goed dat je dat zo maar kan achter laten.
ziet er een schatje uit :heart:
alle geluk heeft ze nu een gouden mandje.
:geluk: met jullie nieuwe schat.

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 14 juli 2010 - 21:31

mmo hondje gelukkige dat bij u zit samen ander hond
die slapen buiten als waakhond :catscratchhead
even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding