Spring naar inhoud

- - - - -

Arm katje UPDATE

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 14 juli 2010 - 17:42

Daarnet, onderweg naar huis, zag ik op straat een zeer mager, half langharig zwerfkatje. Of het is een kitten van zo'n 3 maanden oud, of een zeer klein halfwasje. Het was echt graatmager, maar zeer mooi van kleur. Wat ros/ bruin/ beige, kan het niet anders omschrijven dan een leeuwenwelpje. Ik zette meteen mijn fiets aan de kant en probeerde het te benaderen. Het katje liep telkens wat verder weg. Dan ging het op de grond liggen rollen, precies van "kom eens op mijn buikje krabben" en toen ik dichter kwam kroop het weer onder een geparkeerde auto. Ik heb meteen gekeken naar de oogjes, die zagen er gezond uit. Maar oooh wat was het mager :( ik probeerde het te lokken, zonder succes. Door het naderende onweer moest ik wel verder fietsen.
Ik voel me nu ZO schuldig! :( Ik kon het arme schepsel niet verzorgen of eten geven, laat staan meenemen op de fiets. En nu zit dat arme hummeltje minden in een storm buiten! En het was maar een paar straten hier vandaan, maar na dit onweer zal het wel wegvluchten ...
Ik zou het zo graag helpen. Wat kan ik doen? ... Als ik het nog eens ooit zie...

Bewerkt door English Rose, 15 juli 2010 - 18:49.

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 juli 2010 - 17:55

Ik zou na het onweer nog eens gaan kijken, misschien zit het er nog, dan kan je wat eten meedoen.  Als je het zou willen houden kan je een bench meedoen, je weet nooit dat ze zich laat pakken.
Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 14 juli 2010 - 17:57

zou ook nog eens gaan kijken, mss heeft het wel honger of verzorging nodig

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 14 juli 2010 - 18:15

Ga nog eens kijken als het weer droog is en neem eventueel wat eten meer voor 't geval het sukkeltje er nog rondloopt.
Tenminste ik zou proberen om het te pakken en dan weer verder zien.

Houd je ons op de hoogte? :thumb:

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 14 juli 2010 - 19:16

English Rose zei:

Daarnet, onderweg naar huis, zag ik op straat een zeer mager, half langharig zwerfkatje. Of het is een kitten van zo'n 3 maanden oud, of een zeer klein halfwasje. Het was echt graatmager, maar zeer mooi van kleur. Wat ros/ bruin/ beige, kan het niet anders omschrijven dan een leeuwenwelpje. Ik zette meteen mijn fiets aan de kant en probeerde het te benaderen. Het katje liep telkens wat verder weg. Dan ging het op de grond liggen rollen, precies van "kom eens op mijn buikje krabben" en toen ik dichter kwam kroop het weer onder een geparkeerde auto. Ik heb meteen gekeken naar de oogjes, die zagen er gezond uit. Maar oooh wat was het mager :( ik probeerde het te lokken, zonder succes. Door het naderende onweer moest ik wel verder fietsen.
Ik voel me nu ZO schuldig! :( Ik kon het arme schepsel niet verzorgen of eten geven, laat staan meenemen op de fiets. En nu zit dat arme hummeltje minden in een storm buiten! En het was maar een paar straten hier vandaan, maar na dit onweer zal het wel wegvluchten ...
Ik zou het zo graag helpen. Wat kan ik doen? ... Als ik het nog eens ooit zie...

teruggaan met wat eten en je er beetje bijzetten... het katje zal wel komen eten zo hebben we indy ook haar vertrouwen gewonnen.. bij straatkatjes die honger hebben gaat de liefde door de maag :catscratchhead allez ja bij indy gaat de liefde nog steeds na twee jaar door de maag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 14 juli 2010 - 19:45

ik zou zeker eens terug gaan kijken!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 14 juli 2010 - 20:38

en? ben je terug gaan kijken?

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 14 juli 2010 - 20:52

O ik zou ook nog eens gaan kijken hoor.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#9 Geplaatst 14 juli 2010 - 21:34

Hoe is het afgelopen voor het katje?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het katje er nog zat, maar je weet maar nooit...
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 15 juli 2010 - 01:02

Ik ben net terug van een feestje, daar moest ik om zes uur al zijn. Ben nu het stikdonker is, heel rustig door de straten gereden :) ik heb de kat van de buren ontmoet, maar het zwerfkatje niet :( :( :( Ik maak me zo ongerust! Ik zal elke dag nog wel eens gaan kijken en eventueel in de bosjes ofzo wat eten zetten? Nu ja, als dat op is, dan weet ik niet of het een andere kat was, oa die van de buren misschien...
Ik heb nog een probleem : Stel dat ik het katje zou zien en zou kunnen vangen. Ik zit hier op een appartement en ik kan dat katje niet zomaar bij Amon en Nona zetten (ziekte, aids enz). Ik kan het ook niet apart zetten in de slaapkamer, aangezien het mss een wild katje is. Waar moet ik er dan mee terecht?
Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 15 juli 2010 - 09:49

Mol is wat ver, maar je kan altijd Poezennetwerk eens contacteren...

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:55

Ja, wij hebben hier in de buurt ook verschillende organisaties. Moest ik het katje nog zien, ik zal regelmatig gaan kijken, dan zal ik een van hen eens contacteren. Mss dat een vangkooi werkt? Want ik denk niet dat ik ze zelf kan vangen, en moest dat lukken... Dan kan ik er nergens mee terecht hier thuis.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 15 juli 2010 - 12:11

Zeker terug gaan en je kan ze altijd ergens in een opvang binnen brengen, als ze natuurlijk plaats hebben, veel succes! :geluk:

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 15 juli 2010 - 12:18

Ben de straat afgegaan, gerammeld met eten... Geen poesje te zien :( maar ze kan ondertussen al zo ver weg zijn. Er zijn ook veel bosjes, grasveldjes en tuinen waar ze zich kan schuilhouden. Ik heb in de buurt waar ik ze gisteren zag, onder een struik, een doosje met brokjes gezet. Hopelijk vindt ze die. En anders smullen de andere katten er wel van.

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 15 juli 2010 - 18:52

GOED NIEUWS :dancer:
Katje heeft een eigenaar... Ik ben nog eens rond geweest. En bij het huis waar ik ze gisteren onder de auto zag kruipen, zat nu een man in de tuin te werken (op zijn knieƫn). Ik zeg "Excuseer meneer, ik heb hier gisteren een zwerfkatje gezien. Hebt u dat misschien gezien?" Hij staat recht en wijst naar beneden... Naast de man zat het katje vrolijk in het zonnetje :) Hij had ze al 15 jaar zei hij. Ik voelde me een idioot :s dus ik zei "Er worden zoveel katjes gedumpt, en ik was wat ongerust." Ik liet eens vallen dat ze toch mager was (en klein). Maar hij zei dat dat van ouderdom is en dat ze wat aan het aftakelen was.
Eind goed al goed he ;) ik hoef me geen zorgen meer te maken dan.

Geplaatste afbeelding