Spring naar inhoud

- - - - -

snap het soms niet...

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#16 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:09

ik vindt het grappig om te zien dat broertjes/zusjes gebeuren

mama pietje zegt dit of doet daat bleeeee, 3 minuten later komt pietje  ,mama pukje doet dit of daaaat.

je ziet het vaak terug en ik moet er innerlijk vaak om lachen.

ik denk altijd maar kinderen zijn het product van hun ouders.

en sommige gedragingen zijn menselijk en horen bij de leeftijden.
het is dan precies hoe de ouder zich opstelt in die situaties.
Waardoor het kind gevormd wordt.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:10

Dan heb ik blijkbaar héél veel chance want de kinderen die ik ken  (en dat zijn er héél wat)zijn netjes opgevoed, beleefd en gehoorzaam.
Ze zijn natuurlijk wel eens druk druk druk en overmoedig, hebben aandacht nodig maar daarvoor zijn het kinderen toch?
Wat ik ook merk is dat het vaak een kwestie is van actie/reactie.
Zolang de mama erbij is zijn ze uitgelaten en eens ze alleen met mij zijn worden het engeltjes.
Ik doe bijna even gek mee met hun maar kan ze ook héél goed tot bedaren brengen en ze tot rust laten komen.
En nee ik heb er geen truc voor, it's a feeling.
Kinderen zijn ons fortuin en het is vaak hoe jij als persoon ermee omgaat.
"Vervelende" kindjes in de winkels? Kijk eens naar de mama/papa hoe opgenaaid die zijn.
Maak er een spelletje van, betrek ze bij je activiteiten en ze zullen zich héél wat rustiger gedragen.
Het ligt nog altijd aan de ouders en de opvoeding die ze krijgen hoor, kinderen zitten volop in een leerproces, help ze daar dan even bij.

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#18 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:11

arifiene zei:

Euhm, als je goed had gelezen, dan had je gezien dat dit een reactie was op een zeer vervelend mens die mij al meermaals had geirriteerd door allerlei domme opmerkingen én het dan nog nodig vond om het feit dat ik gedumpte katten opvang af te breken.

Het ging dus weldegelijk over haar kinderen, niet over kinderen in het algemeen. En haar kinderen ZIJN rotkinderen.
Ze zijn slecht opgevoed, luisteren totaal niet, maken vanalles kapot, zijn rotverwend, maken het leven van de hond des huizes zuur én zijn net een bende wilden als ze ergens binnenkomen.

Maw: Ik vind het nogal ongepast dat je mijn opmerking hier uit context rukt om je frustratie ivm mensen en hun reacties op kinderen aan te duiden.

Ik heb het juist er zo neer gezet dat ik juist jouw niet met naam en toenaam wilde quoten, maar gewoon enkele uitspraken waar ik niets mee kan. Maar draai het eens om hoe dat zou aan komen. Ze zegt tegen jouw liever 2 van deze engeltjes van kinderen dat 7 van die monsterlijke katten..... Ik kan me best voorstellen dat voor sommige mensen 7 katten te veel is, wat niet weg neemt dat iedereen dat voor zichzelf moet weten maar dat is dan toch ook zo voor hen met hun kinderen. Echt mocht iemand zoiets tegen mij zou zeggen ik zou werkelijk ontploffen.
En tuurlijk zijn er ook minder leuke kinderen die niet goed luisteren maar moeten die dan monsters genoemd worden :catscratchhead

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:12

Nahs zei:

ik vindt het grappig om te zien dat broertjes/zusjes gebeuren

mama pietje zegt dit of doet daat bleeeee, 3 minuten later komt pietje  ,mama pukje doet dit of daaaat.

je ziet het vaak terug en ik moet er innerlijk vaak om lachen.

ik denk altijd maar kinderen zijn het product van hun ouders.

en sommige gedragingen zijn menselijk en horen bij de leeftijden.
het is dan precies hoe de ouder zich opstelt in die situaties.
Waardoor het kind gevormd wordt.

Precies.  Dat bedoel ik dus ook!
Blij dat er nog mensen denken zoals mij.

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#20 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:15

kiki zei:

Dan heb ik blijkbaar héél veel chance want de kinderen die ik ken (en dat zijn er héél wat)zijn netjes opgevoed, beleefd en gehoorzaam.
Ze zijn natuurlijk wel eens druk druk druk en overmoedig, hebben aandacht nodig maar daarvoor zijn het kinderen toch?
Wat ik ook merk is dat het vaak een kwestie is van actie/reactie.
Zolang de mama erbij is zijn ze uitgelaten en eens ze alleen met mij zijn worden het engeltjes.
Ik doe bijna even gek mee met hun maar kan ze ook héél goed tot bedaren brengen en ze tot rust laten komen.
En nee ik heb er geen truc voor, it's a feeling.
Kinderen zijn ons fortuin en het is vaak hoe jij als persoon ermee omgaat.
"Vervelende" kindjes in de winkels? Kijk eens naar de mama/papa hoe opgenaaid die zijn.
Maak er een spelletje van, betrek ze bij je activiteiten en ze zullen zich héél wat rustiger gedragen.
Het ligt nog altijd aan de ouders en de opvoeding die ze krijgen hoor, kinderen zitten volop in een leerproces, help ze daar dan even bij.

:duim: helemaal mee eens.

Over het algemeen luisteren die van mij echt wel goed maar als ik zelf eens opgefokt ben, amai dan zijn het dubbel zo erg. Het enige dat ik dan kan denken ok, en nu zelf rustig want anders komt het echt niet goed, als je dan zelf een grapje maakt of even zot doet dan is het weer in orde :)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#21 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:20

kiki zei:

Precies. Dat bedoel ik dus ook!
Blij dat er nog mensen denken zoals mij.

daarom denk ik ook dat ik een goede mama zou zijn ;)

\

Als ouder van een kind of meer groei je daar in mee als buitenstaander val je met je neus vet in de boter als je geen eigen uk hebt.
En in het begin dacht ik vaak pfff ben ik wel geschikt dit is vermoeiend hihihi.

Maar je leert filtreren en relatieveren.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#22 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:25

Nahs zei:

\

Als ouder van een kind of meer groei je daar in mee als buitenstaander val je met je neus vet in de boter als je geen eigen uk hebt.
En in het begin dacht ik vaak pfff ben ik wel geschikt dit is vermoeiend hihihi.

:lachen: :lachen: :lachen:

Maar idd een buitenstaander valt er ineens in. Ik heb eigenlijk alleen maar vriendinnen die kinderen hebben en ook nog eens bijna allemaal rond de zelfde leeftijd, ook een aantal wat ouderen dus misschien is het daardoor dat het me hier heel erg opvalt.

Ik heb 1 oudcollega die  absoluut geen kinderen wil maar bij Isaura zegt ze altijd als ik zeker wist dat ik er zo 1 zou krijgen dan wil ik zelfs een kind :) Dat is toch eigenlijk altijd wel mijn beste compliment :lachen:

Bewerkt door *mikkeke*, 15 juli 2010 - 10:25.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:31

Nahs zei:

\

Als ik dan de mijne eens beu ben voor een weekje, mag die dan afkomen? O:)

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:32

*mikkeke* zei:

Ik heb het juist er zo neer gezet dat ik juist jouw niet met naam en toenaam wilde quoten, maar gewoon enkele uitspraken waar ik niets mee kan. Maar draai het eens om hoe dat zou aan komen. Ze zegt tegen jouw liever 2 van deze engeltjes van kinderen dat 7 van die monsterlijke katten..... Ik kan me best voorstellen dat voor sommige mensen 7 katten te veel is, wat niet weg neemt dat iedereen dat voor zichzelf moet weten maar dat is dan toch ook zo voor hen met hun kinderen. Echt mocht iemand zoiets tegen mij zou zeggen ik zou werkelijk ontploffen.
En tuurlijk zijn er ook minder leuke kinderen die niet goed luisteren maar moeten die dan monsters genoemd worden :catscratchhead

Dat zegt ze helemaal niet, want ze weet zelf best wel dat het 2 monstertjes zijn  ;) .
Ze heeft er helemaal geen controle over, en ze 'komt er vaak mee in schande' zoals ze zeggen (en daar klaagt ze vaak zelf over trouwens). Een hele stapel blikken omver gooien in de supermarkt, met schoenen beginnen smijten in een schoenwinkel, en ga zo maar door.
Het zijn dus weldegelijk monstertjes, en dat is uiteraard haar eigen schuld (zoals ik zei: Geen goede opvoeding en rotverwend).
Ik zou zeggen: Als jij zo'n kinderen hebt, en ik zeg zoiets (als tegenreactie trouwens op mijn -tijdelijke, want opvangertjes- schatten van katten die wél opgevoed zijn), dan mag je voor mijn part ontploffen. De waarheid doet soms wel eens pijn maar dient wel gezegd te worden.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#25 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:32

Weet je waar ik iets van krijg. Dat mensen andere ouders kritiek gaan geven over de opvoeding van hun kinderen terwijl ze er zelf geen hebben.
Ik spreek uit eigen ervaring. Mijn mama kreeg ook heel veel kritiek over de opvoeding van mijn broer en mij. Als ik als kleuter in mijn neus durfde peuteren dan kreeg ik en mama een hele preek dat het ongepast was. Wist ik veel als kleuter :s Maar het moet wel serieus geweest zijn als ik mij dat nu nog herinner hé.
Ze gingen ook zeggen hoe mama het moest doen en blablabla. Dat terwijl mijn mama altijd ging babysitten en een diploma kinderverpleegkunde heeft.
Wel nu zijn we meer dan 20 jaar later. En ik heb het er pas nog met mijn mama over gehad. Ze heeft mijn broer en mij (en mijn klein broertje ook) heel goed opgevoed. Ze moet gewoon eens zien waar we staan in het leven en hoe we met anderen omgaan. Dat is toch om fier op te zijn. Zeker als je ons met de kinderen van de mensen die zo'n kritiek leverden vergelijkt.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#26 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:38

arifiene zei:

Dat zegt ze helemaal niet, want ze weet zelf best wel dat het 2 monstertjes zijn ;) .
Ze heeft er helemaal geen controle over, en ze 'komt er vaak mee in schande' zoals ze zeggen (en daar klaagt ze vaak zelf over trouwens). Een hele stapel blikken omver gooien in de supermarkt, met schoenen beginnen smijten in een schoenwinkel, en ga zo maar door.
Het zijn dus weldegelijk monstertjes, en dat is uiteraard haar eigen schuld (zoals ik zei: Geen goede opvoeding en rotverwend).
Ik zou zeggen: Als jij zo'n kinderen hebt, en ik zeg zoiets (als tegenreactie trouwens op mijn -tijdelijke, want opvangertjes- schatten van katten die wél opgevoed zijn), dan mag je voor mijn part ontploffen. De waarheid doet soms wel eens pijn maar dient wel gezegd te worden.

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: dat zijn dan idd niet echt opgevoede kinderen :wi
als ik zoiets zie gebeuren is het enige dat ik kan denken, ben ik effe blij dat het niet die van mij zijn :ha Ik snap alleen niet dat het zover kan komen :o .

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#27 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:41

arifiene zei:

Dat zegt ze helemaal niet, want ze weet zelf best wel dat het 2 monstertjes zijn ;) .

Jaaaaaaa, daar kan ik ook echt niet tegen. Ik ken dus ook zo iemand. Altijd commentaar op iedereens opvoeding maar haar kinderen zijn echt niet de leukste om het maar kortzichtig te zeggen. En er maar tegen roepen...... tja, das dus niet mijn ding :wi
Dusss ik doe het ook gewoon op mijn manier.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:42

*mikkeke* zei:

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: dat zijn dan idd niet echt opgevoede kinderen :wi
als ik zoiets zie gebeuren is het enige dat ik kan denken, ben ik effe blij dat het niet die van mij zijn :ha Ik snap alleen niet dat het zover kan komen :o .

Ik zou me eerlijk gezegd doodschamen als ik schoenen aan het passen ben en mijn jongste zoon met dure pumps in het rond begint te smijten...
Zij lacht er eens mee, zegt dat het 'niet netjes' is en de zaak is af.
Ze is hier 1 keer binnengeweest met die 2 monstertjes, maar nu inviteer ik ze nooit meer. Mijn moeder's kristallen vaas lag bijna op de grond en ze liepen voortdurend achter peluche om hem te pesten. Ik had nog 1 minuut nodig en ik had ze in hun nekvel genomen als dat kon :p .

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#29 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:46

arifiene zei:

Ik zou me eerlijk gezegd doodschamen als ik schoenen aan het passen ben en mijn jongste zoon met dure pumps in het rond begint te smijten...
Zij lacht er eens mee, zegt dat het 'niet netjes' is en de zaak is af.
Ze is hier 1 keer binnengeweest met die 2 monstertjes, maar nu inviteer ik ze nooit meer. Mijn moeder's kristallen vaas lag bijna op de grond en ze liepen voortdurend achter peluche om hem te pesten. Ik had nog 1 minuut nodig en ik had ze in hun nekvel genomen als dat kon :p .

Stuur ze maar eens naar een cursus triple P, Positief Parenting Program,heel leerzaam in zulke gevallen :x . Heb ik laatst ook gedaan, werd bij de kinderen op school gegeven en dat is dus ook echt de manier hoe ik mijn kinderen op wil voeden maar met zo'n cursusje sta je toch weer effe wat zekerder in je schoenen.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#30 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:55

Jess zei:

Als ik dan de mijne eens beu ben voor een weekje, mag die dan afkomen? O:)

jahoor maar de garantie dat je hem terug krijgt is vrijwel nihil ;)