Spring naar inhoud

- - - - -

snap het soms niet...

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:59

Waarschijnlijk ben je gevoeliger voor dergelijke opmerkingen omdat je moeder bent, maar ik denk dat je het niet persoonlijk moet nemen hoor ;) .
Wij hebben bewust gekozen om kinderloos te blijven, en hiervoor heb ik ook heel veelonbegrip gekregen in mijn omgeving, maar ieder kiest dit nu eenmaal voor zichzelf. Wil dit zeggen dat ik kinderen niet leuk vind ? Nee, absoluut niet, maar ik heb er gewoon geen zin in om mijn tijd eraan te besteden. Als de kindjes van mijn vriendin hier komen dan amuseren ze zich altijd heel goed en ze komen ook graag naar hier, maar ik ben altijd blij dat die dag om is en ik ze weer naar huis kan doen. Ik vind het ook ontzettend vermoeiend, vooral het gebabbel heel de tijd :oops: . Toch zal ik altijd klaar staan voor hen als mijn vriendin in nood zit om de kinderen. En natuurlijk hebben ouders het recht om eens zonder kinderen op stap te gaan, maar er zijn ouders die bijna elke week zonder kinderen op stap gaan en dat vind ik niet kunnen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:03

Zelf heb ik geen kinderen, maar ik soms wel het mijn van sommige ouders. Moeien zal ik me nooit doen, maar als buitenstaander (met of zonder kinderen) zie je wel eens 'foute' dingen.
Natuurlijk heb ik het niet over prutsen die ons allemaal overkomen en als we zelf wat prikkelbaarder zijn ofzo komen deze mss wel eens vaker voor.
Maar ik heb het over grove fouten.
Iedereen voedt zijn kinderen op hoe hij/zij het wil.
Zelf heb ik geen kinderen, manlief wil er geen. Maar na een dagje mijn klasje gehad te hebben, ben ik soms wel blij dat ik er thuis niet nog heb rondlopen :p . Al kan je die twee natuurlijk niet vgl. met elkaar!
Bij ons is het nog wel net iets ander (bijzonder onderwijs) en ben je ook met hun 'verzorging' bezig, maar ik bewonder dan toch zeer sterk de ouders.

Zelf ben ik van mening dat er heel veel aan de opvoeding ligt, maar toch kan het karakter van een kind veel bepalen.
En ik heb liever in de winkel een wenend kind achter me staan, die haar zin niet krijgt, dan een kind dat alles krijgt bij de minste kik die ze geven.

Het enige waar ik het van krijg is van mensen die denken dat hun kind helemaal nooit iets fout doet (bv in de winkel mensen omver lopen, kan toch geen kwaad wel? :louche: Het zijn tenslotte kinderen :s :louche: .)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:03

Er toch ook even een positieve noot aan toevoegen.

Er zijn inderdaad kinderen die ook je leven verrijken, ze mogen dan nog zo druk zijn, zolang ze niet te hard roepen, respect hebben en dus ook goed opgevoed zijn, heb ik er geen probleem mee :) , maar elke dag zou toch wel iets teveel zijn :oops:

Bewerkt door Spanishke, 15 juli 2010 - 11:04.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:06

PeggyJ zei:

Waarschijnlijk ben je gevoeliger voor dergelijke opmerkingen omdat je moeder bent, maar ik denk dat je het niet persoonlijk moet nemen hoor ;) .
Wij hebben bewust gekozen om kinderloos te blijven, en hiervoor heb ik ook heel veelonbegrip gekregen in mijn omgeving, maar ieder kiest dit nu eenmaal voor zichzelf. Wil dit zeggen dat ik kinderen niet leuk vind ? Nee, absoluut niet, maar ik heb er gewoon geen zin in om mijn tijd eraan te besteden. Als de kindjes van mijn vriendin hier komen dan amuseren ze zich altijd heel goed en ze komen ook graag naar hier, maar ik ben altijd blij dat die dag om is en ik ze weer naar huis kan doen. Ik vind het ook ontzettend vermoeiend, vooral het gebabbel heel de tijd :oops: . Toch zal ik altijd klaar staan voor hen als mijn vriendin in nood zit om de kinderen. En natuurlijk hebben ouders het recht om eens zonder kinderen op stap te gaan, maar er zijn ouders die bijna elke week zonder kinderen op stap gaan en dat vind ik niet kunnen.

Ik krijg zeer vaak de vraag: Wanneer komen er eindelijk kinderen (ben 2 8) ? Momenteel voel ik me er niet klaar voor, maar als het zou zijn, zou ik het wel goed kunnen verzorgen. Momenteel vind ik niet dat wel het samen aankunnen, dus niet doen, vind ik dan. Vriendlief wil er toch geen . Ik gebruik dit soms bij hem wel als excuus :x . We hebben geen kinderen, dus ik mag dan toch de poesjes harder verwennen :x :x . Hij zegt dan dat je voor poezen geen poezengeld (kindergeld) krijgt :s .
En ook ik heb geen kinderen, maar zie wel zeer graag kinderen.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:10

PeggyJ zei:

Ik heb al van zolang ik mijn kan herinneren voor andermans kinderen gezorgd (ben ook au pair geweest, weliswaar maar op 20km van mijn thuis, maar ik logeerde er wel) en ik had een gezin waarvan de ouders elke donderdagavond gezellig met z'n twee op restaurant gingen. Ik ging dan naar daar en voor de kids was dat ook superleuk: we keken een tekenfilm, maakten popcorn of ze kregen chips, we speelden een spel of gingen eens subtropisch zwemmen. Kids fun en ouders fun. En ja, dat was elke week. En die kinderen waren helemaal niet stout, of verwend of wat dan ook, integendeel.
Eerlijk gezegd, zou ik wel hetzelfde willen doen als onze kleine er is....

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:10

Spanishke zei:

Er toch ook even een positieve noot aan toevoegen.

Er zijn inderdaad kinderen die ook je leven verrijken, ze mogen dan nog zo druk zijn, zolang ze niet te hard roepen, respect hebben en dus ook goed opgevoed zijn, heb ik er geen probleem mee :) , maar elke dag zou toch wel iets teveel zijn :oops:

Hier ben ik het volledig mee eens! Ik ben er zeker van dat vele kinderen van jezelf je leven kunnen verrijken.
Ik heb dit zelfs al met mijn klasje. Ik heb er 5 en heb er mijn 'peren' mee gezien hoor, maar alles wat je doet loont.
Ze hebben me soms grijs haar gegeven en bloed, zweet en tranen bezorgd. Maar mijn hart smelt van hen en zeker wanneer ze lieve commentaren geven.
Maar nogmaals: soms wel blij dat ik ze 's avonds terug mag afgeven :x :x

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:11

Jess zei:

Ik heb al van zolang ik mijn kan herinneren voor andermans kinderen gezorgd (ben ook au pair geweest, weliswaar maar op 20km van mijn thuis, maar ik logeerde er wel) en ik had een gezin waarvan de ouders elke donderdagavond gezellig met z'n twee op restaurant gingen. Ik ging dan naar daar en voor de kids was dat ook superleuk: we keken een tekenfilm, maakten popcorn of ze kregen chips, we speelden een spel of gingen eens subtropisch zwemmen. Kids fun en ouders fun. En ja, dat was elke week. En die kinderen waren helemaal niet stout, of verwend of wat dan ook, integendeel.

Ik vind ook dat ouders dit verdienen! Iedereen is maar een persoon, iedereen heeft tijd voor zichzelf nodig en tijd als koppel.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#38 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:15

dolfjeweerwolfje zei:

En ik heb liever in de winkel een wenend kind achter me staan, die haar zin niet krijgt, dan een kind dat alles krijgt bij de minste kik die ze geven.

Het enige waar ik het van krijg is van mensen die denken dat hun kind helemaal nooit iets fout doet (bv in de winkel mensen omver lopen, kan toch geen kwaad wel? :louche: Het zijn tenslotte kinderen :s :louche: .)

Maar daar denkt ook lang niet iedereen hetzelfde over hoor. Ik heb toch al eens gehad dat Raisa in de winkel zich op de grond gooide met de nodige decibels omdat ze iets wou hebben wat ze niet kreeg (zoals het rendier hoedje, voor sommige wel bekend van tv :x ) Tja, sorry hoor maar dan krijg je het bij mij juist net niet, dus lekker laten liggen en krijs maar...... zoiets gebeurd dan ook maar 1x en dan weten ze dat zoiets echt niet werkt maar als je dan de mensen in de winkel ziet kijken van wat is me dat voor een moeder :oops: . Dan denk ik maar ze doet het nu 1x maar volgende keer zal het niet meer gebeuren omdat ze donders goed weet dat ze geen succes zal hebben. Als ze het nu netjes vragen met een asjeblieft erachter aan dan is het al een heel ander verhaal 8) en ook dan krijgen ze echt niet alles hoor :wi

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#39 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:19

Jess zei:

Je hebt ook echt tijd samen nodig hoor. En niet alleen die verloren uurtjes als je kinderen in bed liggen want dan ben je zelf ook al bek af en moet er toch altijd nog iets gebeuren. Wij gaan in augustus dus ook lekker weg met z'n tweetjes voor 4 dagen. Zalig gewoon effe niet moeten zorgen. Daarna kan je er weer extra goed tegen aan. Maarrrrrr na de eerste nacht mis ik ze al super hard :lachen:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:19

*mikkeke* zei:

Maar daar denkt ook lang niet iedereen hetzelfde over hoor. Ik heb toch al eens gehad dat Raisa in de winkel zich op de grond gooide met de nodige decibels omdat ze iets wou hebben wat ze niet kreeg (zoals het rendier hoedje, voor sommige wel bekend van tv :x ) Tja, sorry hoor maar dan krijg je het bij mij juist net niet, dus lekker laten liggen en krijs maar...... zoiets gebeurd dan ook maar 1x en dan weten ze dat zoiets echt niet werkt maar als je dan de mensen in de winkel ziet kijken van wat is me dat voor een moeder :oops: . Dan denk ik maar ze doet het nu 1x maar volgende keer zal het niet meer gebeuren omdat ze donders goed weet dat ze geen succes zal hebben. Als ze het nu netjes vragen met een asjeblieft erachter aan dan is het al een heel ander verhaal 8) en ook dan krijgen ze echt niet alles hoor :wi

IK WIL EEN RENDIERHOEDJE!!!!!
Super!
Gisteren stond ik aan de kassa in de winkel en daar was ook een kind van een jaar of 4, en die was de hele tijd aan het jengelen en zagen en doen, ze wou een papierke hebben dat op een frigo plakte. En die mama zegt 25 keer neen, en dan begint ze nog harder te schreeuwen tot de mama zegt van "allez, pak het dan maar".
Ik heb ne keer in de winkel mijn kar laten staan en ben vertrokken, in de auto gaan zitten tot de kleine was afgekoeld en terug gegaan

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:26

Jess zei:

IK WIL EEN RENDIERHOEDJE!!!!!
Super!
Gisteren stond ik aan de kassa in de winkel en daar was ook een kind van een jaar of 4, en die was de hele tijd aan het jengelen en zagen en doen, ze wou een papierke hebben dat op een frigo plakte. En die mama zegt 25 keer neen, en dan begint ze nog harder te schreeuwen tot de mama zegt van "allez, pak het dan maar".
Ik heb ne keer in de winkel mijn kar laten staan en ben vertrokken, in de auto gaan zitten tot de kleine was afgekoeld en terug gegaan

En welke boodschap geeft de mama aan het kind: Krijs en zaag maar, je krijgt uiteindelijk toch je zin :o .
Soms denk ik ook wel dat sommige moeders echt op zijn en daarom toegeven. Dat ze geen fut meer hebben om er tegen in te gaan.
Want natuurlijk zijn er ook kinderen die echte monstertjes zijn hoor (door verschillende factoren).
Mijn vriendin woont samen met haar vriend. Hij heeft, samen met zijn ex, een dochtertje. Dit kind is een echt monstertje! Oke, verkeerd gekozen van me, want het is uiteindelijk niet echt haar schuld.
Ze moet elke week naar een ander, mag van de mama alles, van mijn vriendin dus niet. Het kindje ziet zeer veel (drugs, om de 5 voet nieuwe vriend van mama,...). Mijn vriendin ziet er echt mee af, maar ze blijft gelukkig volhouden. Maar telkens ze na een week iets bereikt heeft, wordt dit teniet gedaan bij de echte mama....
In zo'n gevallen geef je soms de moed gewoon op!

Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:16

Ik heb zelf geen kinderen en er zullen niet onmiddellijk komen maar ik ken wel verschillende mensen met kinderen.

Ik ben van mening dat je als ouder wel vrijde tijd zonder kinderen mag hebben, maar ik vind ook dat je hiervoor niet iedere week de kinderen bij de grootouders moet dumpen.
Bij mijn vriend zijn er die hun kinderen iedere week, soms meerdere dagen per week, een hele tijd bij de grootouders laten, ze vragen op de laatste moment of er op de kinderen kan gepast kan worden, ze komen ze niet op het afgesproken uur ophalen, ...

Zoiets vind ik niet kunnen, die mensen zijn met pensioen en ze passen wel graag op hun kleinkinderen maar ze verdienen ook rust, de ene dag is het de kinderen van de een, de dag erna die van iemand anders. waardoor ze dus bijna heel de tijd met kinderen zitten.

Voor zoiets vind ik dat je maar moet gebruik maken van een betalende oplossing.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#43 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:18

Dit was mij ook nog niet echt opgevallen. Misschien filter ik deze er gewoon uit.

Zelf heb ik (nog?) geen kinderen, maar ik werk wel met jongeren en heb vroeger met kinderen gewerkt. Ik kan je verzekeren dat net zoals er slecht opgevoede dieren zijn, ook slecht opgevoede kinderen zijn. En natuurlijk zijn zij geen toonbeeld van hoe het anders kan.

Ik zou zeggen, laat het niet aan je hart komen. Ieder kind is uniek, net zoals iedere volwassene en ieder dier. :) En af en toe eens (terechte) commentaar op ieder, mag wel. Al is het maar eens om je gal te spuwen en daarna van mening te veranderen.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#44 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:20

Om het kort te maken : heel veel ouders zouden zelf eens heropgevoed moeten worden.
Als ik die programmaatjes zie zoals The Nanny dan rijzen m'n haren ook ten berge.
En wat doen die ouders? Juist! Niks, geen sikkepit en dan denk ik wel eens : " Als  gij de mijne waart geweest had ik jou al lang een goei schudding verkocht".
Maar de "mijne " zou zoiets nooit of te nimmer geprobeerd hebben.
Niet dat m'n dochter " Miss Perfect" was en ze had heus ook haar nukken en rare trekjes maar wederom : ze werd tenminste wel terecht gewezen!
Ooit heeft ze zich midden in een drukke winkelwandelstraat op de grond gegooid, gillend schreeuwend,ik heb geen kik gegeven en ben gewoon doorgelopen...maar die was rap ontnuchterd.
En héééél snel bij mij.
Nooit meer gedaan trouwens. :lachen:

Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#45 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:23

Inderdaad!

Dat doet mij denken aan mijn mama. Die zegt altijd als we zo'n verwend snotjong zien "toen jullie klein waren kon ik overal komen met jullie (3 dochters btw). In de winkel, op restaurant,.. Jullie waren altijd voorbeeldig! "

8)