Spring naar inhoud

- - - - -

snap het soms niet...

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#61 Geplaatst 16 juli 2010 - 11:18

Kattenpoot zei:

Vooral aan reactie als ' ze zijn wel leuk, maar moeten niet zeuren, of hard roepen etc...''Ze zijn irritant, en meer van dat.

Ik denk dat veel mensen vergeten dat ze zelf ook kind zijn geweest. En heus niet allemaal heilig hoor. ;)

Juist daarom dat ik geen kinderen wil :LOL: :d

Mijn ouders waren altijd aan het werk (restaurant,van 8u smorgen tot 12u snachts...7 op 7), ben opgevoed door een kindermeisje, dat arme mens heeft er een zenuwinzinking aan overgehouden...
Mijn ouders gingen nooit eens een dagje op uitstap met ons, gaven nooit verjaardagsfeestjes, zijn niet komen opdagen op oudercontacten, kwamen nooit naar schoolfeesten, zijn niet komen opdagen op mijn eindwerk voorstelling (iedereen was daar met zijn ouders behalve 1 meisje van wie haar moeder gestorven was...ik kon wel janken!). Vergaten me de helft van de tijd af te halen aan de tekenschool, zijn nooit met mij naar het park geweest, kan zo blijven doorgaan...
Ik heb jaren voor mezelf gekookt en alleen gegeten.

Ik was een echte duivel, altijd stout , smeet mijn boterhammen naar hun kop was onbeleefd in de klas, moest altijd buitenstaan...maakte nooit mijn huiswerk...(ben wel nooit blijven zitten!)

Maar wat wil je als je eigen ouders nooit tijd voor je hebben, dan schreeuw je om aandacht...zij zagen nooit in dat mijn gedrag misschien het resultaat kon zijn van hun totale afwezigheid...tja! :o
En dan kreeg ik af en toe kletsen als ik stout was... :s

Pure onmacht, ze hadden geen idee!

En het allerergerlijkste vond ik samen op vakantie gaan want dan ging mijn vader het eens allemaal zeggen hoe het moest,ging hij mij eens in een week opvoeden...terwijl ik anders altijd gewoon deed waar ik zelf zin in had. En dan natuurlijk grote ruzies!

Ik ben het op mijn 19 thuis afgestapt met slaande deuren, half jaar niks van mij laten horen.

Nu is de relatie wel heel goed, ik heb het verwerkt, was een trauma voor mij...veel traantjes over gelaten, maar je moet erover.

Ik wil geen kinderen, ik weet uit ondervinding dat je er voor een kind moet zijn, veel voor moet opofferen, en ik weet dat ik dat niet kan opbrengen.

Ik erger me ook weleens aan kinderen en kan er niet zo goed mee om, ik heb immens respect voor mensen die de hele dag tussen kleuters zitten, zou mijn persoonlijke hel zijn :d :d
Als ik mijn vriendinnen de hele namiddag achter hun peuter zie lopen, zien dat ze nergens afvallen, niks opeten,...dan ben ik zeer blij dat ik 's avond lekker op mijn gemak in de zetel kan zitten!

Ik vind zelf babies niet eens schattig :s
Meestal beginnen ze keihard te huilen als ze mij zien :ha

Maar tis niet dat ze ik ze haat hoor, ik heb er gewoon geen behoefte aan.
Ze kunnen best lief zijn, ik heb vroeger ook nog gebabysit, ik ben wel een strenge, maar ik vond die kinderen best lief! Ik las graag verhaaltjes voor enzo.

Geef mij maar de diertjes! :LOL:

Bewerkt door sneeuwwitje, 16 juli 2010 - 11:25.

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#62 Geplaatst 19 juli 2010 - 00:06

Er wordt idd wel dikwijls in slechte zin over kinderen gesproken :(
En daarom denk ik dat ik mijn kinderen als ik eens een knuffelbezoek o.d. hou best even naar bv.mijn moeder breng omdat dit niet met alle mensen samen gaat.  Vooral omdat mijn kinderen geen stilzitters zijn, best wel luidruchtig zijn en ook graag aandacht zoeken bij het bezoek.

Kinderen opvoeden is een leerproces, en valt niet te onderschatten, ik had zelf weinig ervaring met baby's of kinderen en met Joël heb ik daardoor wel eens een steek laten vallen.  Vooral ook door ongerustheid.

Je hebt natuurlijk van die kinderen die alles mogen, ze doen maar op en de ouders doen er niets tegen.  Dat kan er bij mij ook niet in.

Ik hou van mijn kinderen, het kunnen zo’n schatjes zijn, maar aan de andere kant zijn het ook bengeltjes die steeds proberen om iets uit te halen.  Hier moet je natuurlijk tegenin gaan en dat doen we ook, maar ze luisteren zeker niet van de eerste keer en durven ook wel te krijsen, tegen te wringen, enz… om hun zin te krijgen.  Mijn vriend laat zich hierin soms wel verleiden, hij komt bv. weleens met iets thuis als Joël mee met hem naar de winkel gaat :doh: .  Ik ben daar minder makkelijk in, maar weet soms ook niet goed hoe ik moet reageren in publiek :oops: .  

Wat betreft tijd maken voor jezelf.  Je hebt dat idd nodig, ik merk dat ik dat veel te weinig doe, ik zit bijna constant bij de kinderen.  Eigenlijk ga ik enkel weg als er eens een kattenshow is of voor een uitdekking en dat is echt te weinig.  Ik merk dat als we eens samen weggaan al is het naar de cinema dat het toch wel eens goed doet en ik zou dat veel meer moeten doen.  Werk van maken dus ;)

Bewerkt door Marina, 19 juli 2010 - 00:08.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 20 juli 2010 - 10:27

Marina zei:

En daarom denk ik dat ik mijn kinderen als ik eens een knuffelbezoek o.d. hou best even naar bv.mijn moeder breng omdat dit niet met alle mensen samen gaat. Vooral omdat mijn kinderen geen stilzitters zijn, best wel luidruchtig zijn en ook graag aandacht zoeken bij het bezoek.

Dit vind ik dus echt niet nodig hé Marina, als jij een knuffelbezoekje organiseerd weten de mensen toch dat je kinderen hebt ;) , als ze dit er niet bij willen nemen, dan moeten ze niet op knuffelbezoek komen bij jou vind ik.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#64 Geplaatst 20 juli 2010 - 10:37

Wat ik hier lees zeg!!! :o
Dus jij zou je kinderen liever een middagje wegdoen als er mensen komen?
Ik vind als mensen ergens op bezoek gaan dat zij zich dan maar moeten aanpassen aan de situatie.
Iedereen weet dat kinderen luidruchtig zijn en diegene doe zich er niet kan aan aanpassen of er niet tegen kan?  Simpel : die blijft gewoon weg!
Lijkt er bijna op dat we ons moeten verontschuldigen dat we er hebben in de eerste plaats en dat die kindjes zich niet altijd voorbeeldig gedragen in de tweede plaats.
Dit topic moest maar eens in de andere volgorde geopend zijn en de kinderen zouden door katjes vervangen worden. Man man dan hadden we hier gloeiende ruzies.
"Ik vind kittens zelfs niet eens schattig"

Zou dat dan beter in de smaak vallen?

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#65 Geplaatst 20 juli 2010 - 11:07

clyde zei:

ja kinderen .... leuk en lief en schattig en ja bij een verkeerde opvoeding stout , onbeleefd , tegendraads .... maar als je dan soms ouders ziet nu bv in de winkel :s :s hoe doen die wel niet .. vliegen door de rekken dit en dit en ooh dit nog mee pffff als kind geraak je gefrustreerd
ik babysit ook veel en ik ben ook niet zo van oohoh ocharme als het om iets flauw gaat , kinderen 10 keer ophalen omdat ze wenen en moe zijn, niet willen slapen ( laat het kind even wenen en het valt wel in slaap , wel geen half uur ... he )
maarja ouders ... toch logisch als een kind tot 2 jaar lekker bij mama en papa slaapt , het over zijn toeren is als hij plots naar een eigen kamer moet omdat er een zusje is bijgekomen .... ? Veel ligt aan ouders en gelukkig bestaat er dan soms een opvoedkundige zoals de supernanny en dergelijke ...

Ik kijk niet naar die programma's. Ik heb het een keer of 2 gezien en vond het echt verschrikkelijk. Niet alleen de ouders die dwaze dingen deden maar de tips van "the nanny" kwamen echt niet overeen met hoe ik opvoeden zie.
Ik hou niet van laten huilen, desondanks je om de 10 minuten gaat kijken. Ik vind 10 minuten lang!
Ik laat Nayra niet huilen dat is natuurlijk een keuze dat je maakt en als je het aan mij vraagt is die lastiger dan het laten huilen. Ik vind het ongepast en totaal nutteloos om een baby zoveel stress te geven enkel en alleen omdat je er als moeder even genoeg van hebt. :s
Ik kan soms ook iets hebben van 'hou nu eens op' maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt om ze te laten huilen.
Nayra slaapt ook nog bij ons (soms tot ergernis van vriendlief. :lachen: ). Je wil niet weten hoeveel commentaar we hierop krijgen. Ik geef toch ook geen commentaar op mama's die hun baby vanaf dag 1 in hun eigen kamer leggen? :catnoknow

Nayra is echt een slechte slaper, ze slaapt helemaal nog niet door en overdag mag ik blij zijn als ze een uurtje slaapt. Ze krijgt nog borstvoeding en 's nachts is dat gewoon erg makkelijk. Ik leg ze dan aan en dan valt ze weer in slaap. Zo heb ik toch ook wat rust. Anders moet ik uit het bed, naar haar kamer, Nayra uit haar bed halen, wachten tot ze in slaap valt, verleggen in haar bed en dan HOPEN dat ze niet weer wakker wordt zodat ik verder kan slapen.
Ik vind dat er teveel baby's in hun kamer "gedumpt" worden omdat ouders wat tijd voor zichzelf willen hebben. 9u, steek de kleine maar in bed. Is die niet moe? Pech, laat maar huilen, ze zal wel slapen. :o
Ik denk dat meer dan de helft van de ouders niet wist hoeveel tijd/energie een kind vergt en dat ze het ouderschap zwaar onderschatten.
Je moet er erg veel voor doen maar je krijgt er uiteraard ook veel voor terug. Ik vind het een enorme verrijking.

Ik troost Nayra als ze huilt. Ik kan zelfs niet meer tellen hoe vaak ik gehoord heb "laat ze nu gewoon in haar bedje huilen". Vreselijk als je de hele tijd (goed bedoelde) commentaar krijgt die niet strookt met hoe jij opvoeden ziet! Ik werd er echt nijdig van en ben blij dat - nu we 8,5 maand later zijn - de meeste mensen weten dat ze zo'n dingen niet meer hoeven te zeggen. Ik ben enkele keren echt boos geworden!
Ik hou van het natuurlijke ouderschap (Attachment Parenting) en probeer zoveel mogelijk op mijn gevoel af te gaan.

Ik zou m'n kinderen nooit weg doen als ik weet dat ik bezoek krijg. Net zoals ik mijn katten (of hond) nooit zou wegdoen. Als ze geen zin hebben in kind - kat of hond hoeven ze niet af te komen. :x
Als we gevraagd zijn om ergens te eten oid vraag ik wel of Nayra mee mag. Ik weet dat niet iedereen ermee opgezet is dat je je kind meeneemt.

Veel ligt inderdaad aan opvoeding maar ook aan het karakter van je kind! In hoeveel gezinnen zie je niet dat er één "probleemkind" is, terwijl die net dezelfde opvoeding gekregen heeft als z'n broers/zussen.

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#66 Geplaatst 20 juli 2010 - 11:34

kiki zei:

Ik vind als mensen ergens op bezoek gaan dat zij zich dan maar moeten aanpassen aan de situatie.
Iedereen weet dat kinderen luidruchtig zijn en diegene doe zich er niet kan aan aanpassen of er niet tegen kan?  Simpel : die blijft gewoon weg!
Lijkt er bijna op dat we ons moeten verontschuldigen dat we er hebben in de eerste plaats en dat die kindjes zich niet altijd voorbeeldig gedragen in de tweede plaats.
Dit topic moest maar eens in de andere volgorde geopend zijn en de kinderen zouden door katjes vervangen worden. Man man dan hadden we hier gloeiende ruzies.

Mensen die kittens/katten niet schattig vinden zouden niet op een KATTENsite  zitten hé! :o

(Tnoemt hier geen kindersite voor zover ik weet...)

En trouwens, iedereen heeft recht op zijn eigen mening daaromtrent!
Ik vind babies meestal niet schattig! Als ik dan niet vind vind ik dat niet, Kan daar ook niet aan doen hé! :o
kan wel doen alsof, meestal als iemand zijn baby toont zeg ik uit respect "o mooi" of "o lief"

Ik vind ook dat Marina haar kinderen niet weg moet doen als er mensen bij haar op bezoek komen, die moeten dan maar niet afkomen als die daar niet tegen kunnen!

Bewerkt door sneeuwwitje, 20 juli 2010 - 11:36.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 20 juli 2010 - 12:02

Ik wil geen kinderen. Mijn vriend ook niet. Kan goed met ze overweg zolang ze niet van mij zijn.
Sommige ouders maken ook maar gewoon kinderen om kinderen te maken. En dan lopen ze er maar bij. Wat erg is. Je hebt ook nog goede ouders. Ik ga hier over niemand oordelen. Is niet aan mij. Ieder zijn mening. Ik heb liever een leven zonder kinderen. :)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#68 Geplaatst 20 juli 2010 - 12:24

Ik had het eigenlijk ook nog niet opgemerkt - dat er hier zo commentaar gegeven wordt op kinderen.

Je kinderen regelmatig bij de grootouders afzetten of een speelnamiddag met rotatie organiseren ofzo vind ik maar logisch. 7/7 is wel erg vermoeiend hé. Plus dat kinderen heel veel bijleren van op andere plekken, bij andere mensen en andere kindjes te zijn. Ik vind dat vele beter dan ze heel de tijd bij jezelf willen houden.

Mbt kinderen ambetant vinden, er is wel veel verschil vind ik. Mijn buurkinderen, die zijn eigenlijk geweldig aangenaam. Ze produceren natuurlijk best wel wat geluid maar niets waar je langdurig een verhoogde bloeddruk van krijgt :ha Hun neefje en nichtje daarentegen, daar heb ik al op staan roepen omdat die zo absurd veel kabaal maken (terwijl hun familieleden bewijzen dat het anders ook kan he). En daar zit je dan, met je migraine-aanval, of je examen van de volgende dag, of... Dat vind ik dan slecht opgevoed.

Opvoeden is heel moeilijk en er is weinig goed of fout in te zeggen vind ik. Het is niet omdat kinderen slecht zijn opgevoed dat het daarom gemakkelijk is om het beter te doen natuurlijk. Maar luisteren wanneer het nodig is, rustig kunnen spelen (natuurlijk mogen ze is gillen en doen) en respect hebben voor elkaar en hun ouders dat vind ik wel de basis. En hoe je dat nu bereikt... er zullen wel meer paden naar hetzelfde doel leiden.

Wat mij wel mateloos kan irriteren is als mensen dingen doen die medisch niet verantwoord zijn of die logisch toch echt op niets trekken. Maar ik heb een brein dat dat gewoon moeilijk kan verwerken: irrationeel denken :ha Ik heb bv. meegewerkt aan onderzoek rond wiegedood en als ik dan mensen dingen zie doen die echt tegen alle voorzorgsmaatregelen in gaan, dan slaat er iets tilt in mijn brein. Ik heb dat met alles hoor, ik krijg dat gewoon niet verwerkt :ha Ik doe dan m'n uiterste best om mijn mond te houden, dat lukt me gelukkig beter met elk jaar dat erbij komt ;)

Bewerkt door Vosse, 20 juli 2010 - 12:25.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#69 Geplaatst 20 juli 2010 - 20:04

sneeuwwitje zei:

Mensen die kittens/katten niet schattig vinden zouden niet op een KATTENsite  zitten hé! :o

(Tnoemt hier geen kindersite voor zover ik weet...)

En trouwens, iedereen heeft recht op zijn eigen mening daaromtrent!
Ik vind babies meestal niet schattig! Als ik dan niet vind vind ik dat niet, Kan daar ook niet aan doen hé! :o
kan wel doen alsof, meestal als iemand zijn baby toont zeg ik uit respect "o mooi" of "o lief"

Ik vind ook dat Marina haar kinderen niet weg moet doen als er mensen bij haar op bezoek komen, die moeten dan maar niet afkomen als die daar niet tegen kunnen!

Of het nu een kattensite of mannensite, medische site of welke site dan ook is, ik vind dat velen vrij grof reageren op kids.
Maar goed dat we niet allemaal reageren zoals deze van hierboven want anders waren er gewoon geen babies meer en bijgevolg ook geen mensen. :o (om jouw smiley ook maar te gebruiken).
Je houdt van dieren maar niet van mensen, jouw goed recht hoor maar een andere intonatie zou wel oooh-zo-leuk zijn voor alle zwangeren hier op KS.
Of mogen deze dames ook geen topics openen omdat het een kattensite is?

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 20 juli 2010 - 20:24

Marina, ik vind zeker niet dat je jouw kinderen moet weg gaan doen omdat er mensen op bezoek komen. Het zijn jouw kinderen en als er mensen op bezoek willen komen, moeten ze dat maar kunnen verdragen!

Sneeuwwitje, als ik jouw verhaal lees vraag ik mij heel sterk af waarom jouw ouders een kind wilden? Ze hebben duidelijk nooit tijd gemaakt voor jou? Dat je ouders hard hebben gewerkt voor hun zaak kan ik perfect begrijpen, maar waarom dan voor een kindje gaan? Ik zeg niet dat ik zelf 24u op 24u zal bezig zijn met mijn kinderen. Mocht ik toch de stap zetten om aan kindjes te beginnen, zal ik zeker blijven werken. Waarschijnlijk fulltime of misschien 4/5. Ik ben ermij van bewust dat ik ze in het weekend ook wel eens een dagje of wie weet misschien langer eens naar de oma en de opa zal brengen om eens tijd voor mezelf te hebben of tijd alleen met mijn vriend, maar wat jouw ouders hebben gedaan vind ik echt erg! :(
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#71 Geplaatst 20 juli 2010 - 20:39

kiki zei:

tja, ik heb dit ook nog niet gedaan hoor ;) , als er hier geïnteresseerden naar de kittens zijn komen kijken dan zijn de kinderen hier altijd mee aanwezig geweest, maar ik zorg er dan wel voor dat mijn moeder of mijn partner aanwezig is, zodat er altijd iemand met de kinderen kan bezig zijn.

Maar omdat ik sommige reacties hier soms lees dan ben ik gewoon bang dat men poeslief in mijn gezicht is en achter mijn rug wordt er dan geroddeld van amai die kinderen, enz.  En dit is iets wat ik helaas uit eigen ervaring heb meegemaakt, van mensen die hier op bezoek waren geweest (nog van op dat andere forum).  Ik wil die heisa niet meer, het ging zelfs nog erg ver, Joël zou later veel met de politie enz... te doen gaan krijgen. Dit doet mij enorm pijn, dus ja, daarom dat ik het hier zo heb neergezet.  

En nee, het zijn geen stoute kinderen, maar wel nogal drukke (zeker als ze met elkaar bezig zijn) en sommige mensen kunnen dat verschil precies niet zien :(
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#72 Geplaatst 20 juli 2010 - 20:45

Marina, mensen die in jouw huis komen die hebben zich te gedragen naar wat jij wil. Dat je je partner of je moeder erbij haalt om even met de kinderen bezig te zijn als er kittenkopers langs komen, dat vind ik gewoon gezond verstand (2 kinderen en serieuze vragen beantwoorden is niet altijd even evident). Mensen zouden net blij mogen zijn dat die kittens kinderen gewend zijn, eigenlijk...

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#73 Geplaatst 20 juli 2010 - 21:13

Ik heb zelf twee kinderen, werk in de kinderopvang en toch kan ik me in alle mensen die hier reageren inleven.

Leven en laten leven: maar ik vind het juist heel mooi dat we op dit forum met elkaar kunnen delen hoe we in dat leven staan.
Ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens - als we niet gaan roddelen achter elkaars rug - maar juist openhartig kunnen delen wat de verschillen zijn dan is dat wat mij betreft heel mooi.
Dat alleen al vind ik een verrijking van het mens zijn en toont mij dat we hier allemaal op onze eigen manier om mensen en dieren geven.

Dus eigenlijk lastig: ik vind het naar voor die mensen die gekwetst worden met de geplaatste opmerkingen.
Maar dan zeggen dat we niet meer eerlijk kunnen zeggen wat we zelf van kinderen vinden (dus dat sommige ze niet schattig vinden of kleine monstertjes noemen) dat zou ik jammer vinden.
Ik hoop dan ook dat een ieder ziet dat dit niet persoonlijk is of persoonlijk naar de kinderen toe bedoeld is (zo lees ik het in ieder geval niet)

Ieder heeft zijn eigen verhaal.

Mijn verhaal:
Ik hou van kinderen maar de diertjes moeten ze met respect benaderen. (wat dat aan gaat gaat het dier bij mij voor de mens - niet omdat ik meer van ze hou maar de diertjes zijn van ons afhankelijk.....)
Kinderen moet je opvoeden - ze leren van ons voorbeeld. Je mag je eigen mening hebben. Leven en laten leven met respect voor elkaar.......(mens en dier).

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 20 juli 2010 - 21:13

Ik kan er niet veel op zeggen want ik heb nog geen kindjes en voorlopig zit dat er ook niet door de situatie (geen tijd gewoon) maar ik weet ook dat mijn 'zin' hierin nog sterk veranderen kan...

Voor de rest denk ik: het is altijd makkelijk kinderen op te voeden zolang je ze zelf niet hebt, maar eens je er zelf voor staat lijkt het me een heel ander verhaal.
Dat mensen zeggen dat ze geen kinderen willen maakt mij niet zoveel uit, en wat ze erover denken al evenmin maar wat ik minder zou vinden is wanneer mensen zonder kinderen commentaar zouden hebben op de manier waarop ik mijn kinderen opvoed en pretenderen het beter te weten... Ik kan er al niet tegen als mensen kritiek geven op de manier waarop ik mijn huishouden run: zolang ik tevreden ben, mijn partner dat is en mijn huisdieren moet niemand mij zeggen hoe ik het moet doen, dan moeten ze zelf maar een nest bouwen om het op toe te passen...

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#75 Geplaatst 20 juli 2010 - 21:15

Vosse zei:

Marina, mensen die in jouw huis komen die hebben zich te gedragen naar  wat jij wil. Dat je je partner of je moeder erbij haalt om even met de  kinderen bezig te zijn als er kittenkopers langs komen, dat vind ik  gewoon gezond verstand (2 kinderen en serieuze vragen beantwoorden is  niet altijd even evident). Mensen zouden net blij mogen zijn dat die  kittens kinderen gewend zijn, eigenlijk...

Idd daarom dat ik dit ook zo doe ;) , maar de mensen die voor een kitten komen kijken, geven geen problemen hoor.  Ze weten al van op mijn site dat we 2 jonge kinderen hebben, dus anders moeten ze niet langs komen.

Waar ik het over heb zijn mensen die zich voordoen als goede kennissen of vrienden, maar achter je rug zitten ze dan erg vervelende dingen te vertellen over je kinderen.  Dan heb ik liever  dat ze helemaal niet langs komen, maar toch doen ze het :catscratchhead  Daar ben ik dan ook bang voor als ik eens een kittenbezoek moest organiseren, 'de roddels'.  Maar ja, eigenlijk als ik er over nadenk is het andersom ook zo.  Mensen die voor de kinderen komen, die de katten haten, en dan achter onze rug over de katten roddelen.  

Het is dus eigenlijk altijd wel wat  ...

Bewerkt door Marina, 20 juli 2010 - 21:15.

Geplaatste afbeelding