Spring naar inhoud

- - - - -

snap het soms niet...

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 21 juli 2010 - 19:38

Marjon: Ik vind nu toch ook niet dat je het daarom moet laten hoor, het is toch normaal dat je daar trots mag op zijn?

Trouwens, als ik me niet vergis, was dat topic van jou met het filmpje waarin je dochter zong? Er is hier ook zo'n topic geopend van Lut met haar dochter met dat filmpje die ze op uitstap gemaakt heeft? Dat vond ik dus leuke topics! Eens wat anders dan alsmaar foto's en verhalen van katten, want zelfs sommige topics met foto's en verhalen van katten kunnen me minder boeien dan topics met kinderen ;)

Zo'n compliment heb ik trouwens ook al aan een aantal mensen gegeven "mocht ik kunnen tekenen voor zo'n zoontje/dochtertje zoals dat van jou, begon ik er direct aan"
Ze zijn dan wel in de minderheid, maar als het leuke kindjes zijn, mag dat echt wel gezegd worden vind ik.

Ik ken ook leuke, drukke kindjes. Een kind mag nog altijd een kind zijn ook he.

Bewerkt door Spanishke, 21 juli 2010 - 19:43.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#92 Geplaatst 21 juli 2010 - 19:51

sneeuwwitje zei:

??? waar slaat dat nu weer op???

Misschien moet je eens herlezen wat je zelf hebt geschreven??
Je zegt dat mensen hier kwaad zouden reageren als men kittens niet schattig zou vinden, wel ik zeg daarop dat het hier een kattensite is en dat er dus nogal veel kans is dat mensen kittens hier schattig vinden. Nogal logisch niet?

IK heb niks tegen mensen die kinderen krijgen maar ik hoef de daarom toch niet schattig te vinden?
Jij kan er precies niet goed tegen als mensen een andere mening als jezelf erop nahouden...

Ik ben wie ik ben en ik voel wat ik voel , ik kan ook liegen en zeggen dat ik babies o zo schattig vind maar dan wat???

Als mensen een topic over hun schattige baby willen openen gun ik hun dat plezier en ga ik geen topics starten a la "de mensen klagen hier teveel" over andere mensen hun topic, nee als mij dat niet interesseert lees is dat gewoon niet!
Ik laat iedereen zijn eigen zijn, moet je ook eens proberen!

Moesten er wat meer mensen reageren zoals "dedeze" dan zou er misschien geen massale overbevolking zijn en zouden er niet kweenie oeveel kinderen liggen te creperen van de honger.

Btw dat topic dat ik ooit geopend heb heette niet : "Mensen klagen hier te veel".
De vraag was : hoe komt het dat mensen eerder hun grieven en ergernissen openbaar maken dan dat ze hun leuke en positieve ervaringen vertellen.
Een snelcursus Begrijpend Lezen volgen dan kan je misschien wat beter relativeren.
Blijkbaar lees je die topics die je niet interesseren wel door anders zou je er niet steeds als de kippen bij zijn om te reageren.
En dus volgens jou moeten mensen hier dan maar geen kinderen meer nemen omdat er "kweenieoeveel" :o kinderen creveren.
Jij maakt meer tam tam dan ik hoor als iemand het niet eens is met jou.
Maar het sop is de kool niet waard en dus vraag ik : lieve mensen die wel van kinderen houden en er trots op zijn : blijf aub vrolijke verhalen posten, die maken de meesten hier ook gelukkig.
Binnenkort weer een paar "wondertjes" bij hier op KS en daar willen wij dan ook mee van genieten. :thumb:

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#93 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:07

misschien ben ik nog concervatief op gebied van kinderen maar mijn principes hou ik aan... een kind moet luisteren, in de winkels niks bepampelen.. ik ben zeker geen voorstander van de "vrije" opvoeding van vandaag.

als men dochter aan iets kwam waar ze niet aan moest zitten kreeg ze een tik op haar poep of handen ... af en toe een tik als het nodig is kan geen kwaad...ze leren ermee.
Ik heb een hekel aan mensen die eens lachen als de kinderen dingen doen en niks verbieden... dan denk ik meestal bij mezelf maar enfin noemen jullie dit opvoeding?
toen men dochter begon buiten te gaan met vrienden en ik zei om een bapaald uur thuis te zijn ws dit ook geen 5 min later of ze kon de week nadien thuis blijven... ja misschien was ik streng maar heb het me nooit beklaagd.Nou ja ik ben dan ook al 50 he

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#94 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:08

Kattenpoot zei:

Voor iemand die niks met kinderen heeft schijn je het allemaal wel heel goed te weten :trance:

Natuurlijk gaan ouders in de schoolvakanties op vakantie. Wanneer moeten ze dan?????? Heb jij een betere oplossing??

Ouderschaps verlof: Heb je wel eens iemand gezien die een retezware bevalling met keizersnede heeft gehad? Dan kan je echt niet zomaar ...hop! aan het werk.
Daarnaast is ineens ene baby in huis echt niet niks. Werken is volgens jou niet goedm maar thuis blijven ook niet???

Dat zijn jou woorden dat ik het goed weet.
Ik vertel alleen mijn ervaring meer niet.
En als je goed gelezen had dan had je ook gelezen dat ik schreef dat ik het jammer vind dat ik dus nooit bv met mijn vriendin weg kan en dat ik daarnaast wel rekening houd...wil niet zeggen dat ik het er altijd mee eens ben en ze hebben totaal 10 weken vakantie.
Een vriendin van mij heeft een hele zware bevalling gehad en die werkte na drie dagen weer.....maar dat was niet wat ik bedoelde.
Blijkbaar weet je niet wat ouderschaps verlof is.....dat neem je namelijk na je bevallingsverlof op of binnen 8 jaar dus dat heeft niks te maken met wat jij beschrijf want als je nog niet op en top ben dan krijg je een ziekmelding.

wat betreft werk dat is een keus van de ouders mijn persoonlijke mening is dat een moeder thuis moet blijven maar gezien ik alleen voor mijn zelf kan spreken.

En het leuke aan jou reactie is......dat je gelijk in de aanval gaat. Blijkbaar hoe mensen over mijn dieren doen boeit je niet zo....

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#95 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:19

Ok, zwangerschapsverlof berwisselt met ouderschapsverlof, prima, foutje van mij.

Maar ehh... misschien je eigen berichtje eens lezen. Geen aanval?? De irritatie en kwaadheid druipt er bijna vanaf joh.

Geweldig voor je vriendin dat ze na 3 dagen kon werken. Maar je vriendin is niet de gemiddelde vrouw.

Wat mij boeit.... waar heb jij dat gelezen? Dat mij niks boeite over hoe mensen over jou dieren denken???

De wet voor ouderschapsverlof is er niet voor niks. Dat is nu eenmaal zo. Als we zoiets voor dieren gaan maken, krijgen we zeker ook een week betaald verlof als je hamster is overleden?

Volgensmij kan iedereen wel een dagje vrij opnemen hoor. Anders heb je wel een hele slechte baas!
Als het allemaal zo erg is gesteld en je nooit met een vriendin weg kan, zou ik maar eens iets zoeken naar wat anders.

Je hebt het over ene persoonlijke mening, maar oppert wel dat ALLE kinderen er toch zeker weten last van hebben als beide ouders werken.

Als moeder thuis blijven is bijna niet meer te doen in deze tijd.

Bewerkt door Kattenpoot, 21 juli 2010 - 20:20.

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#96 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:33

Kattenpoot zei:

Ok, zwangerschapsverlof berwisselt met ouderschapsverlof, prima, foutje van mij.

Maar ehh... misschien je eigen berichtje eens lezen. Geen aanval?? De irritatie en kwaadheid druipt er bijna vanaf joh.

Geweldig voor je vriendin dat ze na 3 dagen kon werken. Maar je vriendin is niet de gemiddelde vrouw.

Wat mij boeit.... waar heb jij dat gelezen? Dat mij niks boeite over hoe mensen over jou dieren denken???

De wet voor ouderschapsverlof is er niet voor niks. Dat is nu eenmaal zo. Als we zoiets voor dieren gaan maken, krijgen we zeker ook een week betaald verlof als je hamster is overleden?

Volgensmij kan iedereen wel een dagje vrij opnemen hoor. Anders heb je wel een hele slechte baas!
Als het allemaal zo erg is gesteld en je nooit met een vriendin weg kan, zou ik maar eens iets zoeken naar wat anders.

Je hebt het over ene persoonlijke mening, maar oppert wel dat ALLE kinderen er toch zeker weten last van hebben als beide ouders werken.

Als moeder thuis blijven is bijna niet meer te doen in deze tijd.

Knap dat jij weet hoe ik me voel op het moment dat ik het berichtje typte......mensen die mijn kennen zouden je uitlachen want als ik echt kwaad zou zijn of geirriteerd dan zou het veel feller worden.

Kijk dat is ook weer zo iets minderwaardigs.....een hamster kan voor iemand heel veel betekenen maar ja je kan wel zien hoe jij daar over denk.
Inleven noemen ze dat....en mijn baas is oke ik mocht een dag verlof nemen toen mijn kat overleden was.

En ik ben elke week vrij dus .....had het over vakantie met mijn vriendin en haar gezin.

Alle kinderen hebben er last van mits het goed geregeld is....pff sorry maar ga niet elke zin herhalen omdat jij het niet snap wat ik bedoel.....en ja nu word ik wel kwaad en geirriteerd.

Trouwens betaald verlof is niet volledig betaald maar 50% betaald dus mensen betalen zeker nog zelf een deel. Onbetaald kan wel maar geheel betaald niet....oja en voor je gaat zeggen je weet het allemaal wel goed....ja dit is mijn beroep. En daarom zou dat voor iedereen moeten zijn want ik kan alleen kiezen voor onbetaald en de eerste drie maanden is dat te doen maar daarna komen ook de werkgevers lasten op je dak....oja daar is levensloop voor...maar ja helaas dat is alleen voor mensen met 4000 netto.

Maar zo als iemand al aangaf laten we het maar op leuke berichtjes houden want merk al dat hier herrie van komt.

Bewerkt door Claudia, 21 juli 2010 - 20:34.

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#97 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:40

Knap dat jij weet hoe ik me voel op het moment dat ik het berichtje typte......mensen die mijn kennen zouden je uitlachen want als ik echt kwaad zou zijn of geirriteerd dan zou het veel feller worden.

Ik zeg niet hoe je je voelt, ik vertel hoe je bericht overkomt.

Kijk dat is ook weer zo iets minderwaardigs.....een hamster kan voor iemand heel veel betekenen maar ja je kan wel zien hoe jij daar over denk.
Inleven noemen ze dat....en mijn baas is oke ik mocht een dag verlof nemen toen mijn kat overleden was.

Weer een misvatting voor jou. Ik bedoelde ermee dat het te ver gaat om hier wettelijke regels toe te passen op huisdieren. Ik heb het niet over hoeveel een dier betekend voor iemand.
En je hebt vrij gekregen, dan is dat toch goed? je zei eerder dat je bij een spoed telefoninsch contact moest bij de da...

En ik ben elke week vrij dus .....had het over vakantie met mijn vriendin en haar gezin.
je zegt zelf in je eerste berichtje dat je nooit in de schoolvakantie op vakantie kon, of en dagje weg kon.

Alle kinderen hebben er last van mits het goed geregeld is....pff sorry maar ga niet elke zin herhalen omdat jij het niet snap wat ik bedoel.....en ja nu word ik wel kwaad en geirriteerd
Zo breng je het niet in je 1e post

Trouwens betaald verlof is niet volledig gebetaald maar 50% betaald dus mensen betalen zeker nog zelf een deel.

heeft er niks mee te maken.

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#98 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:45

Ik werk maar vier dagen dus ja dan kan mijn baas niet zeggen dat ik er in eens vijf moet werken.

Dat verlof was voor mijn oude kat maar voor Sting kreeg ik geen verlof.

En voor de rest vind ik het wel weer best.
Blijkbaar mag je geen mening hebben en word je bericht gelijk als fel aangeven....tja het is maar hoe je het leest.

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#99 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:49

* zucht* je snapt het nog niet. Laat maar zitten

Ga lekker op de bank lopen kniezen en je achtergesteld voelen :louche:

Klaar met de discussie

wea
wea
  • 6.105 berichten
  • 5 katten

#100 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:50

Ik heb net het omgekeerde probleem: ik heb geen kinderen en daar krijg ik daar vaak nogal ongepaste opmerkingen over. Ik moet me konstant verantwoorden waarom ik geen kinderen heb, terwijl omgekeerd, als ik hun vraag waarom wel, ik bekeken wordt alsof ik iets tegennatuurlijks vraag.

Ik kan in juli en augustus geen verlof nemen, wat altijd wordt weggegrapt van: oh jij gaat als het goedkoper is, maar ik zou ook wel eens graag in de zomermaanden in mijn tuin willen zitten.

En dan heb ik het nog niet over al die opmerkingen dat ik egoistisch ben, dat ik onnatuurlijk ben, dat ik een simpel leven heb en over niks mag klagen, dat mijn katten ineens worden aangesproken als mijn kinderen :trance: of we worden niet uitgenodigd op eventjes omdat er kinderen zijn en dan denkt men dat ik anti-kind ben omdat ik zelf geen kind heb :trance: Waar ze dat vandaan halen is mij echt wel een raadsel. het meeste krijg ik te horen van leeftijdsgenoten, merkwaardig genoeg is de oudere generatie wel begripvoller.

negatieve uitingen horen over het hebben van kinderen is niet leuk, maar negatieve uitingen horen over het niet hebben van kinderen is ook niet leuk. Elk zijn keuze en beide keuzes zouden aanvaard moeten worden.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#101 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:56

wea zei:

Ik heb net het omgekeerde probleem: ik heb geen kinderen en daar krijg ik daar vaak nogal ongepaste opmerkingen over. Ik moet me konstant verantwoorden waarom ik geen kinderen heb, terwijl omgekeerd, als ik hun vraag waarom wel, ik bekeken wordt alsof ik iets tegennatuurlijks vraag.

Ik kan in juli en augustus geen verlof nemen, wat altijd wordt weggegrapt van: oh jij gaat als het goedkoper is, maar ik zou ook wel eens graag in de zomermaanden in mijn tuin willen zitten.

En dan heb ik het nog niet over al die opmerkingen dat ik egoistisch ben, dat ik onnatuurlijk ben, dat ik een simpel leven heb en over niks mag klagen, dat mijn katten ineens worden aangesproken als mijn kinderen :trance: of we worden niet uitgenodigd op eventjes omdat er kinderen zijn en dan denkt men dat ik anti-kind ben omdat ik zelf geen kind heb :trance: Waar ze dat vandaan halen is mij echt wel een raadsel. het meeste krijg ik te horen van leeftijdsgenoten, merkwaardig genoeg is de oudere generatie wel begripvoller.

negatieve uitingen horen over het hebben van kinderen is niet leuk, maar negatieve uitingen horen over het niet hebben van kinderen is ook niet leuk. Elk zijn keuze en beide keuzes zouden aanvaard moeten worden.

inderdaad

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#102 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:56

Claudia zei:

Ik werk maar vier dagen dus ja dan kan mijn baas niet zeggen dat ik er in eens vijf moet werken.

Dat verlof was voor mijn oude kat maar voor Sting kreeg ik geen verlof.

En voor de rest vind ik het wel weer best.
Blijkbaar mag je geen mening hebben en word je bericht gelijk als fel aangeven....tja het is maar hoe je het leest.

Je mag wel een mening hebben zolang het niet tegen de mening ingaat die zij hebben :d

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#103 Geplaatst 21 juli 2010 - 21:04

wea zei:

Dat slaat ook nergens op vind ik. Het is toch maar goed dat als je geen kinderen wilt je er voor kan zorgen dat je ze ook niet krijgt.
Het zou wat wezen dat je maar een kind moest maken omdat de meeste mensen dat "normaal" vinden. Als iemand er bewust voor kiest kinderloos te blijven heb ik daar alle respect voor. Het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde willen.

Voor mij zijn bijv. 2 kinderen ook echt genoeg. Toch krijg ik zeer dikwijls de vraag wanneer komt de 3e, je gaat vast nog voor een jongtje... uhm not, ben heel blij met mijn meiden en vind het schatten maar 2 vind ik echt genoeg :wi

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#104 Geplaatst 21 juli 2010 - 21:06

sneeuwwitje zei:

Je mag wel een mening hebben zolang het niet tegen de mening ingaat die zij hebben :d

Tja..... en zo is het wederzijds natuurlijk :wi

Bewerkt door *mikkeke*, 21 juli 2010 - 21:06.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#105 Geplaatst 21 juli 2010 - 21:36

Dit is weer zo stilaan een irritant topic aan 't worden en vooral vermoeiend omdat de verschillende meningen  van zowel de "ene" als de "andere" kant niet begrepen (willen) worden.
Ik ben blij dat ik een kind heb!
Ik zou dolgraag een paar kleinkinderen willen!
Ik ben ontzettend gelukkig dat ik m'n beestjes heb.
En ik kijk niet neer op mensen die geen kinderen willen.
Ik besef ook dat niet iedereen even gek is van mijn beestjes en ook dat is ieders' goed recht.
Iedereen gelukkig of zijn er nog punten waar ik "gepakt" op kan worden?

Geplaatste afbeelding