Spring naar inhoud

- - - - -

op zoek naar een autootje

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:14

Lut zei:

Altijd eisen dat je éérst met de auto naar een diagnosecentrum mag gaan. Ik zal eens voor je opzoeken waar dat dan is!

Tegenwoordig is het verplicht om met de auto die je wil verkopen naar de autokeuring te gaan alvorens je hem te koop zet.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:16

PeggyJ zei:

Tegenwoordig is het verplicht om met de auto die je wil verkopen naar de autokeuring te gaan alvorens je hem te koop zet.

Dat weet ik wel, maar die kijken alleen naar de staat van je wagen!
Dat centrum van bv de VAB geeft je een volledige diagnose van alles. Dan kan je beter zien of die auto het kopen waard is.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:35

xantippe zei:

da lijkt mij mooi als ge voor da geld een autooke kunt kopen! :thumb:

Mijn broer rijdt met een Nissan Sunny rond. Hij koste bijna 2000 euro.
Is natuurlijk wat ouder, maar hij is nog zeer deftig om enkele jaren meer rond de rijden.
Natuurlijk moet je geen airco ed verwachten he :d

kos
kos
  • 129 berichten

#19 Geplaatst 15 juli 2010 - 12:49

Je mag altijd eens een testritje komen doen in onze Fiesta of iemand meebrengen die er iets van kent.
Is echt nog een degelijk wagentje!

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#20 Geplaatst 15 juli 2010 - 12:53

Ik zou geen opel tweedehands nemen, slechte auto 's :d
Wij zijn ook op zoek naar een auto tje, zonder rijbewijs maar vinden er geen binnen ons budget..

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 15 juli 2010 - 15:28

ok ik zal hier wat links posten, jullie kunnen dan jullie gedacht zeggen

http://www.autozone....95&locale=nl_BE
http://www.autozone....57&locale=nl_BE
http://www.autozone....84&locale=nl_BE
http://www.autozone....33&locale=nl_BE
http://www.autozone....94&locale=nl_BE (waarom is die nummerplaat daaruit)
http://www.autozone....90&locale=nl_BE deze vind ik geweldig! en is vlakbij :)

stond deze er al bij want die vind ik dus ook keimooi http://www.autozone....84&locale=nl_BE

Bewerkt door xantippe, 15 juli 2010 - 15:34.

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 15 juli 2010 - 15:33

hm die links werken niet? why not?
lol ik zie al een probleem
voila sa marsj

Bewerkt door xantippe, 15 juli 2010 - 15:34.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 15 juli 2010 - 15:42

Die laatste link mooie peugeot ziet er onderhouden uit aantal kilometers goed en de prijs ook .Neem in ieder geval iemand mee die iets van auto's kent als je gaat kijken ,dat is een goede raad .Voor de rest :geluk: veel succes met je zoektocht
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:49

xantippe zei:

ik vind een peugeot wel tof. een autootje van 1000 euro dat naar frankrijk rijdt... waauw! dat bedoel ik dus, dat is fantastisch voor maar 1000 euro maar hoe weet je dat je daar geen wrak mee koopt? dat dat ding nog goed rijdt?

Euhm we hebben die in de winter gekocht, en die startte onmiddellijk. Testritje mee gedaan. Gezien of er geen roest was. En het is gekend dat volkswagen golf van die periode heel goed is. :) Momenteel doet ie het wat minder, heb ook al 210 000 km (naft) O:) ik rij wel graag :d (gekocht op 170 000 als ik me niet vergis) Mijn stiefbroer had er ook zo ene, maar door een auto-ongeval per total. En hij wou dolgraag terug zo ene, maar ja dat vind je dus niet gemakkelijk.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:54

De eerste heeft al veel te veel km's, zeker voor die prijs :trance:
De tweede lijkt me wel interessant
Derde ook, proper autooke! (altijd opletten dat die goed onderhouden is)
Vierde veel km's
Vijfde lijkt me ook wel ok
Zesde, voorlaatste dus, lijkt me ook ok.
En laatste stond er dus al bij, das de derde :LOL:

Die nummerplaat is denk ik zodat geen andere mensen (oplichters) die zouden gebruiken. Ik ken iemand die eens een boete in de bus kreeg dat hij ergens geflitst was. Maar het rare was wel dat zijn auto toen net in de garage was! :louche:

Let altijd goed op de km's. Diesel kan wat meer km's aan dan naft.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:54

Even ter vergelijking: de garagist gaat mijn auto overkopen (ik koop nieuwe), en hij geeft er nog 1500€ voor. Hij heeft 78 000km en is van december 1999.

Ik vind de prijzen die je toont wel te hoog zijn! Bv die 4de heeft 238 000km, en hij vraagt er toch nog 3000€ voor :censored:
Die Peugeot is inderdaad de beste, en dan die Volkswagen Polo.
Neem zeker iemand mee die er iets van kent he  Anne! Ik zou ook trachten te weten wat de cataloguswaarde is. Dat staat in een boekje die iedere garagist zou moeten hebben: daar staan alle auto's in per jaar! Een garagist zal je nooit méér betalen dan de cataloguswaarde!

Succes!!!!!!!!!!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#27 Geplaatst 16 juli 2010 - 23:05

Hedwige zei:

Ik zou geen opel tweedehands nemen, slechte auto 's :d
Wij zijn ook op zoek naar een auto tje, zonder rijbewijs maar vinden er geen binnen ons budget..

Wa's dat nu weer voor commentaar...

Geen enkel van de Europese merken zijn flutmerken. Je kan wel bij elk merk pech hebben en net die wagen krijgen waar vanalles aan scheelt. Het maandagmorgendmodel zeg maar. Ze hebben ook allemaal wel hun eigen pluspunten en minpunten.

Ik rij zelf al 5 jaar met een tweedehandse opel en ik heb er behoorlijk weinig kosten aan gehad. Mijn kleine motor heeft mij ook volgeladen in en uit de Moeselvallei gekregen enzo. Nouja, een slechte wagen dus he :catscratchhead

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 17 juli 2010 - 00:13

het peugeoke blijkt ineens uit frankrijk te komen, kmoet de transportkosten niet betalen hoor! jaaa.... :p

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#29 Geplaatst 17 juli 2010 - 00:15

zouek voor geen meter vertrouwen!

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 17 juli 2010 - 03:28

Mijn eerste auto was een Opel Corsa uit 93! Ik had niet zoveel probs met de prijs van de auto maar ik vond de extra kosten vreselijk! Daarom heb ik sinds dit jaar mijn auto weggedaan...

Hier even mijn eigen ervaringen van mijn eerste twee autootjes...

Ik denk dat je met Opel wel veilig zit... Het zijn goede auto's om te ''leren'' rijden en zijn in verbruik toch ook niet te groot! Ik weet dat de kleinere auto's van Peugeot behoorlijk wat naft 'zuipen' (schoonzus ziet hier echt van af!).

Soms kan je beter een iets duurder wagentje nemen dat niet zoveel 'zuipt'. Ga ook niet voor een TE goedkope wagen want je loopt dan echt de kans dat hier constant brokken aan zijn.

Trap niet in praatjes van garagisten want ze zijn en blijven verkopers die vaak heeeeeeel wat trucks kennen. Neem daarom iemand mee die zeker de basis van wagens kent en enkele noodzakelijke zaken kan bekijken. Dit is echt een goude raad die gewoon iedereen zou moeten overnemen wil je toch een beetje objectiviteit!

Als het wagentje een alarm heeft, kijk dan even of dit goed werkt (ik kon zo 450 euro betalen omdat het kastje van mijn alarm na tien dagen stuk ging van een Mitsubischi)

Check goed dat de keuring geldig is.

Dit waren de grootste 'brokken' die ik had maar die me een hele hoop geld hadden kunnen uitsparen: de banden na, de distributieriem (!!!!!! vraag ZEKER wanneer deze vervangen is, moet om de 100 000km), de remmen, (rij er eens een stukje mee rond: je hoort zo of de remschijven op orde zijn), de handrem, het eventuele alarmsysteem,de koppeling (kostte me 520 euro om de "tanden" te laten repareren)

Als ik zo nog op iets kom laat ik het zeker en vast horen :) maar dit waren mijn grootste frustraties waar ik nu zeker op let!