Spring naar inhoud

- - - - -

diarree - voeding

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 15 juli 2010 - 06:37

De drie poezels zitten nu op Sensitive stomach van Hill's.
Twee doen het er goed op maar Peach blijft maar diarree hebben vind ik. Het is niet heel loperig maar toch best een kwak telkens als jullie snappen wat ik bedoel. Het is niet vast hoe het moet. Ik wil dus overschakelen naar ander droog voer. Want nat voer krijgen ze amper dus. En daar lag het niet aan. Heb ik al geprobeerd. Welk voer raden jullie me het beste aan om op over te schakelen? Ik dacht zelf aan RC.
Dankjewel alvast :)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_Sphynxkitty_*
Guest_Sphynxkitty_*

#2 Geplaatst 15 juli 2010 - 06:50

ik gebruik royal canin fit 32 normaal,
nu RC kitten, omdat ik met kittens zit,
er bestaat ook RC Sphynx,

absoluut geen last va diaree...

groetjes,

Peter en Rosalba

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 juli 2010 - 06:55

Sphynxkitty zei:

ik gebruik royal canin fit 32 normaal,
nu RC kitten, omdat ik met kittens zit,
er bestaat ook RC Sphynx,

absoluut geen last va diaree...

groetjes,

Peter en Rosalba

Oh dat wist ik niet,ga ik eens proberen dan.
Dankje :) Dat er speciaal voor de sphynx is dat is wel handig.
Maar denk dat ik dan met die fit 32 ga beginnen eerst. Omdat ze alle drie samen eten.
Moest dit nog niet beteren kan ik haar de sphynx RC geven.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#4 Geplaatst 15 juli 2010 - 09:39

voor de gevoelige darmen zou ik geen fit geven als ze de sensitive stomack al niet verdraagt zou je toch een beetje in dezelfde soort verder moeten gaan. de fit is voor de " normale gezonde" kat. welk merk dan het best is weet ik niet precies. ik weet wel dat katten met gevoelige darmen te vaak wisselen niet goed is. je kan ook als je wilt  probiotica gaan geven dat is om de goede bacterien aan te vullen. ook mag je okugest geven helpt ook tegen diarree. maar dat is ieder voor zich die het wilt proberen ;)
Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:03

britjes zei:

voor de gevoelige darmen zou ik geen fit geven als ze de sensitive stomack al niet verdraagt zou je toch een beetje in dezelfde soort verder moeten gaan. de fit is voor de " normale gezonde" kat. welk merk dan het best is weet ik niet precies. ik weet wel dat katten met gevoelige darmen te vaak wisselen niet goed is. je kan ook als je wilt  probiotica gaan geven dat is om de goede bacterien aan te vullen. ook mag je okugest geven helpt ook tegen diarree. maar dat is ieder voor zich die het wilt proberen ;)

dankje britjes :) okugest waar kan ik dat vinden?

Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:13

okugest gewoon bij de drogist is van vsm voor mensen maar werkt prima bij dieren

MAAAR:::::

is de ontlasting al getest op giardia of Trichomonas F.
of iets anders.

Medisch uitsluiten is altijd eerste stap.

Eigenlijk zou ik je willen adviezeren stop brokken start versvoer, carnibest, lamshart ed dat geeft vaak de beste resultaten

sterkte

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:38

Ja zoals nahs zegt eens een staaltje binnenbrengen als het zo blijft duren.

En als je andere brokken wil proberen, die graanvrije van porta misschien eens? Hier doen ze het er heel goed op

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:48

Ik heb hier ook een kattin met een gevoelige spijsvertering, bij alle korrels had zo ook verteringsproblemen, vaak haar net ingeslikte korrels terug onverteerd overgeven, soms een beetje bloed in de stoelgang die niet zo vast was...
En zo'n 5 weken geleden kreeg ik er dan nog een virusje bij voor alle 3, diaree, waarvoor ze alle 3 een AB kuur kregen en voor alle zekerheid een ontworming.

De virus is eindelijk over, heeft wel 4 weken aangesleept, ik heb ook meerdere malen stoelgang binnengedragen, steeds zonder wormen noch parasiet...
Nu heb ik mijn gevoelig maagje sinds 3 weken op Sanabelle sensitive gezet, en ze doet het er veel beter op!

Bewerkt door haemoglobine, 15 juli 2010 - 10:49.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:53

ik ga er vandaag ng mee nr de dierenarts :) ik hou jullie op de hoogte ;)
Vers voer krijgen ze al,carnibest en bibi. Het is ook geen echte loperige diarree. echt een dikke kwak eigenlijk. Maar ga er seffes mee nr de dierenarts en hopelijk weten we dan meer.

Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 15 juli 2010 - 10:53

daarnaast is het spijsverteringsproces bij de Sphynx toch sneller heb ik gehoord, corrigeer me als ik het fout zeg.

Daardoor is de ontlasting soms zachter!

Ik meen ook gelezen te hebben dat deze katten het bijzonder goed doen op vers.
Maar zelf geen ervaring ermee.

Guest_Sphynxkitty_*
Guest_Sphynxkitty_*

#11 Geplaatst 15 juli 2010 - 16:22

even het volgende vertellen...
Ik heb ook een tijdje problemen gehad met Sahana's spijsvertering.
Vooral de periode dat Mika erbij gekomen is.
Probleem was toen dat Sahana blijkbaar een beetje ambetant was omdat er een nieuwe 'mee-eter' was. Daarom haastte zezich te rap om te eten. Ze slokte de korreltjes te rap op zonder deftig knabbelen.
Dit is beter beginnen gaan van zodra we de bakjes apart zetten, en we Mika ook elders bij 'zijn' bakje zetten. Mettertijd is ze hem dan wel beginnen dulden en nu hebben we daar geen problemen meer mee.
Het bleek dus stress te zijn die haar diaree veroorzaakte.

groetjes

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:01

Ja dat deed ze dus ook toen ze hier pas was,erg shrokken :o echt fel! en dan moest ze overgeven. Ze waren daar met 20 bij die fokker dus denk daarom. Nu na een tijd gaat het wel wat beter. Soms doet ze het ng wel eens. Maar veel minder al als in het begin. Dus dat is een goed teken.

Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 15 juli 2010 - 23:46

Anubis van mijn moeder die schrokt ook altijd zijn brokken op, resultaat is ook zachtere ontlasting.  Soms is het zoals je zegt een kwak of je ziet een worst, maar als je die dan wegschept valt die uit elkaar.

Als kitten was hij eerst bij andere mensen geplaatst, daar heeft hij een dikke maand gewoond.  Deze mensen hadden meerdere katten en ook meerdere potjes, maar het klikte niet met de andere katten (hierom is hij ook bij mijn moeder terecht gekomen) en ik denk dat hij daar dan rap heeft gegeten en dan weer wegvluchte.  En nu blijft hij dit gedrag behouden :( .  

Geplaatste afbeelding