Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Milou lijkt te gaan bevallen, help!!!!!!!

• Log in om te reageren
187 reacties op dit onderwerp
Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#1 Geplaatst 15 juli 2010 - 13:57

Hallo allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk bij mijn voorstelling hebben kunnen lezen is Milou van ons zwanger, geschat volgens de DA verleden maand zou zij nu op ongeveer 56 dagen zitten.

De hele zwangerschap is milou nogal vinnig en wil ze niet aangehaald worden, je mag niet in haar buurt komen of ze blaast je op afstand en haalt zelfs naar ons uit!

Echter deze ochtend merkte ik verschil in haar gedrag..

Ze is erg aanhankelijk, wil het liefst de hele tijd aangehaald worden,mag zelfs aan haar mooie ronde buik komen en haar lekker verwennen, dat is de laatste tijd wel anders geweest dus ik ben blij dat ze me weer toelaat.

Vanochtend was ze wat aan de hijgerige kant, tongetje uit hebben hangen en erg onrustig. Ze heeft een lege slaapkamer tot haar beschikking gekregen waar ze in alle rust haar kittens mag krijgen en waar ze niet gestoord zal worden door de kinderen of door de andere dieren hier in huis.

Ook zag ik in de loop van de ochtend dat ze dik wit/lichtgroenige afscheiding heeft. Deze heeft ze weer weggelikt en ik houd haar goed in de gaten door elk half uur eventjes bij haar te gaan kijken.

Ze heeft op het kamertje een paar plekjes uitgezocht lijkt het wel want de kast met kleertjes heeft ze zich een plankje leeg gemaakt door de kleren die daarop lagen er vanaf te duwen dus dar heb ik maar een handdoek neergelegd. Echter ligt ze sinds een 4 tal uren alleen maar onder het bed tegen de muur aan op de grond.

Ze is nog steeds onrustig, draait veel rond en word alleen maar aanhankelijker. Ik heb een 3 tal dierenartsen gebeld vandaag en alle drie geven ze me een ander verhaal. De eerste zei me dat de bevalling nog wel op zich kan gaan laten wachten en we ons geen zorgen hoefde te maken, ze zou zelfs gewoon nog nar buiten mogen gaan, de 2e vertelde me dat hij voor algehele bevallings info niet gebeld wenste te worden maar pas wanneer ze aan het persen zou zijn en er problemen zouden optreden en de 3e vertelde me dat ze hoogstwaarschijnlijk langzaam aan , aan het bevallen zou zijn.

Jullie snappen hm denk ik al als ik zeg dat ik een goed advies wel kan gebruiken aangezien ik nu niet meer weet wat ik moet geloven..

Kan iemand mij aub helpen met de a.s bevalling van Milou, dit is het 1e nestje van haar en ook van ons, dus we hebben eigenlijk geen flauw idee van hetgeen ons te wachten kan staan met Milou.

Wel heb ik e inmiddels keurig ingelezen op internet maar ben bang dat ik iets fout ga doen met Milou..

Om jullie een idee te geven, is hier het lijstje dat we klaar hebben staan en gedaan hebben: wellicht dat iemand van jullie er nog iets aan toe kan voegen..

* Werpdoos met handdoek staat klaar
* Kattenbak met droog voer en vers water staat klaar
* De kamer is schoon en proper
* Hydrofieldoeken liggen klaar
* Kruik staat klaar ingeval van.. ik weet t niet..
* Telefoonnummer DA ligt klaar
* Kit-L-Mel (kittenmelk) is in huis
* Grammen weegschaal staat ook gereed.

Hopelijk kunnen jullie me helpen, aangezien ik alleen maar het allerbeste voor Milou en haar kleintjes wil!!!

Liefs Cindy

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 15 juli 2010 - 14:02

Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar ik denk dat er hier zeker zijn die jou kunnen helpen.
Heel veel succes.

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#3 Geplaatst 15 juli 2010 - 14:16

ik heb een foto album van Milou, Flox en Bruno aangemaakt, daarop is duidelijk te zien hoe zwanger Milou is..

groetjes Cindy

Bewerkt door xxxcinderellaxxx, 15 juli 2010 - 14:17.

Guest_NANCY VANFLETEREN_*

#4 Geplaatst 15 juli 2010 - 14:44

Hoi Cindy,

Ik zit ook vol ongeduld te wachten op ons eerste nestje!
Ik heb wel al vernomen dat we geen handdoeken mogen gebruiken in de werpdoos omdat de kittens blijven hangen met hun nageltjes (deze kunnen ze nog niet intrekken als ze zo klein zijn) Een warmwaterkruik of ander warmtebron is om de temperatuur van de kittens eventueel op peil te houden. Deze mag je, indien nodig, leggen waar de kittens liggen zodat mamapoes een niet verwarmde plaats heeft in de werpdoos. Al de rest ligt ook al klaar bij mij en heb er ook nog een droog washandje bij liggen. DA zei dat dit misschien nodig zou zijn om de ademhaling van een pasgeborene te stimuleren (zachtjes wrijven dan!) Ik moest ook nog een klein schaartje klaarleggen om een navelstreng door te knippen indien nodig, maar dit zou ook kunnen met een vingernagel (geen vuile natuurlijk!).

Ik heb er ook helemaal geen ervaring mee, maar dit is alvast wat ik gezegd werd en gelezen heb hier op KS.

Ik wens je veel sterkte en een vlotte bevalling voor Milou!!

groetjes,

Nancy

ps kijk even naar ons Mousti met haar dikke buik in mijn foto albums

Bewerkt door NANCY VANFLETEREN, 15 juli 2010 - 14:46.

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#5 Geplaatst 15 juli 2010 - 14:54

is ze nog maar 50 dagen zwanger?

#6 Geplaatst 15 juli 2010 - 14:55

56 dagen ondertussen als ik goed gelezen heb

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#7 Geplaatst 15 juli 2010 - 14:56

Hoi Nancy

Wat is Mousti een mooierdje!!! Ze is goed rond, ik ben reuze benieuwd naar haar kroost en hoe ze zich erdoorheen zal gaan slepen. Ik ga zo nog eventjes boven bij Milou kijken, maar telkens als ik boven kom bij haar , word ze met de minuut aanhankelijker... ben eens benieuwd!!!

Dank je wel voor je reactie!!

groetjes Cindy

ps heb je het album van Milou gezien??

#8 Geplaatst 15 juli 2010 - 14:57

ja hoor, lijkt op mijn kater die ik had een heel eind geleden. Werd 10 jaar en woog zo'n 8 kg maar voor mij was hij hemels! Voor mijn ouders wat minder, hij brak de boel gewoon af! :ha :ha

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#9 Geplaatst 15 juli 2010 - 14:59

ja ze is 56 dagen zwanger.. De DA zegt dat er niks aan de hand zou zijn wanneer de kleintjes met deze termijn geboren zullen worden maar ik heb er een hard hoofd in...

Iemand ervaring met een eventuele vroeg geboorte??? want daar lijkt het wel inmiddels een beetje op.

De afscheiding heeft ze nog steeds en zag dat er op 1 pekje wat vocht lag.. maar zeer minimaal.... verder lijkt ze een beetje last van wat krampjes te hebben..

Ik houd jullie op de hoogte en ben blij met alle adviezen en reacties die ik nu mogelijk kan krijgen!

groetjes Cindy

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#10 Geplaatst 15 juli 2010 - 15:09

ben net eventjes gaan kijken bij haar, ze kroop zowat in me hahaha, zo knuffelig is ze al heel lang niet meer geweest..

Ze heeft inmiddels wel weer die witte afscheiding die ze verliest.... iemand raad???

liefs

cindy

#11 Geplaatst 15 juli 2010 - 15:13

Mousti verliest ook af en toe wat roze/witte afscheiding. Soms precies een worm die uit haar vagina komt. DA zei dat dit zeker geen kwaad kon. Verder weet ik ook niks. sorry!

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#12 Geplaatst 15 juli 2010 - 15:16

dan maar eventjes wachten op de experts hier op t forum, wellicht kunnen zij mij meer informatie verschaffen , hopelijk!!!!

Heel veel succes meid met Mousti!!! ik zal je topics goed in de gaten houden

#13 Geplaatst 15 juli 2010 - 15:18

Jij ook heel veel succes met Milou!
Wees gerust, ik hou je ook in de gaten!! :d

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#14 Geplaatst 15 juli 2010 - 16:05

Zojuist nog wezen kijken, ze ligt nu rustig onder het bed in, lang uit alsof niks aan de hand is... Ikweet  het niet meer hoor....

Heeft er iemand een glazen bol??? ;)

#15 Geplaatst 15 juli 2010 - 16:27

xxxcinderellaxxx zei:

Zojuist nog wezen kijken, ze ligt nu rustig onder het bed in, lang uit alsof niks aan de hand is... Ikweet  het niet meer hoor....

Heeft er iemand een glazen bol??? ;)
als je een glazen bol vindt, mag ik hem dan ook even lenen? :LOL:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger