Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Milou lijkt te gaan bevallen, help!!!!!!!

• Log in om te reageren
187 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#121 Geplaatst 25 juli 2010 - 17:31

xxxcinderellaxxx zei:

BTW weet iemand van jullie hoe het exact met het gewicht van kittens gesteld staat??? Ik heb namelijk geen flauw benul!

Kleintje woog om half 2 vanmiddag 193 gram

Dit is wel een heel groot kitten :heart:

Gewoonlijk moet een kitje ongeveer 100 gram per week groeien.

Hier een staatje met gemiddelde, jouw ukje is in vergelijk een reusje hoor.

GROEI- & ZORGSCHEMA VAN JONGE KATJES
Geboorte gewicht ca. 100 gram
3e - 5e dag ca. 130 - 150 gram / navelstreng valt eraf
9e - 12e dag ca. 210 gram / oogjes en oortjes gaan open
14 dagen ca. 230 gram / gaat beetje rondlopen
16 dagen ca 265 gram / kunnen zich beetje wassen en spelen
21 dagen ca. 325 gram / gaat aan de wandel
25 dagen ca. 360 gram / eerste snijtanden komen door
28 dagen ca. 400 gram / hoektanden & kiezen / 1e keer ontwormen / goed controleren op parasieten / start zindelijkheidstraining
5 weken ca. 480 gram / wordt zindelijk, kan behoorlijk goed rennen
6 weken ca. 540 gram / hoeft niet meer geflest te worden / heeft volledig melkgebit / kan buiten moedermelk en eet zelfstandig / 2e keer ontwormen
8 weken ca. 600 - 700 gram / 1e keer inenten (vraag entingsboekje !!!) / 3e keer ontwormen
10 weken ca. 850 gram
12 weken ca. 1000 - 1100 gram / 2e keer inenten

@ Groeischema jonge katjes

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#122 Geplaatst 25 juli 2010 - 18:41

gefeliciteerd met het kitten.amai wat een gewicht. :s

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#123 Geplaatst 25 juli 2010 - 19:48

Proficiat met dikkie dik. :wi
Prachtig kittentje hoor!  

Geplaatste afbeelding

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#124 Geplaatst 25 juli 2010 - 19:56

eventjes een vraagje, klinkt misschien vreemd en raar: maar ik wilde eens weten hoe jullie normaal met de mama omgaan.. uitleg: Milou ligt in een afgesloten grote bench met de kleine. Maar geeft al mauwend aan dat ze er af en toe even een minuutje uit wil. Nu heb ik haar 2 x eventjes eruit gehaald zodat ze op de bak kon en lekker wat kon eten en drinken.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met jullie mama's?? Milou komt netjes binnen enkele ogenblikken weer terug in de bench om haar kleintje te laten drinken dus dat gaat super!

Moet ik Milou in de bench laten en het voer en water daarin zetten en een kleine bak maken voor ze of het deurtje openlaten en Milou haar eigen gang laten gaan hier in de living??

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#125 Geplaatst 25 juli 2010 - 19:58

xxxcinderellaxxx zei:

eventjes een vraagje, klinkt misschien vreemd en raar: maar ik wilde eens weten hoe jullie normaal met de mama omgaan.. uitleg: Milou ligt in een afgesloten grote bench met de kleine. Maar geeft al mauwend aan dat ze er af en toe even een minuutje uit wil. Nu heb ik haar 2 x eventjes eruit gehaald zodat ze op de bak kon en lekker wat kon eten en drinken.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met jullie mama's?? Milou komt netjes binnen enkele ogenblikken weer terug in de bench om haar kleintje te laten drinken dus dat gaat super!

Moet ik Milou in de bench laten en het voer en water daarin zetten en een kleine bak maken voor ze of het deurtje openlaten en Milou haar eigen gang laten gaan hier in de living??

Laat Milou haar eigen gang maar gaan. Je moet haar niet opsluiten in de bench. Ze zal zelf wel weten wanneer ze bij haar kleintje moet zijn :)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#126 Geplaatst 25 juli 2010 - 21:47

Wat een pracht kittentje zeg, en zo groot, hoop op een hoop foto's hoor, ga deze zelf houden??
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#127 Geplaatst 25 juli 2010 - 21:48

Wow, wat een reusje zeg!!!
Proficiat met je kitten he! Weet je al of het een kater of een poesje is??

Bewerkt door Lut, 25 juli 2010 - 21:49.

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#128 Geplaatst 26 juli 2010 - 06:53

nee , ik heb nog geen idee welk geslacht het is. Maakt mij persoonlijk ook niet veel uit.

De planning is om hem niet te houden maar ik ging er dan ook vanuit dat hij/zij broertjes/zusjes zou hebben hahaha.

Maar ik weet nu al dat het me wel enorm zwaar gaat vallen als hij een ander thuis zou krijgen.

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#129 Geplaatst 26 juli 2010 - 07:17

Heidiken zei:

Laat Milou haar eigen gang maar gaan. Je moet haar niet opsluiten in de bench. Ze zal zelf wel weten wanneer ze bij haar kleintje moet zijn :)

Ik heb het een poging gegeven... Maar das niet zon succes denk ik. Milou nam onmiddellijk haar kleintje in de bek en ging ermee aan de haal, onder het TV meubel in legde ze hem neer, maar aangezien het daar bast van de stroomkabels en verlengdozen heb ik ze daar onder vandaan gehaald. Ik heb haar het mandje waar ze in bevallen is naar beneden gehaald en daar een schone warme doek in gelegd en de kleine er in geplaats, Na een een 5 tal minuutjes in Milou erbij gesprongen en ligt de kleine nu te zogen in dat mandje.

Ik heb ff snel een paar foto's genomen maar helaas is het echt een kopie van Milou en moet zelfs ik heel erg goed kijken of ik hem zie liggen hahaha

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04787.JPG
  • DSC04788.JPG

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#130 Geplaatst 26 juli 2010 - 07:19

Gefeliciteerd met het reusje. Gewoon lekker zelf houden.
Maak anders foto van het achterkantje kunnen we zo meeraden
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#131 Geplaatst 26 juli 2010 - 07:30

Nou mandje is ook geen succes, ging ff naar het toilet en kon terug binnen en Milou zat alweer met die kleine tussen de muur en het TV meubl in. Heb ze dus maar weer in de bech gezt met zn twee en het deurtje op slot gedaan. Op deze manier heb ik geen 2 sec rust omdat ik bang ben dat er iets met ze gebeurd.

En nu dan...????

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#132 Geplaatst 26 juli 2010 - 07:31

jubikelcats zei:

Gefeliciteerd met het reusje. Gewoon lekker zelf houden.
Maak anders foto van het achterkantje kunnen we zo meeraden

Zal ik doen!! is wellicht wel leuk om te gaan gissen hahaha

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#133 Geplaatst 26 juli 2010 - 07:40

xxxcinderellaxxx zei:

Nou mandje is ook geen succes, ging ff naar het toilet en kon terug binnen en Milou zat alweer met die kleine tussen de muur en het TV meubl in. Heb ze dus maar weer in de bech gezt met zn twee en het deurtje op slot gedaan. Op deze manier heb ik geen 2 sec rust omdat ik bang ben dat er iets met ze gebeurd.

En nu dan...????

Lekker in de bench laten. Is het een grote bench? eten (kittenvoer), drinken, kattenbakje, mandje en wat ruimte om de benen te strekken is ideaal. Als je er dan bij bent kun je haar even een beetje laten lopen, benen laten strekken buiten de bench. Als je even weg bent (om naar de wc te gaan) of als je even niet op kunt letten dan deutje dichtdoen. Is voor een paar dagen helemaal niet erg.

Zorg dat je de bench afdekt en goed donker maakt. Dan heeft ze meer rust en heeft ze snel door dat het een veilig plekje is. Wel in de gaten houden maar niet al te veel 'lastig' vallen ;)

als ze niet meer probeert te slepen kun je een beetje losser worden. Maar als een mama eenmaal sleept zul je haar in de gaten moeten houden, want de kans is groot dat ze het zal blijven doen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#134 Geplaatst 26 juli 2010 - 07:48

dank je wel !! De bench is groot, is eigenlijk voor het formaatje Dalmatiër hond!
Dus ruimte zat voor dr.

Het is inderdaad donker gemaakt met dikke handdoeken en een dekentje van mijn dochtertjes. Ze heeft nog een paar keer geprobeerd het kitten door de tralies heen te werken maar daar heb ik op ingegrepen en bij wijze van dr verteld dat dat niet de bedoeling is. Nu ligt ze eindelijk ruistig in de bench de kleine weer te zogen..

Blij toe dat het er maar 1 tje is en gen 4, stel je voor, ff snel 4 kittens vangen achter de meubels vandaan hahaha

Maar ik heb denk ik wel een naam voor het kleintje.

Ik zit te twijfelen, dus jullie mening graag!

1* Mistral
2* Moby (gisteren een serie op tv met een nestje kittens 1 tje was een gelukstreffer na een moeilijke start en noemde hem Moby Dick)
3* of als laatste Toby, vernaamd naar mijn allereerste kater die ik als kind had.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#135 Geplaatst 26 juli 2010 - 10:33

proficiat met met het kitten
wat een gewicht zeg
ik vind Moby wel heel mooi

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger